AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #1 Skrevet 7. desember 2025 Jeg er student på 3 året mitt. Alle andre år har egentlig gått veldig fint, med gode karakterer og normalt ekamenstress. I år derimot går det ikke særlig bra… dette halvåret har på mange måter vært fælt, men jeg vet ting kommer til å løsne etter jul. Jeg skal flytte til et nytt kollektiv, ettersom at der jeg har bodd til nå har vært et veldig dårlig plass. Jeg har også slitt masse med Insomnia og har endelig fått medisiner for det. Poenget er at 3 eksamener i krevende fag rett og slett ble for mye og at jeg måtte velge meg 2 fag å satse på. Dette har ført til at jeg på en måte har valgt å stryke på den siste. Det er noe jeg skammer meg veldig mye over. For er egentlig en person som har som hovedtanke at man får prøve så godt man kan. Men nå vet jeg at jeg ikke har fått lest noen ting, eller vært i nesten en eneste forelesning. Er det vits å prøve da? Er det ikke bedre å levere blankt, gå hjem og få fullført den siste store hjemmeeksamen min? Ellers risikerer jeg å sitte igjen med 2 stykk som jeg må ta opp. Anonymkode: e5dfc...0ad
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #2 Skrevet 7. desember 2025 Bare prøv. Noen ganger skal det ikke mye til å få en E. Tre-fire timer fra eller til behøver ikke være avgjørende på hjemmeeksamen din. Anonymkode: 03de8...8d6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #3 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Bare prøv. Noen ganger skal det ikke mye til å få en E. Tre-fire timer fra eller til behøver ikke være avgjørende på hjemmeeksamen din. Anonymkode: 03de8...8d6 Enig i denne, bare prøv så har du hvertfall bestått, så kan du konte. Anonymkode: 84869...3c5
HMK Skrevet 7. desember 2025 #4 Skrevet 7. desember 2025 Å måtte konte på en eksamen er ikke noen å stresse over. Det er mer normalt enn unormalt. Da jeg studerte sist hadde jeg en stor tverrfaglig eksamen dagen etter vi hadde konfirmasjon her hjemme. Jeg lagde all mat selv, vasket og pyntet og bakte flere kaker selv, så jeg forberedte meg ikke til eksamen og regnet med at jeg ville stryke. Allikevel deltok jeg på eksamen uten å være forberedt. Var normalt en A/B-student, så det var jo litt kjipt å oppleve å være så lite forberedt. Jeg klarte allikevel å få en D og bestemte meg for at jeg skulle la den stå. Fordi jeg hadde gjort så godt jeg kunne ut fra de forutsetningene jeg hadde. Så. Gjør så godt du kan, men tillat deg selv å være ok med at du har begrensninger, du som alle oss andre. 😃
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #5 Skrevet 8. desember 2025 Takk for gode svar:) Anonymkode: e5dfc...0ad
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #6 Skrevet 8. desember 2025 Enig, bare prøv! Og det er ikke verdens undergang å stryke på eksamen. Jeg har strøket på to. Har nå STEM-PhD og er på vei mot å bli professor. Hvis du stryker, så finner du ut hva som gikk galt, gjør noe med det, og prøver igjen. Det er lov å være lei seg en dag eller to, men så må man bare skjerpe seg og ikke la seg selv bli dratt ned. Dette ordner seg! Anonymkode: 0971c...224
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #7 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig, bare prøv! Og det er ikke verdens undergang å stryke på eksamen. Jeg har strøket på to. Har nå STEM-PhD og er på vei mot å bli professor. Hvis du stryker, så finner du ut hva som gikk galt, gjør noe med det, og prøver igjen. Det er lov å være lei seg en dag eller to, men så må man bare skjerpe seg og ikke la seg selv bli dratt ned. Dette ordner seg! Anonymkode: 0971c...224 Tusen takk, jeg valgte å gjennomføre allikevel, så får man bare se hvordan det går:) Anonymkode: e5dfc...0ad
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #8 Skrevet 8. desember 2025 Jeg har en bekjent med doktorgrad som strøk samme eksamen 2 år på rad. Det går som regel bra til slutt Anonymkode: de167...1a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå