Gå til innhold

Bulket bildør!

Imedeen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette varierer sikkert.

Men for et par år siden bulket vi ei svart dør på en Mercedes, og det kostet 500 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om det er stor eller liten bulk.

Lakkskadet eller ikke.

Noen bulker får kantete kanter der lakken sprekker, og andre en mye bulker som bare kan presses ut.

Så noe fasitsvar finnes ikke. Alt fra 500,- til 5.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ta kontakt med et firma som utfører biloppretting.

Prisen varierer mye og det er mange ting som tas med i beregningen for prisen.

Er du riktig så uheldig med plasseringen av bulken kan vindusheisen også være ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på over 10000 fik jeg beskjed om sist så forsikringselskapet fik ta det ja..

Vi tok det privat, dvs. koblet ikke forsikringsselskapet inn i dette. Vi tok direkte kontakt med bilverksted.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emeldina

Vi fikk en bulk i en dør for et par år siden; den øverste ytre delen av døra måtte byttes ut siden bulken ikke kunne rettes ut, og det + lakkering kostet 10 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har nevnt er det veldig avhengig av hvor bilken sitter på døren, og om det er slik at hele døren er bøyd innover. Da ville det kanskje være behov for å skifte noe av inmaten inne i døren også.

Fikk selv bulk i døren på en Golf for noen år siden, og dette fikk jeg ordnet på et såkalt "grøftekanten auto" billig verksted. Dette ble gjort siden bilen ikke var av nyere dato og jeg ikke mente at det var så nøye med at det ble 100% perfekt. Ble overrasket over prisen (1200.-) og kvaliteten på utført arbeid, den var så god som ny. Her måtte de også bytte deler av låsemekanismen på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha

Det kan koste helt opp mot 20000,-, det avhenger av omfanget på bulken, om den er stor, om deler av bilen må lakkeres om etc. Tar du det på merkeverksted kan det koste en del, lønner seg nok å sjekke litt rundt, eller ta det privat dersom du kjenner noen som driver med biloppretting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...

Dra opp!

Regner med prisene har stiget siden denne tråden ble opprettet, noen som aner hvor mye det kan komme på? Klarte å få fronten i siden på en annen bil når jeg rygga ut av parkeringsplass og det ble en latterlig stor bulk i bildøra på den andre. 20000kr minst?

Anonym poster: 93df1d3c474599338665bb01b651d370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dytte*

ingen som har vært uheldige i det siste og vet noe om ca hvor mye det kan koste å rette ut en bulk om dagen ?

Anonym poster: 93df1d3c474599338665bb01b651d370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6000 da jeg rettet ut bulk i døren på bilen min for et par år siden. Da måtte de lakkere hele siden (opp på kanten over vinduene) fordi litt av bulken gikk utenfor døren. Gikk rett til et bilopprettingsfirma og koblet ikke inn forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang ble döra bulket og det kostet meg ingenting å rette den opp da en kompis gjorde det for meg.

Det var en gammel bil og jeg ga blaffen i om lakken var ödelagt osv

I en annen bil så var estimert pris på mellom 25.000,- og 30.000,- for å rette opp, lakkere, fikse vinduet og noe elektrisk m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...