Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt kollegaer gjennom årene som har fått kreft. De har gjerne vært sykemeldt ett år og etter hvert kommet delvis tilbake, og noen 100% med hjemmekontor 3 ganger / uke.

Tror en av de ble ufør eller aap (mulig hun bare sluttet, ikke helt sikker).

Hvor vanlig er det å jobbe 100%, etter strålebehandling og all annen behandling? 

Høres veldig tøft ut og utrolig at cancer rammer så mange! 

Anonymkode: 33eb1...fed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er et tau?

Anonymkode: 1d243...233

• Liker 4
Skrevet

Mange blir he

lt friske og jobber 100% etter de blir friske.

• Liker 1
Skrevet

Ganske normalt . De fleste i yrkesaktiv alder jeg kjenner kommer tilbake i full jobb meg selv inkludert men trapper ned på fritidsaktiviteter for å klare det 

• Liker 1
Skrevet

Spørs på behandlingen?

Noen få jeg kjenner fikk en type stråling som kun gikk direkte på svulsten. De hadde fravær mens de var i utlandet for dette, ingen etterskader.

De som må gjennom heftig cellegift får gjerne mer etterskader. 

Anonymkode: 1d36d...c5c

Skrevet

Den ene jeg kjenner personlig som hadde kreft (i tarmen m/spredning, var ekstremt syk en stund) ble 100 % frisk og er tilbake i full jobb i tungt fysisk yrke uten senskader. 

Anonymkode: add30...e0e

Skrevet

Kjenner flere som jobber 100% etter kreft. 
Husk at kreft er ikke én sykdom. Det er i realiteten enormt mange sykdommer, med svært ulik behandling, overlevelse og livskvalitet hvis man blir frisk. 

Anonymkode: 099f9...b98

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er nettopp ferdig med kreftbehandling. Cellegift, operasjon, stråling, immunterapi, hele sulamitten. Er tilbake i tilpasset 50% nå, etter å ha jobbet litt gjennom hele løpet etter cellegiften, og satser på å komme tilbake til 80% i løpet av et par år. 100% får bli en bonus. 

Du finner sikkert noe statistikk, men mange jeg har hørt om som har hatt kreft kommer helt eller delvis tilbake. Men som allerede skrevet over, kreft er ikke kreft. Det er ekstremt mange forskjellige løp man går gjennom, og behandlingen har blitt ekstremt mye bedre og med mindre seneffekter over årene!

Anonymkode: d8e73...cb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...