AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #1 Skrevet 7. desember 2025 Det kommer mange på besøk til meg og jeg skal stå for all maten. Vi er alle oppvokst med ribbe, skinkestek, medisterkaker og julepølser pluss poteter, grønnsaker og surkål. Ribben kommer til å oppta hele stekeovnen den dagen frem til alt det andre legges i for oppvarming. Problemet er skinkesteken og når den skal stekes for å ikke bli tørr. Jeg har varmluft ovn, så vurderer steke begge samtidig. Ta ut skinkesteken på slutten av ribben for å få spør svor på ribben. Kam noen hjelpe meg med logistikken og kanskje råd til ting jeg ikke ser selv? Anonymkode: c299d...f12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #2 Skrevet 7. desember 2025 Varmer du skinkesteken? 😅 Den er jo mye bedre kald! Steker den kvelden før, og kutter opp i tynne skiver rett før servering 🤤 Anonymkode: 23961...051 1
Eva-Lena Skrevet 7. desember 2025 #3 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Varmer du skinkesteken? 😅 Den er jo mye bedre kald! Steker den kvelden før, og kutter opp i tynne skiver rett før servering 🤤 Anonymkode: 23961...051 Vi liker den varm 😊
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #4 Skrevet 7. desember 2025 Det beste er jo om en av de andre gjestene kan lage for eksempel skinkesteken. Jeg ville uansett ikke brukt varmluft, da kan kjøttet blir tørt. Anonymkode: 51002...b45 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #5 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det beste er jo om en av de andre gjestene kan lage for eksempel skinkesteken. Jeg ville uansett ikke brukt varmluft, da kan kjøttet blir tørt. Anonymkode: 51002...b45 Jeg ønsker å lage alt selv, så alt er klart da gjestene kommer. Ønsker å bruke skyen fra steken til å lage saus. Anonymkode: c299d...f12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #6 Skrevet 7. desember 2025 Eva-Lena skrev (9 minutter siden): Vi liker den varm 😊 Jeg er varmt med at den skal være varm også 🤭 Anonymkode: c299d...f12
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #7 Skrevet 7. desember 2025 Jeg foretrekker langtidsstekt, for så kan jeg få det inn i ovnen tidlig og av veien. Det passer seg selv og blir ikke tørt fordi temperaturen er lav. Hvis begge deler skal opp til ca. samme temperatur kan du gjøre det på den måte. Anonymkode: 50fa7...4ca
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #8 Skrevet 7. desember 2025 Stek den dagen før skjær i skiver, varm i folie mens ribben hviler etter steking eller på slutten av ribbetiden. Anonymkode: d0aad...93a 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå