Eneri Skrevet 7. desember 2025 #1 Skrevet 7. desember 2025 Jeg har tenåringsnevøer som har ønskeliste fra div nettbutikker. Noe er klær som de ikke har spesifisert på størrelse, andre ønsker er dyre ting som de evt må få bidrag til fra flere. Jeg har ikke lyst til å bare vippse, men heller kjøpe et gavekort som funker på "alle" nettbutikker, så de kan bestille selv. Googlet litt, og fikk opp noe som heter "Glede". Har null erfaring med den typen gavekort. Er det noen som har gitt /fått det? Fungerer det greit?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #2 Skrevet 7. desember 2025 Fått det i firmagave, og fungerte fint det! Anonymkode: 5cc29...219 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #3 Skrevet 9. desember 2025 Vi har brukt det i jobbsammenheng, og det er legit, men i ditt tilfelle ville jeg vippset med konfettifunksjonen. Ulempen med gavekort er at de går ut på dato, og at det kan være vanskelig å få brukt opp restbeløpet. Anonymkode: d8700...403 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #4 Skrevet 9. desember 2025 Eneri skrev (På 7.12.2025 den 12.38): Jeg har tenåringsnevøer som har ønskeliste fra div nettbutikker. Noe er klær som de ikke har spesifisert på størrelse, andre ønsker er dyre ting som de evt må få bidrag til fra flere. Jeg har ikke lyst til å bare vippse, men heller kjøpe et gavekort som funker på "alle" nettbutikker, så de kan bestille selv. Googlet litt, og fikk opp noe som heter "Glede". Har null erfaring med den typen gavekort. Er det noen som har gitt /fått det? Fungerer det greit? Hvorfor ikke vippse? Anonymkode: 22d65...8c6
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2025 #5 Skrevet 9. desember 2025 Gavekort er noe herk. På hvilken måte er dette bedre enn å bare vippse? Anonymkode: d5bd9...11f 1
Sniff76 Skrevet 10. desember 2025 #6 Skrevet 10. desember 2025 Fikk et Glede gavekort for lenge siden fra et firma, husker ikke helt årsaken. Funket det. Men mye enklere for deg å vippse, og for mottakerne å bruke penger de har på konto. Jeg hadde ikke giddet å ordne gavekort.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2025 #7 Skrevet 10. desember 2025 Jeg fikk firmagave fra Glede i fjor. Det krevde at jeg lastet ned en egen app, og laget en konto hos selskapet, for å få tilgang på pengene. I tillegg så la Glede gavekortet seg som et eget digitalt bankkort på telefonen min. Så om jeg skulle kjøpe noe i en nettbutikk, og betale med glede-gavekortet, så er det ikke alle steder som åpner for å bruke flere bankkort på samme bestilling. Altså fikk jeg ikke kjøpt noe som kostet mer enn gavekortet, om jeg skulle bruke gavekortet. Og det er vanskelig å finne noe som koster på krona det man har fått i gavekort. Personlig opplevde jeg dette som en irriterende gave. Både fordi det er en gave som krever at jeg gjør en ganske stor innsats for å i det hele tatt kunne bruke den. (laste ned app, lage konto) Og det er en gave der jeg sannsynligvis ikke får brukt beløpet. Bedre å vippse. Da er pengene tilgjengelige til å brukes til hva man måtte ønske. Anonymkode: 282bc...b91 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2025 #8 Skrevet 10. desember 2025 Har fått det fra jobben, men det er irriterende når det blir igjen noe småbeløp på det som man i tilfelle må splitte en betaling for å få brukt opp siste resten på kortet. Har 2 slike kort nå hvor et har 15 kroner, og et annet har 50 kroner. Er ikke verdt tiden det tar å legge inn i google pay en gang for å få brukt det opp. Anonymkode: 9c731...ef2
Eneri Skrevet 10. desember 2025 Forfatter #9 Skrevet 10. desember 2025 Jeg har bestemt meg for å bare vippse istedet. Syns det blir liiiitt for mye bare vippsing til disse tenåringene når de får gaver til bursdag og jul, men tror bare jeg kjøper en pose godt og pakker den inn sammen med et julekort der det står at de får vippsbeløp i gave. Godt poeng det med at det ofte blir igjen en liten rest på kortet man bare ikke får brukt 🤔. Jeg hadde heller ikke tenkt på det som noen lengre opp kommenterte med at ikke alle steder tillater/takler at man bruker flere enn ett kort for å betale varen man kjøper. Tanken var jo at gavebeløpet fra meg skulle hjelpe dem på veien til å kjøpe en dyrere ting de ønsker seg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå