AnonymBruker Skrevet mandag kl. 03:48 #61 Skrevet mandag kl. 03:48 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke den som skrev det men det er veldig enkelt å svindle selger med fiks ferdig er derfor mange av oss unngår den formen for betaling. Lettere for meg å sende med posten selv og motta penger på vipps FØR jeg sender varen, aldri vært et problem. Anonymkode: 9b1e4...ae8 Det har aldri vært noe problem å selge med fiks ferdig heller. Jeg har svært mange salg de siste to årene, aldri blitt svindlet. Anonymkode: 80f28...be5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 03:55 #62 Skrevet mandag kl. 03:55 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Går an å møte folk i sentrum, etter arbeidstid. Tullete å sende innenfor samme by. Så travelt har du det ikke. Anonymkode: 1b659...b7d Du er veldig påståelig om andres liv. Nå bor ikke jeg i Oslo, men i Bergen, og enkelte bydeler ligger langt fra hverandre. Det er ingen selvfølge at det «bare» er å møtes i sentrum etter arbeidstid hvis begge ikke har noe annet fore der. Det skal passe for begge og det blir ofte mye meldinger frem og tilbake og endring av planer. Da kan det like gjerne sendes. Anonymkode: 80f28...be5 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:13 #63 Skrevet mandag kl. 04:13 Jeg er ingen fan av fiks ferdig. Falsk trygghet. Jeg selger billig greier med fiks ferdig fordi ting blir raskere solgt med det. Verdisaker bruker jeg ikke fiks ferdig. Får solgt allikevel tar bare litt tid. De fleste dukker opp døra men hender jeg også sender privat etter å ha blitt vippset. Anonymkode: 606d9...2e7
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:40 #64 Skrevet mandag kl. 04:40 AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 23.50): Det er fordeler for selger og kjøper å bruke fiks ferdig fordi man slipper styret og usikkerheten ved å ikke vite om man får betalt, man vet ikke om varen blir sendt og om man har betalt så vet man ikke om den varen man får er det man har bestilt. Jeg gidder aldri å kjøpe fra folk som ikke vil bruke fiks ferdig. Nå i det siste har jeg sett flere annonser med veldig billige og fine plagg, men de vil ikke bruke fiks ferdig. For meg blir det suspekt, men det trenger ikke å være det i andre tilfeller. Jeg bare tenker at det er dumt å ikke bruke det. Anonymkode: 2b121...394 Men hva er det som er suspekt med det? Jeg har gitt bort ting men da forventer jeg at de kommer og henter det selv. Anonymkode: 342e9...f78 1
Ænema Skrevet mandag kl. 05:43 #65 Skrevet mandag kl. 05:43 kan bruke det på ting uten høy verdi. men bruker det ikke på mobil eller lignende. alt for mye svindel ute å går
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:55 #66 Skrevet mandag kl. 05:55 AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 23.47): Eh jo? Sannsynligheten for at noen kjøper varen er betydelig høyere enn om de ikke har fiks ferdig Anonymkode: 5e78d...2be Jeg bruker aldri fiks ferdig. Det er kjøper som har all kontroll da. Pengene tar lenger tid og har hørt om folk som har blitt svindlet pga klage etterpå. Selger mye på finn, svarer sånne folk at varen kan sendes men ikke med fiks ferdig , null problem. Anonymkode: 4a29b...83e 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 08:25 #67 Skrevet mandag kl. 08:25 Fiks ferdig forutsetter at Helt Hjem kan hente varen. Jeg bor så grisgrendt til at dette bare ble mulig helt nylig. Antar det fins flere plasser uten den muligheten fortsatt. Anonymkode: 52556...266 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:37 #68 Skrevet mandag kl. 09:37 Har aldri opplevd noen problemer med Fiks Ferdig. Men det er ofte jeg ber selger om å sende med Posten isteden for småting, da prisen blir lavere (pga prisen på Finns betalingsgaranti). Som kjøper er Fiks Ferdig en trygghet, så jeg ønsker å bruke dette om annonsen er halvveis sketchy (kun bilder fra nettbutikk, ingen faktiske bilder av varen feks). Da kjøper jeg ikke om ikke selger vil bruke Fiks Ferdig. Anonymkode: 1a470...204
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 10:07 #69 Skrevet mandag kl. 10:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fiks ferdig forutsetter at Helt Hjem kan hente varen. Jeg bor så grisgrendt til at dette bare ble mulig helt nylig. Antar det fins flere plasser uten den muligheten fortsatt. Anonymkode: 52556...266 Det er jo feil, man kan velge bort helt hjem som fraktalternativ som selger og bare bruke Posten eller Postnord om man ønsker det. Anonymkode: 80f28...be5 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:26 #70 Skrevet mandag kl. 12:26 Runnah skrev (På 6.12.2025 den 22.59): Hvorfor svarer du så frekt? Det går vel an å være hyggelig selv om du ikke får det helt som du vil. Anonymkode: a361e...4cd 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:29 #71 Skrevet mandag kl. 12:29 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Går an å møte folk i sentrum, etter arbeidstid. Tullete å sende innenfor samme by. Så travelt har du det ikke. Anonymkode: 1b659...b7d Jeg har to små barn under 3 år og full jobb. Jo, så travelt har jeg det faktisk at det er hundre prosent uaktuelt å møte kjøper noe sted. Jeg kjører gjerne og henter ting jeg skal kjøpe selv, men skal noen handle hos meg så må det hentes. Anonymkode: ed24d...167 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:22 #72 Skrevet mandag kl. 16:22 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du er veldig påståelig om andres liv. Nå bor ikke jeg i Oslo, men i Bergen, og enkelte bydeler ligger langt fra hverandre. Det er ingen selvfølge at det «bare» er å møtes i sentrum etter arbeidstid hvis begge ikke har noe annet fore der. Det skal passe for begge og det blir ofte mye meldinger frem og tilbake og endring av planer. Da kan det like gjerne sendes. Anonymkode: 80f28...be5 Hadde ikke solgt til deg da. Sender ikke, nok av folk i Oslo som kan møtes. Uten å problematisere det. Anonymkode: 1b659...b7d 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 17:09 #73 Skrevet mandag kl. 17:09 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hadde ikke solgt til deg da. Sender ikke, nok av folk i Oslo som kan møtes. Uten å problematisere det. Anonymkode: 1b659...b7d Det går fint. Jeg hadde nok ikke kjøpt av deg heller 😂 Anonymkode: 80f28...be5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:39 #74 Skrevet mandag kl. 18:39 Jeg bruker aldri fiks ferdig, om noen syns det er suspekt så dem om det. Får alltid solgt mot enten henting eller betaling med Vipps. Anonymkode: 27267...ded 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 20:27 #75 Skrevet mandag kl. 20:27 AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 9.17): Fiks ferdig brukes kun ved sending av varer. Siden ts har opprettet en tråd om bruk av fiks ferdig, vil jeg tro at vedkommende ønsker å få varen tilsendt. Men jeg synes ikke det er «suspekt» å ikke ville bruke fiks ferdig, slik ts spør om. Anonymkode: 80f28...be5 Da jeg leste HI så antok jeg at selger bare vil at tingen skulle bli hentet, og at TS har spurt om den kan kjøpes med Fiks Ferdig. Siden det ikke sto noe om akkurat det i HI så tenker jeg at tråden ikke bare gjelder sending. Anonymkode: 9f3cd...6c9
Runnah Skrevet mandag kl. 20:57 Forfatter #76 Skrevet mandag kl. 20:57 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor svarer du så frekt? Det går vel an å være hyggelig selv om du ikke får det helt som du vil. Anonymkode: a361e...4cd Har bare signalisert hvorfor selgeren ikke får solgt
Ludovica- Skrevet mandag kl. 21:18 #77 Skrevet mandag kl. 21:18 AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 20.41): Går an å møte folk i sentrum, etter arbeidstid. Tullete å sende innenfor samme by. Så travelt har du det ikke. Anonymkode: 1b659...b7d Nja ikke alltid folk hverken bor eller jobber i sentrum. Hvis det krever mye tid og planlegging for å finne et tidspunkt som passer for begge syns jeg det er like greit å sende eller få det tilsendt. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fiks ferdig forutsetter at Helt Hjem kan hente varen. Jeg bor så grisgrendt til at dette bare ble mulig helt nylig. Antar det fins flere plasser uten den muligheten fortsatt. Anonymkode: 52556...266 Nei? Fiks ferdig betyr ikke fra postkasse til postkasse eller kun helthjem. Kan huke av for kun posten eller postnord. Jeg velger foreksempel vekk posten noen ganger fordi jeg tenker at våren ikke får plass innenfor deres strenge krav til mål.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 22:51 #78 Skrevet mandag kl. 22:51 AnonymBruker skrev (På 7.12.2025 den 20.41): Går an å møte folk i sentrum, etter arbeidstid. Tullete å sende innenfor samme by. Så travelt har du det ikke. Anonymkode: 1b659...b7d Hater å måtte møte og forholde meg til fremmede så foretrekker å sende Anonymkode: b10c6...ae9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå