Wilma89 Skrevet søndag kl. 08:30 #41 Skrevet søndag kl. 08:30 Bruker sjeldent fiks ferdig. Bor i Oslo og får derfor som regel solgt det jeg vil selge uten å sende. Foretrekker at kjøper henter. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:53 #42 Skrevet søndag kl. 08:53 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fikk du ikke mulighet til å svindle selger? Anonymkode: b67c0...3ca Hva er det for slags kommentar? Insinuerer du at alle som foretrekker fiks ferdig ønsker å svindle selger? Anonymkode: 80f28...be5 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:00 #43 Skrevet søndag kl. 09:00 Som nevnt hundrevis av ganger her inne - Fiks Ferdig er utelukkende for kjøper og har absolutt ingen fordeler for selger. Anonymkode: 95b9d...0f4 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:01 #44 Skrevet søndag kl. 09:01 Rødvinsfilosofen skrev (7 timer siden): Ikke min erfaring, hvis du sammenligner med posten og heltgjem. Når en vriompeis ikke vil benytte fiks ferdig så må vedkommende VIPPSE beløp+frakt. Jeg må da bruke tid på å legge inn en frakt-bestilling hos. f.eks. Helthjem. Det tar mye mer tid og energi, og koster 82,-. Da har man spart +/- 8 kroner på å ikke ha valgt Fiks ferdig. Jeg er en slik psykopat-pedant som sender kopi av kvittering ved innlevering, sporingslenke, og tar kontakt hvis det går mer enn 7-10 dager fra jeg har sendt pakken til vedkommende har mottatt den. Alle er derimot ikke sånn. 8 kroner? Sist jeg brukte det var gebyret 39,-. Anonymkode: 95b9d...0f4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:14 #45 Skrevet søndag kl. 09:14 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Som nevnt hundrevis av ganger her inne - Fiks Ferdig er utelukkende for kjøper og har absolutt ingen fordeler for selger. Anonymkode: 95b9d...0f4 Det er din mening. Jeg har en annen mening som selger. Anonymkode: 80f28...be5 1 1
Rødvinsfilosofen Skrevet søndag kl. 11:01 #46 Skrevet søndag kl. 11:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): 8 kroner? Sist jeg brukte det var gebyret 39,-. Anonymkode: 95b9d...0f4 Betaler du Fiks ferdig så betaler du for et trygghetsgebyr og for frakt. Fraktprisen er da mye lavere enn hva den er hos Posten og HeltHjem som vanlig kunde. Hvis du VIPPSer folk så har du ingen garanti om at du får varen. Folk glemmer at Finn.no ikke er en tjeneste drevet av det offentlige. De har levert tjenester på en så god måte at de har nesten fått total monopol på flere områder. Å bruke Finn.no er stort sett gratis. Men det koster å utvikle søkefunksjoner, det koster å utvikle betalingsløsninger, det koster å forebygge svindel, det koster å ha kundeservice, osv. 2 1
Rødvinsfilosofen Skrevet søndag kl. 11:04 #47 Skrevet søndag kl. 11:04 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som nevnt hundrevis av ganger her inne - Fiks Ferdig er utelukkende for kjøper og har absolutt ingen fordeler for selger. Anonymkode: 95b9d...0f4 Jeg selger mer enn jeg kjøper. Synes det er fantastisk å bruke Fiks Ferdig. Det er enkelt å bruke, går veldig (!) mye raskere og det oppleves som trygt. Har alltid fått pengene mine utbetalt uten noe trøbbel. 😃 1 2
Brunello Skrevet søndag kl. 11:10 #48 Skrevet søndag kl. 11:10 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, ikke nødvendigvis. Noen vil ikke betale før de har fått varen osv. Noen påstår at det er noe galt med varen eller at de ikke har fått den. Det er en grunn til at jeg var veldig glad da Finn innførte fiks ferdig. Jeg har for øvrig aldri opplevd å ikke få betalt når jeg har solgt ting og brukt fiks ferdig. Kommer aldri til å selge uten fiks ferdig, med mindre jeg skal møte folk fysisk. Anonymkode: 2b121...394 Men da selger man ikke til de. Penger og porto først, så sender man varen. Og selvsagt med vilkår om at skade under transport er kjøpers risiko. Endret søndag kl. 11:11 av Brunello
Runnah Skrevet søndag kl. 14:02 Forfatter #49 Skrevet søndag kl. 14:02 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fikk du ikke mulighet til å svindle selger? Anonymkode: b67c0...3ca Mye galskap her inne. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:07 #50 Skrevet søndag kl. 14:07 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er jo ingen fordeler for selger å bruke Fiks Ferdig, så synes ikke det er suspekt Anonymkode: b10c6...ae9 Det er absolutt alle fordeler som selger å bruke fiks ferdig. 1. man må ikke forholde seg til folk 2. man må ikke gi adressen sin til folk. 3. man kan ignorere alle som ikke bruker fiks ferdig, fordi de menneskene som sender melding typisk også er de som ikke er helt riktig i vater. Og som man derfor ønsker å unngå kontakt med på noe vis. Jeg er med ts. Jeg selger aldri noe uten fiks ferdig. Er ikke verdt tiden min å forholde meg til folk flest sin manglende evne eller vilje til å være normalt oppegående. Anonymkode: 3b64b...8a2 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:11 #51 Skrevet søndag kl. 14:11 Hvis jeg sender fra meg varen før jeg får betalt for den, så er det en risiko at jeg mister både varen og penger. Ja, det er kanskje "trygt", men det er enda tryggere for meg at jeg får penger i det jeg leverer fra meg varen. Jeg har ikke hatt problemer med å selge når jeg har valgt å selge uten fiks ferdig, men sikkert mange kjøpere som har gått miste om mine varer fordi de ikke tar sjansen. Det er ikke mitt problem. Anonymkode: a124a...4e6 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:14 #52 Skrevet søndag kl. 14:14 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bor i Oslo selv men ønsker som regel å få det tilsendt for det Anonymkode: b10c6...ae9 Det hadde jeg ikke giddet å gjøre, hvis vi begge bor i Oslo. Anonymkode: 1b659...b7d 1
Karnanna Skrevet søndag kl. 14:19 #53 Skrevet søndag kl. 14:19 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis jeg sender fra meg varen før jeg får betalt for den, så er det en risiko at jeg mister både varen og penger. Ja, det er kanskje "trygt", men det er enda tryggere for meg at jeg får penger i det jeg leverer fra meg varen. Jeg har ikke hatt problemer med å selge når jeg har valgt å selge uten fiks ferdig, men sikkert mange kjøpere som har gått miste om mine varer fordi de ikke tar sjansen. Det er ikke mitt problem. Anonymkode: a124a...4e6 Enig med deg. Jeg selger aldri med Fiks Ferdig. Alle vippser meg før jeg sender, aldri blitt noen problemer eller klager. Jeg vippser også når jeg kjøper før selger sender, alltid fått varen og blitt fornøyd. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:42 #54 Skrevet søndag kl. 14:42 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det hadde jeg ikke giddet å gjøre, hvis vi begge bor i Oslo. Anonymkode: 1b659...b7d Andre har kanskje ikke masse fritid til å reise på kryss og tvers i byen for å hente varer hjemme hos andre? Anonymkode: 80f28...be5 2
enkefru Skrevet søndag kl. 16:11 #55 Skrevet søndag kl. 16:11 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg gidder ikke å styre med å sende ting jeg selger. Her må det hentes. Bor sentralt på østlandsområdet så mange har kort vei. Funker bra det Anonymkode: a1ca5...04b Samme her.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:47 #56 Skrevet søndag kl. 18:47 Det er lite som er så irriterende som folk som stiller spørsmål som allerede er besvart i annonsen... Les annonsen, og forhold deg til det. Hvis det er beskrevet hvordan selger vil overlevere varene, om det kun er henting, møte, sende eller fiks ferdig, så respekter det. Anonymkode: 23b72...fca 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:41 #57 Skrevet søndag kl. 19:41 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Andre har kanskje ikke masse fritid til å reise på kryss og tvers i byen for å hente varer hjemme hos andre? Anonymkode: 80f28...be5 Går an å møte folk i sentrum, etter arbeidstid. Tullete å sende innenfor samme by. Så travelt har du det ikke. Anonymkode: 1b659...b7d 1 1
Runnah Skrevet søndag kl. 23:37 Forfatter #58 Skrevet søndag kl. 23:37 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er lite som er så irriterende som folk som stiller spørsmål som allerede er besvart i annonsen... Les annonsen, og forhold deg til det. Hvis det er beskrevet hvordan selger vil overlevere varene, om det kun er henting, møte, sende eller fiks ferdig, så respekter det. Anonymkode: 23b72...fca Nei. Varen hadde vært til salgs lengre enn den burde mtp prisen, da tar jeg kontakt og undersøker muligheten for fiks ferdig.
ThereGoesBob Skrevet søndag kl. 23:48 #59 Skrevet søndag kl. 23:48 Sikkert smart å bruke Fiks Ferdig på gjenstander som har høy verdi, men for de aller fleste ting som kjøpes og selges på torget er verdien såpass lav at det ikke er verdt bryderiet. Av bl.a. den grunn, er Fiks Ferdig noe jeg aldri bruker. Finn pleide å være gratis før, synes det kunne vært sånn enda. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 00:06 #60 Skrevet mandag kl. 00:06 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva er det for slags kommentar? Insinuerer du at alle som foretrekker fiks ferdig ønsker å svindle selger? Anonymkode: 80f28...be5 Er ikke den som skrev det men det er veldig enkelt å svindle selger med fiks ferdig er derfor mange av oss unngår den formen for betaling. Lettere for meg å sende med posten selv og motta penger på vipps FØR jeg sender varen, aldri vært et problem. Anonymkode: 9b1e4...ae8 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå