Gå til innhold

Julemat ute

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye er det vanlig at julemat ute koster ? Er 400 kroner for ribbe og 500 kroner for pinnekjøtt dyrt ? Er en cafe.

Vurderer å bestille take-away siden jeg er alene men er redd det er for dyrt.

Anonymkode: 39805...b51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt annerledes på hvor mye billig "fyll" det er, altså poteter og annet sånt. Sånn generelt så vil jeg si det er en vanlig pris, og jeg har sett dyrere, og det er typisk dyrere på julebord og da også uten alkohol. 

Om du vil ha billigere så kan en ofte kjøpe kjøttet i varmdisken på meny og supplere med ferdig tilbehør og du får mer av det du liker best  

Fjordland er også et billigere alternativ, men helt ok priset det du fant. Ganske midt på tre.

• Liker 1
Skrevet

Passer det seg å bestille julemat ute?

Eller bør jeg si take-away med en gang siden jeg er alene?

Hadde følt meg veldig utilpass om det kun var meg som var der alene. Har sosial angst fra før av så det hjelper ikke på.

Skrevet

De fleste har vel menyen sin på nett, så der kan du sjekke pris. Prisnivået på f.eks pinnekjøtt på restaurant pleier å være ganske høyt, men man får som regel to serveringer. Det du skisserer er ikke spesielt dyrt i våre dager, men du skriver at det er en kafe. Vet du om alt er hjemmelaget eller f.eks brukes halvfabrikata, sånne ting. Som et priseksempel koster pinnekjøtt på Lorry i Oslo 825 kr (to serveringer) og juletallerken med ribbe og medisterkaker mm 690. 

Jeg kan fint finne på å spise alene på restaurant, men vet at ikke alle er komfortabel med det. 

Anonymkode: b90fb...4ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor mye er det vanlig at julemat ute koster ? Er 400 kroner for ribbe og 500 kroner for pinnekjøtt dyrt ? Er en cafe.

Vurderer å bestille take-away siden jeg er alene men er redd det er for dyrt.

Nei det er ikke dyrt, heller billig bil jeg si

Anonymkode: 52381...db1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei det er ikke dyrt, heller billig bil jeg si

Anonymkode: 52381...db1

Tja, helt vanlig pris på en kafé, vil jeg si. Også er det dyrere på restauranter, avhengig av hvor bra restaurant man går på.

Anonymkode: 7745a...b28

Skrevet

Så akkurat prisene på Egon her jeg bor, mener det var 482 (eller litt mindre) for ribbetallerken, og 488 for pinnekjøtt.

Jeg synes det er helt greit å spise alene ute, også gode måltider. Da får jeg muligheten til å nyte maten i fred og ro, studere andre, ta til meg stemningen, bare være tilstede. 

Nå er det mange som både er single/alene, og mange som også reiser i jobben, så det er mye vanligere å spise alene ute, Ts, enn det var før.

Kos deg med julemat! 

Ps, du kan spise ute om du skal spise julemat før jul. Og så er det jo også mulig å bestille en porsjon til som take-away, som du kan fryse ned til julaften og spise da, hvis du skal være alene og ikke orker å lage julemiddag selv. Men det er veldig godt å ha luktene av julemiddag i huset selv om - eller nettopp når - du ev. bare skal være deg på julaften. Alle julaftener jeg var alene laget jeg meg alltid julemiddag selv, og det å gjøre det ga meg en mestringsfølelse og en følelse av å være med i alt det tradisjonelle som hører julen til. Og jeg kjøpte også noen år pakke til meg selv som jeg ikke pakket opp før middagen var spist og jeg hadde ryddet opp. Jeg hadde en eller to julaftener som jeg følte var veldig vonde, men så bestemte jeg meg for at det er én dag i året, og at jeg har muligheten til å gjøre den så bra som jeg kan, selv om jeg var alene. 

Anonymkode: a702e...81b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...