AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #1 Skrevet 6. desember 2025 Hei, Jeg lurer på om noen vil dele erfaringer fra en litt utfordrende tilvenning i barnehagen. Hvordan opplevde dere starten, og hva gjorde at det etter hvert løsnet? Hvor lang tid tok det før barnet deres begynte å trives og føle seg trygg? Jeg er også nysgjerrig på hvordan barnehagen fulgte opp situasjonen, hva gjorde de for å trygge barnet, og hvordan opplevde dere samarbeidet? Setter stor pris på alle erfaringer ❤️ Anonymkode: e682c...9b7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #2 Skrevet 7. desember 2025 Vi brukte veldig lang tid, og jeg fikk være der mesteparten av tiden. Vel og merke en liten barnehage med få barn, så det var egentlig ikke noe vanskelig med at det var en «ekstra voksen» på barnehagen. En ansatt var med inn når vi skiftet bleie de første dagene, og så var det den ansatte som skiftet bleie mens jeg var med, sto utenfor, var igjen inne på avdeling osv etter hvert som det gikk greit. Jeg la barnet til dupp og trillet til det sovnet, og kom tilbake når barnet våknet. Etter noen dager la jeg, men de i barnehagen tok opp, og da hentet jeg som regel innen kort tid etter. Vi kjørte veldig korte dager de første to månedene. Barnehagestart = mye sykdom, så det gikk veeldig tregt her, for det var på en måte en ny tilvenning etter sykdomsperioder. De ansatte var veldig flinke med barnet, og var egentlig alltid i nærheten. De satte veldig pris på at jeg hadde mulighet til å være med så lenge. Og joda, det ble litt gråt i starten ved levering, men det gikk over innen kort tid, og barnehagen sendte som regel melding om at barnet hadde det bra etterpå. Fikk som regel et bilde av at barnet lekte seg også. Anonymkode: 3fc06...9e2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå