Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere aldri at dere ikke får dette til fordi det ikke er meningen at genene dine skal videreføres eller at dere ikke er genetisk kompatible med partneren? Hvorfor skal staten bruke masse penger på å gi folk barn når de fra naturens side tydeligvis ikke burde få det? 

Anonymkode: e6c36...460

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenker dere aldri at dere ikke får dette til fordi det ikke er meningen at genene dine skal videreføres eller at dere ikke er genetisk kompatible med partneren? Hvorfor skal staten bruke masse penger på å gi folk barn når de fra naturens side tydeligvis ikke burde få det? 

Interessant tolkning du har der…

Følger man tankerekken din, så skulle man vel ikke fått hjelp til å behandle andre utfordringer man har heller, fordi det er slik fra «naturens side». «Synd at du var disponert for kreft, det var tydeligvis meningen… ikke noe å gjøre her»… 

Anonymkode: 22c51...0b4

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg en bolle. 
Jeg fikk en sykdom. Har du hørt om endometriose? Det var ingen som kunne noe om denne sykdommen. Jeg ble ødelagt av smerter og vev som vokste på innsiden min. Det at kvinnehelse ikke blir tatt på alvor, skal ikke jeg (og min mann) måtte lide for. Vet du hvilken sorg det er, for de parene som ikke får de barna de ønsker seg? Hvorfor skriver du en så stygg melding? Hvilken person sitter der, bak tastaturet og spyr ut sånn. Håper du får et elendig liv. 

Jeg var heldig. Vi fikk hjelp til å få de barna vi ønsket oss. Og de som trenger hjelp skal få hjelp - uten å måtte lese sånne motbydelige innlegg fra en idiot på nett. 

Anonymkode: 4a9e8...33f

AnonymBruker
Skrevet

Enig. Naturen bør få bestemme og det er ikke alt naturen, og kroppen, klarer. Vi har alle våre mangler uten at staten skal måtte rydde opp 

Anonymkode: cfb31...c0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ta deg en bolle. 
Jeg fikk en sykdom. Har du hørt om endometriose? Det var ingen som kunne noe om denne sykdommen. Jeg ble ødelagt av smerter og vev som vokste på innsiden min. Det at kvinnehelse ikke blir tatt på alvor, skal ikke jeg (og min mann) måtte lide for. Vet du hvilken sorg det er, for de parene som ikke får de barna de ønsker seg? Hvorfor skriver du en så stygg melding? Hvilken person sitter der, bak tastaturet og spyr ut sånn. Håper du får et elendig liv. 

Jeg var heldig. Vi fikk hjelp til å få de barna vi ønsket oss. Og de som trenger hjelp skal få hjelp - uten å måtte lese sånne motbydelige innlegg fra en idiot på nett. 

Tja, du skrev en ganske stygg melding tilbake. "Håper du får et elendig liv". Hvorfor skriver du slikt?

Anonymkode: d7b76...7bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ta deg en bolle. 

Ikke gi dem det de vil ha ❤️

Hele innlegget er helt klart laget med formål om å provosere en sårbar gruppe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Enig. Naturen bør få bestemme og det er ikke alt naturen, og kroppen, klarer. Vi har alle våre mangler uten at staten skal måtte rydde opp 

Anonymkode: cfb31...c0c

Enig. Derfor bør ikke staten betale for å behandle noen sykdommer, egentlig. Hvis du dauer av kreft fordi du ikke kunne punge ut, er det jo naturlig seleksjon. Og personer med psykisk utviklingshemming som ikke har nærmeste pårørende får klare seg selv! Naturlig seleksjon. 

Anonymkode: 0792d...619

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke gi dem det de vil ha ❤️

Hele innlegget er helt klart laget med formål om å provosere en sårbar gruppe. 

Enig.

Noen er bare ekle og uten empati fordi de kan og har mulighet. Tøff bak tastaturet, og ikke så mye annet.

Ts;

Man kan jo også regne med at dere er samme menneskene også takker nei til alle medisiner og vaksiner, og ironisk nok vil dere da også dø ut av naturlig seleksjon. Jeg ville derfor ikke snakket altfor høyt, når man velger å avstå fra all medisinsk behandling. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen av oss får faktisk ikke hjelp fra staten i det hele tatt. Vi dekker behandlingen helt selv, så du kan slappe av.

• Liker 1
Skrevet

Naturlig seleksjon betyr "survival of the fittest " altså de som passer best overlever og får føre sine gener videre om de ønsker dette. 

I vårt samfunn kan en overleve og få ført sine gener videre tross sykdom. Eller andre uheldige omstendigheter. Samtidig ville nok endel som nå sitter i fengsel fått ført sine gener videre i jeger og samlersamfunnet. 

Seleksjonen endrer seg nok i vår tid og vårt samfunn. Hva vi ender opp med gjenstår å se. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi bestemte oss på forhånd om at dersom det ikke gikk naturlig så skulle vi akseptere det og ikke tvinge noe frem. Men så gikk det jo lekende lett for oss heldigvis.

Anonymkode: f9e4d...82c

Skrevet

Tror nok TS er en bitter (kanskje barnløs?) person som ikke har det så bra ❤️

Anonymkode: 3f469...1a2

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...