AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #1 Skrevet 5. desember 2025 Har hatt samme arbeidssted i snart 20 år, trivdes veldig godt og fått gode resultater og hatt gode kollegaer. For to år siden fikk vi ny leder, som jeg dessverre ikke har god kjemi med. Det er faglig uenighet og så er det en annen lederstil enn jeg er vant med. Jeg har prøvd å tilpasse meg, men ser at dette går ut over trivsel og helse. Jeg har søkt andre jobber, men jeg har bikket 50, så det er ikke så lett. Flere kollegaer opplever det samme, men de er flinkere til å ikke la det gå så inn på seg. Tonen på arbeidsplassen er blitt hardere, og verneombudet blir kuttet av når han tar opp saker. Jeg har stort hjerte for organisasjonen og de vi betjener, og syns jobben er verdifull. Men hvordan kan jeg stå i dette? Anonymkode: 00d64...d13 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #2 Skrevet 5. desember 2025 Du har igrunnen bare ett valg ifølge deg selv og det er å stå i det. Det medfører at jeg ikke ville klaget min nød til kollegaer for det er fort gjort for de å forsnakke seg til sjefen og si du er misfornøyd. Særlig hvis noen må gå pga nedbemanninger ol. Anonymkode: 96000...d17 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #3 Skrevet 5. desember 2025 Bytt jobb. Anonymkode: b4e58...259 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #4 Skrevet 5. desember 2025 Etter 20 år er det nok bra å bevege seg. Særlig siden du nå er blitt en gammel traver som er misfornøyd. Det gagner ingen. Anonymkode: 2e2a6...32b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #5 Skrevet 5. desember 2025 Er nok en stor knekk og mageplask å skulle ut på jobbsøk igjen etter 20 år. De på 50+, selv med den fineste utdannelse, orker vel ikke yngre ledere? Finnes kanskje lederjobber hen kan søke? Anonymkode: 89896...dfa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #6 Skrevet 5. desember 2025 Er det noen erfarne ledere med personalansvar her i forumet kanskje? - Ønsker de en med mastergrad og 20 års spisskompetanse/generalist når de utlyser? - Hva er ledernes tips? TS: Ønsker du deg en lederjobb (for de som ønsker sin første lederjobb)? Anonymkode: 89896...dfa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #7 Skrevet 5. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Etter 20 år er det nok bra å bevege seg. Særlig siden du nå er blitt en gammel traver som er misfornøyd. Det gagner ingen. Anonymkode: 2e2a6...32b Enig, men vet samtidig om noen bekjente som har jobbet i samme stilling hos samme arbeidsiver i mer enn 20 år grunnet helse. At de planla søke seg videre, fantastisk mye høyere utdannelse og solid erfaring, høgtider referanser og attester og likevel: De måtte kaste inn håndkledet fordi de underveis fikk en kronisk sykdom. I så måte er det best å forbli i samme stilling, grunnet uforutsigbar fremtid. Anonymkode: 89896...dfa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2025 #8 Skrevet 5. desember 2025 hva har du konkret gjort for å komme i god dialog med leder da ts? Ser du skriver "jeg har firsøkt tilpasse meg men..." hva betyr dette rent konkret? Hva er det denne lederen gjør, ber om osv som dere ikke har blitt møtt med tidligere? Anonymkode: 266f1...27e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå