Gå til innhold

Hvor ligger eneboligen du liker best?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ligger eneboligen mitt i byggefelt, inni i en by, eller langt på landet? Liker du å ha naboer tett ved? Eller ikke? Er beliggenhet det viktigste eller hvor den ligger? Og pris. Hva vil du betale for og ikke?

Anonymkode: c98bb...17a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det endret seg med alder og livssituasjon. Før drømte jeg om en lettstelt enkel enebolig (ny) i ett barnevennlig nabolag/byggefelt når barna var små og i barneskolealder. Er det vi bor i nå. Har vært helt ypperlig og helt perfekt for oss. 

Nå som barna er eldre (ungdomskole +++) drømmer jeg om ett hus vef sjøen. Gjerne helt i vannkanten med brygge, bademuligheter og fine steder å sole seg. Om det er naboer eller ikke, har ikke så mye å si. 

Bor i en sommerby, så må vinne i lotto før jeg kjøper hus ved sjøen. Det koster mye! 

Anonymkode: 0a5c6...e93

Skrevet

Drømmer om enebolig dønn sentralt i Oslo (f.eks. Kampen, Jordal, Høyenhall) - tett på folk, sentrum og alt, men med egen hage på minst to, helst fire, sider. Må også vinne i lotto for å få det til ... Men mer realistisk er et lite rekkehus i 10-millionersklassen et godt stykke lenger fra sentrum. Villig til å betale for (ganske lite) hage, parkeringsmuligheter, tre soverom og to bad. Ekstremt villig til å betale for beliggenhet, men lommeboka strekker ikke til. Ikke villig til å betale overdrevent mye for mye plass langt fra sentrum.

Anonymkode: 1f6fd...58c

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i den allerede. Et lite boligfelt noe utenfor selve bykjernen. Naboer rundt, men hører veldig lite til dem. Veldig rolig og fint. Noe utsikt. 

Skrevet

Havutsikt, få naboer og åpne jorder😀 Og det har jeg

Anonymkode: 96455...384

Skrevet

Aller aller helst en stor leilighet i Oslo sentrum vest. Slik som jeg har vokst opp. Per nå med boområde og prismulighet er det en enebolig i nærområdet, helst lettstelt, alt på et plan, litt hage og skjermet. Vil helst ikke bruke mer enn 4,5-5mill her nå.

Anonymkode: df418...229

Skrevet

Beliggenheten er det absolutt viktigste. Riktig by, riktig del av byen, gode solforhold, helst utsikt, ikke i en veldig bratt skråning. God tomt med mulighet for hage og garasje. Folk rundt slik at unger har lekekamerater, men ikke sånn hamster-tett boligfelt. 

Selve boligen er også viktig. Jeg bør like utseendet, planløsningen, og den må være stor nok.

Vår maks for kjøp er rundt 11,5 millioner. Vi var heldige og fant noe som er tilnærmet perfekt for oss, men hadde aldri hatt råd til tilsvarende feks i Oslo.

Anonymkode: cdbe9...3eb

Skrevet

Nå skal jeg aldri ha enebolig,men drømmestedet er vede sjøen med uhindret utsikt og sentralt. Drømmestedet har en prislapp på 6 millioner.

Anonymkode: 532f9...f43

Skrevet

Bor i drømmeboligen allerede, vil jeg si. Ikke aktuelt med noe annet nå, i hvert fall.

Det er en enebolig på et gårdsbruk. Ikke langt fra byen, men allikevel landlig, frittliggende og forholdsvis usjenert. Er to hus til i nærheten, hvor det ene tilhører gården og det andre nå eies av nær familie. Utover det er det 2-300 meter til neste nabo. Jeg trenger plass og luft rundt meg. Plass til å parkere bilen, og et vogntog eller to. Plass til å ta i mot gjester både ute og inne.

Hvis jeg skulle bo et annet sted, måtte det vært minst like landlig. Kan ikke se for meg at jeg ville trives i boligfelt eller en leilighet tett på støy og folk hele tiden. Jeg kan ta ei helg i en større by, men jeg trives ikke i byer over tid og tviler på at jeg kunne bodd i en by.

Anonymkode: 66d5f...1e2

Skrevet

Jeg kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted. Det tikker alle bokser i form av utsikt og gode solforhold, passe tett med naboer (føler meg tryggere da), nærhet til jobb, nærhet til joggeløyper, nærhet til by og restauranter, uteplass og liten hage, uten at det er for mye å ta vare på.

Anonymkode: 0d311...23d

Skrevet

Utsikt men også helt inntill vannet. Så det går jo ikke 😆 Nå bor vi i et nabolag så barna lever livet, men akkurat nok tilbaketrukket fra veien at naboene ikke ser oss på gårdsplassen.. Akkurat det er deilig. Så har vi faktisk litt utsikt og. 

Anonymkode: 0fe3a...4a1

Skrevet

Et lite hus, som ligger sentralt, men usentralt (max 30 minutter fra en butikk og skole). Gjerne i nærheten av en eller annen fjelltopp, med et lite kjern/vann i nærheten og *ingen* naboer! Det hadde vært fint det! Jeg har nesten alle tingene i dag, bortsett fra at jeg har en nabo litt lengre ned i veien. Også har vi en tursti rett på utsiden av huset, så folk kommer stadig forbi 😕  

Skrevet

Ønsker at boligen skal ligge i enden av et byggefelt, slik at vi her skjermet hage, hvor vi kan spille litt musikk og ha gjester, uten å være redd for å bråke, samtidig som vi bor i nærheten av andre, i nærheten av butikk, skoler, jobber, et sted med godt kollektivtilbud osv. Også må det være MYE sol! 

Bor i dag på bygda, og trives sånn sett, men litt lite hus rundt oss, med mest familie. Skulle ønske vi bodde litt nærmere et byggefelt hvor barnas venner bor, og også de foreldrene/vennene vi har god kontakt med. Kunne ikke tenkt meg å bodd helt øde! Kunne heller ikke tenkt meg å bo midt i byen uten uteplass! Uteplass - hvor vi kan være sosiale med venner og familie - er ekstremt viktig for oss. 

Anonymkode: 75d50...66b

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ligger eneboligen mitt i byggefelt, inni i en by, eller langt på landet? Liker du å ha naboer tett ved? Eller ikke? Er beliggenhet det viktigste eller hvor den ligger? Og pris. Hva vil du betale for og ikke?

Anonymkode: c98bb...17a

Der jeg har hytte. Utenfor ei lita fjellbygd, langt fra folk.

Anonymkode: b4e28...9e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...