Gå til innhold

Ullundertrøyer som vanlig overdel

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja da ville du ikke hatt noen av de som kommer hitt på kaffe til tider.

Fjøsbukse på, rett fra jobb med olje på bukse og genser, rett fra nødskakt litt blod på buksa.

Ja her kommer folk innom for en kopp rett etter jobben, og ser ikke problemet i det.

Ene naboen her er innom nesten hver dag og eneste gangene i året jeg ser han i noe pent er når han kommer nyttårsaften dress med skjorte og slips, bursdag til ungdommen i huset da er det skjorte og olabukse, ellers arbeidsbukse og genser med firma logo

Anonymkode: 43a80...40b

For det finnes ingenting mellom ullundertøy og dress 🤷‍♀️ 

For meg er det forskjell på når arbeidsfolk kommer innom og får servert kaffe (det er vanlig folkeskikk å tilby kaffe når noen kommer innom), og når man blir bedt på kaffe hos noen.

Jeg beklager at noen blir fornærmet over at jeg ikke ville brukt ullundertøy når jeg er bedt bort. 

Endret av Grønnsaksvaffel
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvordan klarer dere å gå med ull inne? Har dere det iskaldt? Jeg bruker ullundertøy når jeg er ute, f.eks på tur med hunden, men tar det av med en gang jeg kommer inn. Ull innendørs gjør at jeg begynner å svette og det klør. Vi har varmepumpe som er stilt inn på 19 grader.

Anonymkode: a8cf7...b29

Nettopp derfor slike overdeler er perfekt mener jeg, akkurat passe innendørs samtidig som det varmer og puster når du er i aktivitet ute under jakka. 

Ren merino klør ikke, hvertfall ikke et problem for meg. 

Anonymkode: a11b8...342

• Liker 2
Skrevet

(Altså siden de er tynnere enn vanlige ulloverdeler.)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 22.46):

Er half zip automatisk mindre formelt ifølge deg? Her er samme trøyer forøvrig i grått/brunt der du mente første ikke gikk til hverdag mens andre gjør. 

65D1E1D1-D0A2-4E8A-947B-E75C299571DE.jpeg

Ja, jeg syns det forandrer hele inntrykket. Også i dette eksempelet. Er det så rart? 

Anonymkode: 24fc1...275

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvordan klarer dere å gå med ull inne? Har dere det iskaldt? Jeg bruker ullundertøy når jeg er ute, f.eks på tur med hunden, men tar det av med en gang jeg kommer inn. Ull innendørs gjør at jeg begynner å svette og det klør. Vi har varmepumpe som er stilt inn på 19 grader.

Anonymkode: a8cf7...b29

Jeg går med ull innerst fra oktober til mai :P Har 19-20 grader inne. Er veldig frossen av meg. Folk er forskjellige.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

sleng på en fleezejakke og en fjellbukse så har du stilen til 75% av nordmenn som aldri har gått en tur i sitt liv :P

Anonymkode: c6a96...87e

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, går ofte med ulltrøye, det gjør alle kollegaene mine også, synes ikke det er for varmt. Er det kaldt, så tar jeg på meg en fleecejakke i tillegg når jeg skal ut. Liker best half zip og de med knapper. Kan fint gå på  kafé og ta en matbit, eller en kopp kaffe etter jobb, og gå å kikke i butikkene. A133636_10074_01.thumb.jpg.52b9b3a22bdcda992b1635e384577218.jpgA127641_SYRU_01.thumb.jpg.b79f34714a68d0f1caf44fb014754eb4.jpg. Har begge disse, og mange flere. 

Anonymkode: 1e466...1b9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg syns det forandrer hele inntrykket. Også i dette eksempelet. Er det så rart? 

Anonymkode: 24fc1...275

Jeg er helt enig.

Anonymkode: 12fb0...051

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 19.24):

Helt enig. Tenker på det som turtøy. Hadde jeg invitert til kaffe og gjeste hadde kommet sånn hadde jeg tenkt at gjesten var litt «kort for pannen» eller hva det er de eldre sier om litt dumme folk.

Anonymkode: 1ac2c...d12

Jah. Litt det samme jeg tenker da jeg leser innlegg som dette. 

• Liker 2
Skrevet

Du kan men jeg personlig synes ikke det er praktisk. Man blir for varm inne, og en annen ting, bruker man en slik genser til hverdags, må den vaskes ofte, og tynn ull tåler ikke mange vask før den blir ødelagt. 

Jeg foretrekker en tynn singlett i ull (slike som selges blant annet på Cubus) under skjorter på jobb. Man blir ikke for varm men blir varm nok. Og, de trenger ikke å vaskes like ofte, da det blir ikke like svett under armene, og de blir ellers ikke skitne, fordi de er jo under noe.

Anonymkode: ade26...d5f

Skrevet
Kålrota skrev (6 minutter siden):

Jah. Litt det samme jeg tenker da jeg leser innlegg som dette. 

Håper du ellers har det bra, for å være så dømmende mot andre mennesker som dette må være dårlig for psyken. ❤️

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Håper du ellers har det bra, for å være så dømmende mot andre mennesker som dette må være dårlig for psyken. ❤️

Det er altså ikke dømmende å synes at mennesker er dumme hvis de bruker spesifikke klesplagg? Rull inn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan men jeg personlig synes ikke det er praktisk. Man blir for varm inne, og en annen ting, bruker man en slik genser til hverdags, må den vaskes ofte, og tynn ull tåler ikke mange vask før den blir ødelagt. 

Jeg foretrekker en tynn singlett i ull (slike som selges blant annet på Cubus) under skjorter på jobb. Man blir ikke for varm men blir varm nok. Og, de trenger ikke å vaskes like ofte, da det blir ikke like svett under armene, og de blir ellers ikke skitne, fordi de er jo under noe.

Anonymkode: ade26...d5f

Bruker langermet t-skjorte under så trengs ikke overdelen vaskes daglig. Men det er klart de som blir brukt flere ganger i uken holder ikke i årevis selv om noen er av bedre kvalitet enn andre.

Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Det er altså ikke dømmende å synes at mennesker er dumme hvis de bruker spesifikke klesplagg? Rull inn. 

Uten tvil.

Skrevet

Spørs jo hva stilen din er. Jeg bruker slike hele tiden, både på jobb, på cafebesøk og på tur. 

Synes mange som kommenterer her virker litt stiv og prippen 😂

Jeg er litt mer down to earth😁 Selv om andre ikke ville gått med det så er det ikke feil. Jeg ville aldri gått med en knæsj rosa genser med kattehoder, men dømmer ikke de som går med det for det😂 Hver sin smak. Føler du deg bra i det så kjør på 

• Liker 2
Skrevet

Bruker stort sett slike på f.eks skitur under jakka og sjelden i hverdagen. På jobb bruker jeg ullgensre, men da pene tykkere typer som ikke er ment til å trene i. Som denne: 

image.jpeg.5a2135fc716debdfe6f1be3c4bca8f8d.jpeg

På besøk tør jeg sjeldent å ha ullgenser da mange har det så varmt at jeg smelter bort. 

Anonymkode: 1030b...4ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

sleng på en fleezejakke og en fjellbukse så har du stilen til 75% av nordmenn som aldri har gått en tur i sitt liv :P

Anonymkode: c6a96...87e

Hehe. Jeg har valgt å ha brukshund i tillegg til barn, så for å få hverdagskabalen til å gå opp når vi skal gjøre ting på ettermiddagen som svigersbesøk f.eks må jeg legge inn tur der jeg kan.

• Liker 1
Skrevet
Eilis skrev (4 timer siden):

Spørs jo hva stilen din er. Jeg bruker slike hele tiden, både på jobb, på cafebesøk og på tur. 

Synes mange som kommenterer her virker litt stiv og prippen 😂

Jeg er litt mer down to earth😁 Selv om andre ikke ville gått med det så er det ikke feil. Jeg ville aldri gått med en knæsj rosa genser med kattehoder, men dømmer ikke de som går med det for det😂 Hver sin smak. Føler du deg bra i det så kjør på 

Pripne for vi kler oss litt penere enn ullundertøy på besøk 😂 Dagens 😂

• Nyttig 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 time siden):

Pripne for vi kler oss litt penere enn ullundertøy på besøk 😂 Dagens 😂

Nei, fordi dere ser ned på de som gjør det. 

Anonymkode: bbdf7...794

• Liker 4
Skrevet

Herregud, er dette virkelig noe folk sitter å synser og mener noe om? Så lenge plagget ikke er gjennomsiktig så er det vel ett fett hva man har på seg i butikken. 

Anonymkode: 61837...d26

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...