Rødvinsfilosofen Skrevet 6. desember 2025 #41 Skrevet 6. desember 2025 Går ofte i disse eller lignende. Føler ikke at det gir «det samme inntrykket» som å sitte i truse og BH? 😅 Kunne ikke ha falt meg inn at noen skulle finne de upassende «til hverdagslig bruk». 3 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #42 Skrevet 6. desember 2025 Grønnsaksvaffel skrev (2 timer siden): For min del er det ikke at det er ull som gjør at jeg ikke ville brukt dem ute blant folk, men fordi det er undertøy. AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke det noen her som svarer ut ifra at det er ull. Det er designet det handler om. Anonymkode: 12fb0...051 Undertøy forbinder jeg med noe man har under et annet plagg før man tar på yttertøy utenpå der igjen. Trøyene i HI er ikke noe jeg ville hatt innerst med en genser utenpå, om noe, ville jeg hatt ulltrøye(r) under den. Anonymkode: 1ebc3...717 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #43 Skrevet 6. desember 2025 På bygda så går vi alle i dette. Hver dag. Anonymkode: 5f5a9...bdc 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #44 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På bygda så går vi alle i dette. Hver dag. Anonymkode: 5f5a9...bdc I den nest største byen i Norge også. Anonymkode: 9815c...4b0 3 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 6. desember 2025 #45 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Undertøy forbinder jeg med noe man har under et annet plagg før man tar på yttertøy utenpå der igjen. Trøyene i HI er ikke noe jeg ville hatt innerst med en genser utenpå, om noe, ville jeg hatt ulltrøye(r) under den. Anonymkode: 1ebc3...717 Siden det står ullundertrøye i HI svarer jeg ut i fra det. Altså at det er undertøy. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #46 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): I den nest største byen i Norge også. Anonymkode: 9815c...4b0 I Oslo også. Både på øst og vestkant. Litt oftere på vestkanten når det kommer til de mest nøytrale og ofte dyrere variantene bare. Anonymkode: b0907...29d 2
Uanonym bruker Skrevet 6. desember 2025 #47 Skrevet 6. desember 2025 Grønnsaksvaffel skrev (5 timer siden): For min del er det ikke at det er ull som gjør at jeg ikke ville brukt dem ute blant folk, men fordi det er undertøy. Det kommer jo igjen an på hvordan plagget ser ut. Mye ullundertøy som har kommet de siste åra, ser ikke ut som undertøy, men som helt vanlige overdeler. Det er selvsagt bare trøyene/genserne jeg mener her, altså - å gå rundt i kun stilongs er aldri OK utenfor husets fire vegger AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror ikke det noen her som svarer ut ifra at det er ull. Det er designet det handler om. Anonymkode: 12fb0...051 Det er jo det jeg skriver. Det er hvordan plagget ser ut som betyr noe i min verden. Ser det veldig "sporty" ut eller ser faktisk ut som undertøy, ville jeg ikke gått med det uten noe utenpå. Men flere av plaggene som vises fram i tråden her, ser jo ut som helt nøytrale gensere/langermede t-skjorter. 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 6. desember 2025 #48 Skrevet 6. desember 2025 Uanonym bruker skrev (3 minutter siden): Det kommer jo igjen an på hvordan plagget ser ut. Mye ullundertøy som har kommet de siste åra, ser ikke ut som undertøy, men som helt vanlige overdeler. Det er selvsagt bare trøyene/genserne jeg mener her, altså - å gå rundt i kun stilongs er aldri OK utenfor husets fire vegger Det er jo det jeg skriver. Det er hvordan plagget ser ut som betyr noe i min verden. Ser det veldig "sporty" ut eller ser faktisk ut som undertøy, ville jeg ikke gått med det uten noe utenpå. Men flere av plaggene som vises fram i tråden her, ser jo ut som helt nøytrale gensere/langermede t-skjorter. De er uansett ikke klær jeg ville brukt til annet enn hjemme, under ytterjakke til butikken e.l. eller som turtøy. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #49 Skrevet 6. desember 2025 Rødvinsfilosofen skrev (7 timer siden): Går ofte i disse eller lignende. Føler ikke at det gir «det samme inntrykket» som å sitte i truse og BH? 😅 Kunne ikke ha falt meg inn at noen skulle finne de upassende «til hverdagslig bruk». Men disse to er jo helt forskjellige. Nummer 1, som er typen TS snakker om, er veldig uformell. Den ville jeg ikke gått med annet enn på tur/trening. Nummer 2 er nøytral og passer fint med normalt pene klær, slik går jeg selv på jobb hele vinteren. Anonymkode: 24fc1...275 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 6. desember 2025 #50 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men disse to er jo helt forskjellige. Nummer 1, som er typen TS snakker om, er veldig uformell. Den ville jeg ikke gått med annet enn på tur/trening. Nummer 2 er nøytral og passer fint med normalt pene klær, slik går jeg selv på jobb hele vinteren. Anonymkode: 24fc1...275 At de var forskjellige var litt av poenget. 😅 1
Mei88 Skrevet 6. desember 2025 #51 Skrevet 6. desember 2025 Fint eller ikke. Hvis du vil gå med det fordi du liker det og det er enkelt så gjør du det 😃 jeg kler meg i det jeg vil når jeg skal på butikken,om så pysj. Er jo ikke der for å imponere noen 😃
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #52 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): På bygda så går vi alle i dette. Hver dag. Anonymkode: 5f5a9...bdc Skulle akkurat til å si det. Å gå med ullundertøy som om det er genser er noe jeg bare ser middelaldrende damer på bygda gjør. Anonymkode: f401f...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #53 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle akkurat til å si det. Å gå med ullundertøy som om det er genser er noe jeg bare ser middelaldrende damer på bygda gjør. Anonymkode: f401f...0d3 Jeg bor i et villastrøk i Oslo og ser folk med det her og støtt og stadig. Anonymkode: a11b8...342 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2025 #54 Skrevet 6. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men disse to er jo helt forskjellige. Nummer 1, som er typen TS snakker om, er veldig uformell. Den ville jeg ikke gått med annet enn på tur/trening. Nummer 2 er nøytral og passer fint med normalt pene klær, slik går jeg selv på jobb hele vinteren. Anonymkode: 24fc1...275 Er half zip automatisk mindre formelt ifølge deg? Her er samme trøyer forøvrig i grått/brunt der du mente første ikke gikk til hverdag mens andre gjør. Anonymkode: a11b8...342 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #55 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 5.12.2025 den 10.53): Jeg skrev om å ha dette som øverste lag med t-skjorte under, ikke under skjorte og det du ramser opp. Anonymkode: a11b8...342 Nei, har du t-skjorte under ser det rart ut, disse er så tynne i stoffet. Sleng en cardigan/hettejakke over. Anonymkode: 303b2...a24
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #56 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 6.12.2025 den 8.33): Det var voldsomt så høytidelig dere forholder dere til kaffebesøk? Hva er den store forskjellen på trøyene i HI og denne herregenseren? Anonymkode: 1ebc3...717 Den ser mye tykkere ut. Anonymkode: 303b2...a24
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #57 Skrevet 7. desember 2025 Hvordan klarer dere å gå med ull inne? Har dere det iskaldt? Jeg bruker ullundertøy når jeg er ute, f.eks på tur med hunden, men tar det av med en gang jeg kommer inn. Ull innendørs gjør at jeg begynner å svette og det klør. Vi har varmepumpe som er stilt inn på 19 grader. Anonymkode: a8cf7...b29 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #58 Skrevet 7. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan klarer dere å gå med ull inne? Har dere det iskaldt? Jeg bruker ullundertøy når jeg er ute, f.eks på tur med hunden, men tar det av med en gang jeg kommer inn. Ull innendørs gjør at jeg begynner å svette og det klør. Vi har varmepumpe som er stilt inn på 19 grader. Anonymkode: a8cf7...b29 Noen er mer frostige enn andre. Jeg vil også tro at dette handler om ute av sitt eget hus. Altså på kontoret, på besøk osv. Jeg har det langt varmere hjemme hos meg selv (22-23 grader) enn hva vi har det på jobb så for at jeg ikke skal fryse der så kan jeg godt kle på meg både et og to lag med ull. Jeg elsker sommeren da😅 Og har ingen problemer med å fly på fjellet i 30 grader, men om vinteren fryser også inne mange steder om jeg ikke har på ull. Anonymkode: 9815c...4b0
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2025 #59 Skrevet 7. desember 2025 Grønnsaksvaffel skrev (På 6.12.2025 den 9.05): Jeg hadde ikke brukt denne genseren heller på kaffebesøk. Går jeg på besøk til noen kler jeg meg pent. Ja da ville du ikke hatt noen av de som kommer hitt på kaffe til tider. Fjøsbukse på, rett fra jobb med olje på bukse og genser, rett fra nødskakt litt blod på buksa. Ja her kommer folk innom for en kopp rett etter jobben, og ser ikke problemet i det. Ene naboen her er innom nesten hver dag og eneste gangene i året jeg ser han i noe pent er når han kommer nyttårsaften dress med skjorte og slips, bursdag til ungdommen i huset da er det skjorte og olabukse, ellers arbeidsbukse og genser med firma logo Anonymkode: 43a80...40b 3
Blåttvann Skrevet 7. desember 2025 #60 Skrevet 7. desember 2025 Min svigerfamilie er ikke kongelig, så selvfølgelig helt ok. 😅 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå