Gå til innhold

Ullundertrøyer som vanlig overdel

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Helt enig. Tenker på det som turtøy. Hadde jeg invitert til kaffe og gjeste hadde kommet sånn hadde jeg tenkt at gjesten var litt «kort for pannen» eller hva det er de eldre sier om litt dumme folk.

Anonymkode: 1ac2c...d12

Jeg vil være heller påstå at du er «kort for pannen», som skal sette en merkelapp på folk som velger å gå i behagelige klær. Jeg kunne fint ha dratt på kafe til noen med ullundertøy på. Eller jeg ville faktisk ikke ha dratt til folk med slike holdninger. 

Nå som det er vinter går jeg med det hver eneste dag. Jeg har 3 sett jeg roterer med. Til og med på en finere restaurant går jeg med ullundertøy, hvis ikke jeg bruker kjole eller en topp uten armer. Jeg skal ikke gå og fryse. Har da en lukket cardigan over.

En dag sitter du kanskje ensom og alene, og møter deg selv i døra. Da tror ikke jeg hva dine venner har på seg betyr så mye.

Anonymkode: 2f378...384

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg vil være heller påstå at du er «kort for pannen», som skal sette en merkelapp på folk som velger å gå i behagelige klær. Jeg kunne fint ha dratt på kafe til noen med ullundertøy på. Eller jeg ville faktisk ikke ha dratt til folk med slike holdninger. 

Nå som det er vinter går jeg med det hver eneste dag. Jeg har 3 sett jeg roterer med. Til og med på en finere restaurant går jeg med ullundertøy, hvis ikke jeg bruker kjole eller en topp uten armer. Jeg skal ikke gå og fryse. Har da en lukket cardigan over.

En dag sitter du kanskje ensom og alene, og møter deg selv i døra. Da tror ikke jeg hva dine venner har på seg betyr så mye.

Anonymkode: 2f378...384

Poenget i hi var vel at man ikke har noe over. Altså ikke bruker ullundertøyet som undertøy, men som genser.

• Nyttig 4
Skrevet

Så klart kan man bruke disse som vanlig overdel.

Jeg er en skikkelig frossenpilt og går kledd sånn både på jobb og i fritiden fra oktober til april. 

• Liker 6
Skrevet

Klart man kan bruke de som en vanlig overdel til hverdags. 

Anonymkode: fdd5e...f68

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2025 den 22.51):

Helt fint eller ikke til å bruke nøytrale half zip ullundertrøyer som dette med t-skjorte/topp under til hverdagslige sammenhenger som vanlig overdel? 

Som handling, henting av barn, kaffe hos svigers osv. 

6FD43F4A-D7DF-494C-BF66-0302E714F6A2.jpeg

Anonymkode: a11b8...342

Jeg elsker de plaggene.  De er fine og gode å gå med. Ser virkelig ikke problemet enkelte har med disse .

Anonymkode: f643f...8c5

• Liker 2
Skrevet

På hytta så kan man gå rundt i ullundertøyet. Ikke ellers. Jeg 

Anonymkode: f401f...0d3

• Liker 1
Skrevet

Every day nov-april

Anonymkode: fe48a...cb0

• Liker 3
Skrevet

På fritiden til det du ramser opp? Så absolutt! Det er kaldt om vinteren, og da er ullklær gull!
Jeg bruker denne genseren fra Lanullva som vanlig genser på jobb når det er kaldt:

Havbris_Crewneck_vinrod_42bf6927-f850-4a

Denne kan da brukes både som ullundertøy og som jobbgenser, synes jeg. Har også en enda tykkere modell som jeg bruker når gradestokken kryper under minus 20. Varmt og fint på samme tid.

Anonymkode: fccc5...b6b

• Liker 3
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (På 5.12.2025 den 7.57):

Jeg kunne brukt det under jakke på handling eller ved henting i barnehage, men jeg ville kledd meg penere hvis jeg skulle på kaffebesøk til svigers.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Helt enig. Tenker på det som turtøy. Hadde jeg invitert til kaffe og gjeste hadde kommet sånn hadde jeg tenkt at gjesten var litt «kort for pannen» eller hva det er de eldre sier om litt dumme folk.

Anonymkode: 1ac2c...d12

Det var voldsomt så høytidelig dere forholder dere til kaffebesøk?

Hva er den store forskjellen på trøyene i HI og denne herregenseren?

IMG_1398.jpeg

Anonymkode: 1ebc3...717

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså, du kan selvsagt bruke slike som vanlige gensere, men ikke hvis du bryr deg om stil, og det virker som om du bryr deg litt i og med at du spør her. Du kommer til å se ut som en sporty person som bruker de sporty klærne sine også når hun ikke sporter, og det er det jo mange som gjør. Men jeg synes ikke noe om det!

Anonymkode: 12fb0...051

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det var voldsomt så høytidelig dere forholder dere til kaffebesøk?

Hva er den store forskjellen på trøyene i HI og denne herregenseren?

IMG_1398.jpeg

Anonymkode: 1ebc3...717

Jeg hadde ikke brukt denne genseren heller på kaffebesøk.

Dette er type klær jeg bruker ute i naturen eller hvis jeg skal gjøre noe arbeid ute hvis det er litt kaldt.

Går jeg på besøk til noen kler jeg meg pent.

• Liker 2
Skrevet

Jeg går i slik varm ulltrøye og ullstrømpebukse inne hele vinteren igjennom. Kommer det folk hit på kaffebesøk, så bytter jeg ikke klær av den grunn. Men skal jeg ut har jeg jo yttertøy på.

• Liker 1
Skrevet
Grønnsaksvaffel skrev (1 time siden):

Går jeg på besøk til noen kler jeg meg pent.

Blir nysgjerrig, kan du komme med eksempel på hva du kler deg i en hverdag for en svipptur innom svigers/et familiemedlem/en god venn på kaffe? 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kommer til å se ut som en sporty person som bruker de sporty klærne sine også når hun ikke sporter, og det er det jo mange som gjør. Men jeg synes ikke noe om det!

Velger alltid komfortabelt tøy som jeg med fordel kan gå rett ut i marka med i hverdagen, det inntrykket har jeg ikke noe imot. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Blir nysgjerrig, kan du komme med eksempel på hva du kler deg i en hverdag for en svipptur innom svigers/et familiemedlem/en god venn på kaffe? 

Det er sjelden det skjer siden familien for langt unna. 

Men jeg kler meg omtrent som jeg gjør på jobb (kontorjobb).

• Liker 1
Skrevet

Alt kler den smukke. 

Anonymkode: f4eaa...c11

Skrevet

Jeg synes det er rart å tenke at ull diskvalifiserer antrekket fra å bli brukt ute blant folk. Jeg synes plaggets utforming er mye viktigere enn materialet når det kommer til hvor det kan brukes. Den røde ulltrøya i #28 ser da ut som en helt vanlig/nøytral genser, skjønner ikke hvorfor man ikke skal kunne gå med den på besøk?

• Liker 6
Skrevet

Det spørs hvordan den ser ut. Noen av dem ser veldig sporty ut eller har et mønster som man forbinder med ullundertøy. Om den er nøytral og ser ut som en vanlig genser så ser jeg ikke problemet med å bruke den. 

Tviler på at noen hadde reagert i det hele tatt, men tenkt på det som et vanlig vinterantrekk. 

Anonymkode: a696b...a57

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Uanonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg synes det er rart å tenke at ull diskvalifiserer antrekket fra å bli brukt ute blant folk. Jeg synes plaggets utforming er mye viktigere enn materialet når det kommer til hvor det kan brukes. Den røde ulltrøya i #28 ser da ut som en helt vanlig/nøytral genser, skjønner ikke hvorfor man ikke skal kunne gå med den på besøk?

For min del er det ikke at det er ull som gjør at jeg ikke ville brukt dem ute blant folk, men fordi det er undertøy.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Uanonym bruker skrev (1 time siden):

Tror ikke det noen her som svarer ut ifra at det er ull. Det er designet det handler om.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...