AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:48 #1 Skrevet torsdag kl. 20:48 Jeg kjører budbil og har i dag for første gang kjørt E39 nordover ut av Bergen. Makan til kjøring der! Nesten alle ligger 10-15 km/t under den lovlige fartsgrensen. Når man kjører forbi, tuter de og gasser på og alt mulig rart - både lastebiler og personbiler. Én av de lurte jeg på om skulle dunke bort i meg bakfra. Hva er dette for noe? Alt jeg vil er å sette på cruise control i fartsgrensen og komme meg frem i tide. Jeg har jo jobb som er avhengig av førerkort, er jo ikke akkurat slik at jeg råkjører. Merkelig atferd der ute... Anonymkode: 18245...6b3 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:53 #2 Skrevet torsdag kl. 20:53 Nordmenn generelt er elendige sjåfører. Jeg holder meg til veier med minst to filer hver vei, så slipper jeg å forholde meg til de verste av dem. Legger meg kun inn i høyre fil når en råtass nærmer seg meg bakfra, før jeg legger meg tilbake. Anonymkode: 6dfd2...211
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:37 #3 Skrevet fredag kl. 23:37 Jeg kjører lastebil i Bergen, og legger jeg meg i høyrefilen må jeg ha goood tid. Det går i maks 70 i 80-sonen. Legger meg på 80 med cruisecontrol og kjører forbi det meste da. Anonymkode: d0d25...b9e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:38 #4 Skrevet lørdag kl. 10:38 AnonymBruker skrev (På 4.12.2025 den 21.48): Jeg kjører budbil og har i dag for første gang kjørt E39 nordover ut av Bergen. Makan til kjøring der! Nesten alle ligger 10-15 km/t under den lovlige fartsgrensen. Når man kjører forbi, tuter de og gasser på og alt mulig rart - både lastebiler og personbiler. Én av de lurte jeg på om skulle dunke bort i meg bakfra. Hva er dette for noe? Alt jeg vil er å sette på cruise control i fartsgrensen og komme meg frem i tide. Jeg har jo jobb som er avhengig av førerkort, er jo ikke akkurat slik at jeg råkjører. Merkelig atferd der ute... Anonymkode: 18245...6b3 er det mange biler på veien da? hvis noen kjører sakte så må man jo følge trafikkflyten... siden man må kjøre etter forholdene. jeg vil jo selvfølgelig kjøre 80+ men hvis flyten er 70 så må man jo innfinne seg med det.. Anonymkode: df3b4...49a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:31 #5 Skrevet lørdag kl. 12:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): er det mange biler på veien da? hvis noen kjører sakte så må man jo følge trafikkflyten... siden man må kjøre etter forholdene. jeg vil jo selvfølgelig kjøre 80+ men hvis flyten er 70 så må man jo innfinne seg med det.. Anonymkode: df3b4...49a Nei, det er litt i puljer. Kanskje 2-3 biler i lag, typisk. Regner med at den delen av trafikken som flyter forbi proppene holder samme fart som meg, så da ser jeg ikke så mye til de heller. Anonymkode: 18245...6b3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå