Gå til innhold

Vi er ikke invitert...

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kommer ikke til å invitere henne til noe som helst på en god stund, verken middager, selskaper eller annet. Det er visst på tide at jeg tar et hint og lar henne være i fred. 

Og det er for ordens skyld ikke "andre barn som leker man trenger å sitte å se på". Mine barn er tenåringer. Vi har spist kaker og snakket og bestilt pizza og tatt et glass vin og ikke minst (det siste året) gitt hennes barn masse kos og oppmerksomhet. 

Anonymkode: 58902...bbe

Du, dette blir barnslig. Voksne mennesker snakker sammen. Å ghoste henne uten å fortelle hvorfor høres ut som bibelsk «øye for øye, tann for tann»

Skjerpings

Anonymkode: d18d5...b90

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for innspill. Det er nettopp det jeg er redd for nå, at hun bare har kommet av plikt i alle år og for å gjøre meg en tjeneste, mens jeg hele tiden har trodd at hun var oppriktig glad for å komme, også fordi hun selv har så liten familie. Føler meg litt naiv og litt dum, egentlig. 

Det med "plikt til å gjengjelde" orker jeg nesten ikke å skulle forklare enda en gang, synes jeg har skrevet det samme så mange ganger nå. 

TS

Jeg sier ikke at jeg bare har kommet av plikt - det er jo mennesker jeg setter pris på og trives sammen med. Men det er også anledninger som jeg ikle har i mitt liv, da blir det merkelig å snakke om skyldighet til å invitere tilbake, uansett hva du legger i det begrepet. Jeg vil jo også i disse sammenhengene gjerne komme med gaver - det er noe jeg aldri får tilbake, om man først skal begynne å føre regnskap over sosiale bidrag og forpliktelser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan kan hun være barn av 2 enebarn når hun er kusinen din? Da må en av foreldrene hennes være en av dine foreldre sitt søsken. 

Bare surr

Anonymkode: fea6f...69c

Les tråden. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du, dette blir barnslig. Voksne mennesker snakker sammen. Å ghoste henne uten å fortelle hvorfor høres ut som bibelsk «øye for øye, tann for tann»

Skjerpings

Enig i at Ts har fått mange barnslige og sosialt uintelligente svar. 

Anonymkode: bbfe7...3d0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjerpings

Jeg har ikke tenkt til å ghoste henne, men heller ikke invitere dem på en stund, det føles ikke naturlig nå.

TS

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Når mine tantebarn fikk egne barn så bare regnet jeg med at jeg og mine søsken var selvskrevne gjester fordi vi alle var så involverte i hverandres liv. Så fikk jeg vite at jeg ikke var invitert i dåpen fordi det kun var tanter og onkler av barnet som var invitert. Og så gir jo det mening. Jeg hadde bare aldri tenkt på det. Blir heller ikke invitert i barnebursdag til grandtante barna. Det er uvant, men så blir man vant. Vi ser hverandre i andre familiesammenkomster. Og jeg tror ikke at jeg betyr mindre fordi om det er sånn. 

Og jeg fikk ikke vite noe av dette av min niese som fikk barn. Bare fant ut av det som du gjorde. 

Anonymkode: 3edca...c55

Nettopp: "Vi ser hverandre i andre familiesammenkomster". Det gjør vi ikke, siden det ikke er noen andre familiesammenkomster her vi bor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke tenkt til å ghoste henne, men heller ikke invitere dem på en stund, det føles ikke naturlig nå.

TS

Det er ikke barnslig å sette sunne grenser for seg selv. Vennskap er gi og ta. Ser man at den andre bare tar, så er det lov å sette en strek. 

Det er ikke nødvendig å ha en lang diskusjon med henne om hvor vennskapet deres står. Du vet jo det nå. Hun har jo fortalt deg det. Du er ikke med i hennes indre sirkel, selv om hun er med i din.

Det er kjempevondt å oppdage at man ikke betyr så mye for noen man selv holder kjær. 

Anonymkode: bbfe7...3d0

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ingen nye innspill til deg TS, men må bare si at jeg synes du håndterer vaset fra folk uten leseforståelse og de som misforstår med vilje usedvanlig godt. 

Jeg hadde nok også blitt lei meg hvis jeg var deg. Hvis jeg skal gjette på noe så er det at slektningen din ikke har tenkt så mye på at du har lite slekt der du bor, og at hun derfor er av ekstra stor betydning for deg. Så kan hun fortsatt sette stor pris på relasjonen og vennskapet, men kanskje uten at hun tenker så mye over at du nå føler deg utelatt i familieselskapet på deres kant. Folk kan være utrolig ubetenksomme!

Anonymkode: b6912...6c8

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Må bare si at jeg skjønner deg, TS. Hun har sikkert tenkt at hun bare inviterer nærmeste familie, men er litt korttenkt mener nå jeg når de har vært mange ganger i deres bursfager… forstår du blir lei deg❤️

Anonymkode: 64b32...854

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Skjerpings

Nå er det strengt tatt TS som ble "ghostet"

Anonymkode: f4f97...878

• Liker 2
Skrevet

jeg hadde aldri blitt lei meg for å ikke bli invitert i barnebursdager, kan ikke tenke meg noe kjedeligere hvor man må sitte og "trøkke" med familiemedlemmer man ikke har noe særlig til felles med. 
Ses dere aldri utenfor disse bursdagene? For da er det jo ikke så mye i året og kanskje hun bare har kommet av plikt?
Det er jo også fullt mulig at hun tror du ikke vil komme, barnebursdager er i hvert fall ikke noe jeg inviterer venner til, det sparer jeg dem. 
Jeg ville tatt opp dette på et vis, synd å få dårlig forhold pga noe som kan være en misforståelse. 
Hun er jo ikke tankeleser og det er godt mulig hun ikke forstår at dette betyr mye for deg.

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (59 minutter siden):

Jeg sier ikke at jeg bare har kommet av plikt - det er jo mennesker jeg setter pris på og trives sammen med. Men det er også anledninger som jeg ikle har i mitt liv, da blir det merkelig å snakke om skyldighet til å invitere tilbake, uansett hva du legger i det begrepet. Jeg vil jo også i disse sammenhengene gjerne komme med gaver - det er noe jeg aldri får tilbake, om man først skal begynne å føre regnskap over sosiale bidrag og forpliktelser.

... og TS ønsker jo å gi gaver tilbake til tremenningens lille barn ved å bli invitert til selskap. Du gnager på et ikke-eksisterende bein.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

... og TS ønsker jo å gi gaver tilbake til tremenningens lille barn ved å bli invitert til selskap. Du gnager på et ikke-eksisterende bein.

Føler ikke at Daria gnager. Men at hun forklarer.

Anonymkode: 3edca...c55

• Liker 1
Skrevet

Jeg tipper at de har sett på hvem de skal invitere, og så har de måttet begrense det til hennes foreldre, hans foreldre og søsken, og nieser/nevøer. 
Det er jo mulig de har vurdert å invitere dere, men at de var redde for at det da ble spørsmål om at også hans nærmeste fetter/kusiner/tremenninger også burde inviteres. Og så ble det lettere å forklare at de måtte ta kun de nærmeste. 

Det vil nok fortsette å være slik. For selv om du og din "kusine" har kalt dere "hverandres familie" i mange år, så er det et faktum at hun har sine foreldre nærmere enn det du har. Så du har nok hatt henne mer som "eneste familie" enn hun har hatt deg. Selv om hun nok har satt pris på å ha deg. 

Hun har nå fått sitt første barn. Hennes liv har endret seg. Plutselig har hun en familie på en annen måte enn før. (Med mannen, og deres barn.) 
Hun har mindre tid. Og i en periode, så har hun kanskje ikke så mye overskudd til relasjonen med deg. 

Mitt råd er å kontakte henne, spørre om dette med bursdagen, vise forståelse for at dere ikke ble invitert, og kanskje høre om dere kan komme innom dagen etter bursdagen eller noe sånt, på restelag og gi en liten gave til barnet. 
Noe som ikke krever så mye ekstra fra henne. 

Skap nye arenaer der dere kan møtes. Ikke nødvendigvis anledninger som bursdagen til barnet. 

Dere har jo vært nære i mange år. Det er synd å miste relasjonen over en bursdagsinvitasjon. 

Anonymkode: af5bf...84f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...