AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:40 #61 Skrevet onsdag kl. 19:40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke helt sikker på hva du mener, men ja, jeg er såret (og litt sur). Men jeg tar absolutt til meg tilbakemeldingene her inne og er i ferd med å innse at jeg nok har lagt for mye i relasjonen. Det er jeg litt lei meg for, men det er jo ikke noe å gjøre noe med. Jeg får fortsette å ha en hyggelig tone med henne, bare mer distansert. Og selvfølgelig "skylder" hun meg ingenting - jeg ser det. TS Anonymkode: 58902...bbe Ja, det er trist å innse at man ikke var så nære som man trodde. Er mange av oss som har gått i den fella. ❤️ Du sier hun foreslo at dere skulle gå og drikke vin en dag. Gjorde dere noengang det? Har du pleide å bli invitert til henne? Anonymkode: 3edca...c55 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:41 #62 Skrevet onsdag kl. 19:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forstår at det er litt slago trynet. Hadde kjøpt en liten gave og levert, sagt kos dere med feiring i det jeg dro. Anonymkode: 022ec...374 Det hadde virket veldig desperat. Anonymkode: 3edca...c55
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:42 #63 Skrevet onsdag kl. 19:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Oj, der ble det visst litt for mye Hollywood for meg. Anonymkode: 58902...bbe Hollywood??? Anonymkode: 3edca...c55
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:43 #64 Skrevet onsdag kl. 19:43 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hadde virket veldig desperat. Anonymkode: 3edca...c55 Neida, bare litt passiv aggressivt kanskje Anonymkode: 022ec...374 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:45 #65 Skrevet onsdag kl. 19:45 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tja, hvorfor har de blitt lengst av alle da, tro? TS Anonymkode: 58902...bbe Hvorfor skulle de ikke det? De har jo allerede satt av dagen til selskap hos dere, da vil de vel få mest mulig ut av det også. Anonymkode: 71d5e...785
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:51 #66 Skrevet onsdag kl. 19:51 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skulle de ikke det? De har jo allerede satt av dagen til selskap hos dere, da vil de vel få mest mulig ut av det også. Anonymkode: 71d5e...785 Jepp, mest mulig kake, middag, vin og brus 🤪 Anonymkode: 21262...1cb 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:52 #67 Skrevet onsdag kl. 19:52 Jeg forstår godt at du synes det er trist, men jeg forstår ikke fokuset på å skulle bli invitert for å få servering osv. Jeg trodde de fleste stilte opp i barnebursdager av plikt, altså at hvis man er gjest så er man på en måte den som gjør en god gjerning ved å stille opp 😅🤣 kansje bare vi som har litt for mange nieser/nevøer. Men det er vel ofte bare pølser eller pizza e.l. uansett? Hvis du skal ta det opp ville jeg i hvert fall heller fokusert på at det er sårt, ikke at dere vil bli servert mat i gjengjeld. Anonymkode: efeab...368 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:57 #68 Skrevet onsdag kl. 19:57 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du har rett i at det sikkert kan bli litt mange og at det nok er grunnen. Men er det ikke allikevel litt ... frekt? Å komme i selskap hos noen flere ganger i året i nesten 20 år med kaker, brus, middager, vin osv. og så aldri invitere tilbake når anledningen byr seg? Jeg synes ikke det går an, skal jeg være ærlig. Men jeg oppnår ingenting ved å påpeke det og kommer selvfølgelig ikke til å kommentere på det overfor barna mine. Men sur er jeg. Anonymkode: 58902...bbe De har vel hatt med gaver og dermed gitt for det de har spist for? De har blitt bedt i dåp, konfirmasjoner. Gaver til slikt er ofte store. Så at de har kommet til dekket bort er jo ikke et argument egentlig? Eller har de gitt kjipe gaver? Anonymkode: f1704...d09 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:04 #69 Skrevet onsdag kl. 20:04 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jepp, mest mulig kake, middag, vin og brus 🤪 Anonymkode: 21262...1cb Såpass må det være når man bruker tid og penger på å møte opp Anonymkode: 71d5e...785 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:11 #70 Skrevet onsdag kl. 20:11 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ah, du er en slik som gir julegave for å få julegave. Ikke for å gi. Skjønner. De skylder deg selvsagt ingenting. I fremtiden bør du begynne å gi beskjed når du krevr noe tilbake, slik at mottaker kan velge å ikke ta i mot for å opparbeide gjeld til deg. Anonymkode: d2322...64b Ærlig talt?! Leser du ikke hva trådstarter skriver i det hele tatt? Det er jo ikke dét dette handler om. Du virker som en svært gjestmild og hyggelig person. Not. Ts, jeg forstår deg godt. Og jeg synes det er ekstremt dårlig av henne å ikke invitere tilbake - spesielt når du har hintet til at det skal bli hyggelig å komme i bursdager til dem også fremover. Hun visste jo at dette var noe du ønsket. Jeg hadde blitt lei meg jeg også, men det kan godt være hun ikke forstår hva hun gjør. At hun rett og slett bare er litt... enkel? 🫤 Snakk med henne. Ellers vil dette irritere deg fremover, og kanskje gjøre mer skade enn å få kommunisert det ordentlig med en gang? Anonymkode: cf568...704 6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:18 #71 Skrevet onsdag kl. 20:18 Men TS, er du sikker på at hun vet at du oppriktig hadde lyst til å komme, at det ikke bare var en høflighetsfrase fra din side? Det er nok ikke så vanlig for voksne mennesker å glede seg til barnebursdager, kanskje hun ikke er klar over at du faktisk mente det? Anonymkode: 71d5e...785
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:19 #72 Skrevet onsdag kl. 20:19 Hvorfor prater du ikke med henne? Jeg hadde ihvertfall sluttet å invitere dem, jeg synes det er ganske dårlig oppførsel. Anonymkode: a2d06...1e8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:23 #73 Skrevet onsdag kl. 20:23 Takk for svar, alle sammen. Skjønner at mange leser det jeg skriver veldig bokstavelig, så jeg må visst presisere at når jeg skriver "skylder noen å invitere tilbake", så handler det ikke om penger eller at jeg holder regnskap på hva jeg serverer. Det er bare en gammeldags greie jeg ble oppdratt med, at man "gjør gjengjeld" når man har blitt invitert til noen. For å være hyggelig, og høflig, ikke for å holde regnskap. Min kusine er enebarn av to enebarn, så hun har heller ikke stor familie. Jeg er glad i henne og håper og tror hun også er glad i meg og barna, og jeg velger å tro at hun har satt pris på å bli invitert opp igjennom årene, også fordi hun heller ikke har noen stor familie (det har mannen hennes derimot). Hun står helt fritt til å invitere de hun har lyst til, og det er tydeligvis ikke oss, om det nå dreier seg om plasshensyn eller annet. Det er jeg skuffet og lei meg for, og dermed kom jeg nok til å fremstå som endel mer smålig og muggen i denne tråden enn jeg egentlig er. Men takker for input, det er alltid nyttig å se andres syn på noe. TS Anonymkode: 58902...bbe 3 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:26 #74 Skrevet onsdag kl. 20:26 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hollywood??? Anonymkode: 3edca...c55 Prøv å oversette det til engelsk, så skjønner du hva jeg mener: "That is not love. If you love somebody, you set them free". 😄 Anonymkode: 58902...bbe 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:43 #75 Skrevet onsdag kl. 20:43 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Prøv å oversette det til engelsk, så skjønner du hva jeg mener: "That is not love. If you love somebody, you set them free". 😄 Anonymkode: 58902...bbe Og så. Alt i på norsk kan oversettes til engelsk. Hva er poenget ditt? Anonymkode: 3edca...c55
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:46 #76 Skrevet onsdag kl. 20:46 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og så. Alt i på norsk kan oversettes til engelsk. Hva er poenget ditt? Anonymkode: 3edca...c55 Det hørtes ut som noe fra en dårlig Hollywood-film. Og da ble det litt vanskelig å ta seriøst. Det var bare det. Anonymkode: 58902...bbe 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:50 #77 Skrevet onsdag kl. 20:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hørtes ut som noe fra en dårlig Hollywood-film. Og da ble det litt vanskelig å ta seriøst. Det var bare det. Anonymkode: 58902...bbe Det er sånn jeg snakker. Når du er glad i noen så setter du de fri. Du ønsker de frihet og ikke at de skal være bundet til å invitere deg ut av plikt. Det er ikke kjærlighet. Du sa du var glad i din kusine. Hadde ikke ønsket at noen inviterte meg ut av plikt, da hadde jeg blitt lei meg at noen følte det sånn. Anonymkode: 3edca...c55
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:56 #78 Skrevet onsdag kl. 20:56 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er sånn jeg snakker. Når du er glad i noen så setter du de fri. Du ønsker de frihet og ikke at de skal være bundet til å invitere deg ut av plikt. Det er ikke kjærlighet. Du sa du var glad i din kusine. Hadde ikke ønsket at noen inviterte meg ut av plikt, da hadde jeg blitt lei meg at noen følte det sånn. Anonymkode: 3edca...c55 Jeg ønsket at de skulle invitere oss fordi de hadde lyst. Det gjorde de ikke. Det er jeg skuffet over. Sånn. Anonymkode: 58902...bbe 5 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:04 #79 Skrevet onsdag kl. 21:04 Kan godt hende hun tenker det blir kjedelig for dere? Og at hun får sett dere lite på en sånn feiring og at dere heller skal komme en annen dag? Kan uansett være veldig kjedelig med sånne bursdager. Anonymkode: fb376...009
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:04 #80 Skrevet onsdag kl. 21:04 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Takk for svar, alle sammen. Skjønner at mange leser det jeg skriver veldig bokstavelig, så jeg må visst presisere at når jeg skriver "skylder noen å invitere tilbake", så handler det ikke om penger eller at jeg holder regnskap på hva jeg serverer. Det er bare en gammeldags greie jeg ble oppdratt med, at man "gjør gjengjeld" når man har blitt invitert til noen. For å være hyggelig, og høflig, ikke for å holde regnskap. Min kusine er enebarn av to enebarn, så hun har heller ikke stor familie. Jeg er glad i henne og håper og tror hun også er glad i meg og barna, og jeg velger å tro at hun har satt pris på å bli invitert opp igjennom årene, også fordi hun heller ikke har noen stor familie (det har mannen hennes derimot). Hun står helt fritt til å invitere de hun har lyst til, og det er tydeligvis ikke oss, om det nå dreier seg om plasshensyn eller annet. Det er jeg skuffet og lei meg for, og dermed kom jeg nok til å fremstå som endel mer smålig og muggen i denne tråden enn jeg egentlig er. Men takker for input, det er alltid nyttig å se andres syn på noe. TS Anonymkode: 58902...bbe Så mannen har veldig stor familie? Da må jo alle på den siden med, foreldre, tanter, onkler, søskenbarn og alle deres barn. Man kan ikke invitere ett søskenbarn med mann og barn, man må invitere alle! Anonymkode: 5ccff...129
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå