AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:04 #81 Skrevet onsdag kl. 21:04 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ønsket at de skulle invitere oss fordi de hadde lyst. Det gjorde de ikke. Det er jeg skuffet over. Sånn. Anonymkode: 58902...bbe Det er noe som heter the let them theory som handler om å la folk være som de er og så viser de deg hvem de egentlig er. Du kan jo google. Beklager at dette skjedde med deg. Jeg vet det er trist å finne ut at du ikke var like viktig som du trodde for noen. Det suger. ❤️ Anonymkode: 3edca...c55 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:13 #82 Skrevet onsdag kl. 21:13 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du har rett, det er nok det som gjør at det oppleves så sårt - at relasjonen betyr mye mindre for dem enn for meg/oss. Jeg har ikke tenkt på det før, bare vært glad for at vi har et så godt forhold. Men det er klart det er mindre viktig for dem som har mange andre. Anonymkode: 58902...bbe Ikke nødvendigvis mindre, men annerledes. Forholdet er fremdeles godt, selv om dere oppfatter relasjonen ulik. Min oppfordring er fortsatt, snakk sammen. Det kan være at de ser mer på dere som venner og av ulike grunner, er det ikke alle som inviterer venner i barnebursdager. Anonymkode: 55ff4...0eb 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:13 #83 Skrevet onsdag kl. 21:13 TS, jeg skjønner veldig godt at du er såret og skuffet. Det er ingen god situasjon, dette, og jeg synes denne kusinen din er temmelig tankeløs - og samvittighetsløs. Har opplevd noe lignende selv, og ble nesten overrasket over min egen reaksjon, det at jeg kunne bli så lei meg for å ikke bli regnet med. Vi er alle skrudd sammen forskjellig, det kan man jo se på noen av svarene her, hvor noen er direkte hånlige. Selv er jeg nok ganske følsom, noe jeg antar du er også. Men hvordan «løse» dette, det vet jeg ikke. Vanskelig å ta opp temaet nesten uansett, man kan fort bli oppfattet som furten. Håper du har andre gode bekjentskaper som kan være gode substitutter. Sender deg en klem Anonymkode: c38b2...f0c 2 2 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:47 #84 Skrevet onsdag kl. 22:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så mannen har veldig stor familie? Da må jo alle på den siden med, foreldre, tanter, onkler, søskenbarn og alle deres barn. Man kan ikke invitere ett søskenbarn med mann og barn, man må invitere alle! Anonymkode: 5ccff...129 Hæ?😂 Hvor står denne regelen skrevet ned? Såklart kan man invitere kun ett søskenbarn om man vil det. Sist jeg sjekket så kunne man invitere hvem man ville. Anonymkode: cf568...704 4
Mizzy Skrevet onsdag kl. 22:57 #85 Skrevet onsdag kl. 22:57 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tror ikke de ønsker å fase ut relasjonen, det hadde i så fall overrasket meg veldig. De er veldig "på" ellers og understreker alltid hvor hyggelig vi har det sammen. Men ja, de har selvfølgelig lov til å invitere akkurat de de vil, og det kan være plasshensyn og annet som begrenser. Men jeg må innrømme at jeg er ganske sur over at de ikke synes de "skylder oss" en eneste bursdag etter å ha blitt servert i årevis. Også fordi de vet at vi ikke har noen annen familie her. Vet godt at det er barnslig. Men sur er jeg okke som 😄 Anonymkode: 58902...bbe Her synes jeg du avslører hvordan du tenker. «Skylder oss» skriver du…og de har blitt servert i åresvis. Hvis dette er sånn du tenker så skjønner jeg at de holder avstand. Ja du kommer nok i forsvar og prøver å dissekere det jeg skrev. Men mitt inntrykk er da at du er litt smålig og at du ikke gjør noe godt mot noen uten å måtte ha noe tilbake 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:16 #86 Skrevet onsdag kl. 23:16 Mizzy skrev (15 minutter siden): Her synes jeg du avslører hvordan du tenker. «Skylder oss» skriver du…og de har blitt servert i åresvis. Hvis dette er sånn du tenker så skjønner jeg at de holder avstand. Ja du kommer nok i forsvar og prøver å dissekere det jeg skrev. Men mitt inntrykk er da at du er litt smålig og at du ikke gjør noe godt mot noen uten å måtte ha noe tilbake Jeg kan gjøre kort prosess for TS, så slipper hun. Du er smålig som ikke klarer å se at TS blir lei seg. Hun sier gang på gang at hun ber om innspill, fordi hun er sur og lei seg. Og så kommer du og vrir om på det hun sier. Dersom noen har kommet i år etter år, sittet lenge ved bordet og blitt etter selskapet for middag, da er det totalt ubalanse i å ikke invitere tilbake. At noen ikke ser det er ikke mindre enn pussig. Anonymkode: f4f97...878 8 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:26 #87 Skrevet onsdag kl. 23:26 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg bor i den andre enden av landet enn familien min, bortsett fra en kusine. Når mine to barn har hatt bursdag opp igjennom årene, har vi alltid invitert kusinen min og hennes mann, de eneste vi er i slekt med som bor i samme by. Jeg og barna har et veldig godt forhold til dem begge to, og jeg er takknemlig for at de alltid har kommet i bursdagene. For snart et år siden fikk min kusine en datter, og barna og jeg snakket om hvor hyggelig det kom til å bli å komme i bursdagene hennes i årene fremover, som en slags fortsettelse av tradisjonen hos oss, bare med motsatt fortegn. Men nå viser det seg at vi ikke er invitert. Min kusine har foreldrene sine her i byen, og det samme har mannen hennes (pluss flere søsken), så jeg forstår jo at det kanskje blir litt mange. Men samtidig kjenner jeg at jeg rett og slett er litt... snurt. Vi har invitert dem til alt i over femten år, barnedåp, konfirmasjoner, bursdager osv, og nå som det var "min tur" til å være gjest og komme til dekket bord, blir jeg ikke invitert? Er det bare meg som er sær, eller har jeg lov til å være litt sur her? Vi har som sagt heller ingen annen familie her, så det å gå i én hyggelig familiebursdag i året hadde faktisk betydd endel for meg, det handler ikke bare om at de skal gjøre gjengjeld. Er nok litt såret, egentlig. Anonymkode: 58902...bbe Men hvis din kusine har sine foreldre i byen, er ikke de da din onkel og tante? Sånn siden du skriver at hun er din eneste slektning på denne siden av landet...? 😅 Anonymkode: 4759c...ab5 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:50 #88 Skrevet onsdag kl. 23:50 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Men hvis din kusine har sine foreldre i byen, er ikke de da din onkel og tante? Sånn siden du skriver at hun er din eneste slektning på denne siden av landet...? 😅 Anonymkode: 4759c...ab5 Ja, jøss, vri og vreng og finn fem feil. Det er uansett ikke POENGET. Man må ikke være rakettforsker for å fatte hva problemet til TS er. Totalt unødvendig å kverulere Anonymkode: c38b2...f0c 6
Urwa Skrevet i går, 01:06 #89 Skrevet i går, 01:06 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, ikke sant? Jeg er så enig 😄 Hørte hun hvisket med faren sin om at han skulle få mer info om *bursdagsdatoen* snart - da de var i mitt barns bursdag forrige helg. Altså... TS Anonymkode: 58902...bbe Hadde sagt i fra jeg. Kansje spurt rett ut om hva ungen hennes ønsker seg,siden du er «tante».
Amy71 Skrevet i går, 01:30 #90 Skrevet i går, 01:30 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min kusine er enebarn av to enebarn, så hun har heller ikke stor familie. Hvordan kan far være enebarn når han er din onkel? 9 2
AnonymBruker Skrevet i går, 02:46 #91 Skrevet i går, 02:46 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for svar, alle sammen. Skjønner at mange leser det jeg skriver veldig bokstavelig, så jeg må visst presisere at når jeg skriver "skylder noen å invitere tilbake", så handler det ikke om penger eller at jeg holder regnskap på hva jeg serverer. Det er bare en gammeldags greie jeg ble oppdratt med, at man "gjør gjengjeld" når man har blitt invitert til noen. For å være hyggelig, og høflig, ikke for å holde regnskap. Min kusine er enebarn av to enebarn, så hun har heller ikke stor familie. Jeg er glad i henne og håper og tror hun også er glad i meg og barna, og jeg velger å tro at hun har satt pris på å bli invitert opp igjennom årene, også fordi hun heller ikke har noen stor familie (det har mannen hennes derimot). Hun står helt fritt til å invitere de hun har lyst til, og det er tydeligvis ikke oss, om det nå dreier seg om plasshensyn eller annet. Det er jeg skuffet og lei meg for, og dermed kom jeg nok til å fremstå som endel mer smålig og muggen i denne tråden enn jeg egentlig er. Men takker for input, det er alltid nyttig å se andres syn på noe. TS Anonymkode: 58902...bbe Hvordan er dere kusiner når ingen av foreldrene hennes har søsken? Anonymkode: 3df23...d41 8
AnonymBruker Skrevet i går, 05:16 #92 Skrevet i går, 05:16 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan er dere kusiner når ingen av foreldrene hennes har søsken? Anonymkode: 3df23...d41 Ja, akkurat det hang jo ikke på grep. Om foreldrene til «kusinen» ikke har søsken, så kan det jo heller ikke være kusine🤔 Da lurer jeg på hvor langt ute i slekta ts og hennes barn egentlig er.. Ts: barnet til slektningen din har stor familie på farssiden, og det blir helt sikkert fullt hus. Om du nå da er en tre- eller firmenningen til det du omtaler som kusinen din, blir det fort at de må leie lokaler om de skal begynne å invitere så fjerne slektninger i barnebursdager. For de kan jo også ha andre slektninger de har like god kontakt med som deg, og kanskje bedre, og som står dem nærmere. Du har valgt å invitere dem i barnebursdager, fordi du ikke har noen andre. Hadde du hatt noen andre, ville heller ikke du invitert dem. Anonymkode: 600d8...781 3
AnonymBruker Skrevet i går, 05:28 #93 Skrevet i går, 05:28 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ah, du er en slik som gir julegave for å få julegave. Ikke for å gi. Skjønner. De skylder deg selvsagt ingenting. I fremtiden bør du begynne å gi beskjed når du krevr noe tilbake, slik at mottaker kan velge å ikke ta i mot for å opparbeide gjeld til deg. Anonymkode: d2322...64b Dette handler vel først og fremst om sosialt samvær med sin egen slekt og ikke ett regnestykke som skal gå opp... Anonymkode: 31cc7...794 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:36 #94 Skrevet i går, 05:36 Biloba skrev (13 timer siden): Søskenbarn med barn er litt langt ute å invitere/bli invitert til i barnebursdag. Tror ikke de mente å såre eller ekskludere, men at de har stilt i alle år for å gjøre stas på dine barn siden det ikke er mer nær familie der (og sikkert setter pris på dere 🙂), men at de ikke har tenkt seg til at dere har sterkt ønske om å stille like tett opp for deres som har mye av familie nært. Sånn ville ihvertfall jeg sett på saken 🙂 Er det langt ute ? Mulig hos deg Anonymkode: 5ea61...bdb
AnonymBruker Skrevet i går, 05:38 #95 Skrevet i går, 05:38 Jeg synes det vil være dumt å distansere seg fra en person du er «veldig glad i» på grunn av dette. Det kan være mange grunner til at du og barna ikke ble invitert. Jeg, for eksempel, er opptatt av rettferdighet, og i våre konfirmasjoner ble ikke min onkel invitert, selv om han sikkert forventet det, fordi da måtte jeg også invitere onklene til min mann. Anonymkode: d18d5...b90
AnonymBruker Skrevet i går, 05:39 #96 Skrevet i går, 05:39 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du skal selvfølgelig få lov til å føle det du føler, men du er sær ja. De har jo annen familie de kan invitere. Kusiner er veldig perifert. Anonymkode: 73e13...c9d Kusiner er da virkelig ikke perifert, herlighet Anonymkode: 5ea61...bdb
AnonymBruker Skrevet i går, 06:17 #97 Skrevet i går, 06:17 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis jeg hadde overhørt sånn hvisking, kunne jeg nok enten kommentert det jeg hadde hørt "kan du ikke si det en gang til, jeg fikk ikke med meg når dere tenkte å feire?" Eller bare spurt senere i selskapet om "når de tenkte å feire, for du gleder deg sånn" Skjønner veldig godt du er lei deg for dette, TS. Det er en tøff pille å svelge når man selv legger mer i en relasjon enn det andre parten gjør. Anonymkode: 82e93...cdd Eh, nei, de er åpenbart ikke invitert, da skal ikke ts invitere seg selv på den måten. Anonymkode: da223...bd7 4
AnonymBruker Skrevet i går, 06:21 #98 Skrevet i går, 06:21 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kusiner er da virkelig ikke perifert, herlighet Anonymkode: 5ea61...bdb Jo, det er det. Jeg kjenner absolutt null familier hvor kusiner og fettere av mor og far inkluderes i barnebursdager. I barnebursdager er det barnets nærmeste familie som inkluderes, dvs barnets besteforeldre, tanter, onkler og kusiner/fettere som ikke er voksne. Anonymkode: da223...bd7 4
AnonymBruker Skrevet i går, 06:31 #99 Skrevet i går, 06:31 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo, det er det. Jeg kjenner absolutt null familier hvor kusiner og fettere av mor og far inkluderes i barnebursdager. I barnebursdager er det barnets nærmeste familie som inkluderes, dvs barnets besteforeldre, tanter, onkler og kusiner/fettere som ikke er voksne. Anonymkode: da223...bd7 Altså, familier er forskjellige. Jeg er veldig tett med mine tremenninger. Barna våre, som er firmenninger er veldig gode venner. Vi feirer høytider og barnebursdager sammen. Vi drar på hytteturer og utenlandstur sammen hvert år. Anonymkode: bbfe7...3d0
AnonymBruker Skrevet i går, 06:45 #100 Skrevet i går, 06:45 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ah, du er en slik som gir julegave for å få julegave. Ikke for å gi. Skjønner. De skylder deg selvsagt ingenting. I fremtiden bør du begynne å gi beskjed når du krevr noe tilbake, slik at mottaker kan velge å ikke ta i mot for å opparbeide gjeld til deg. Anonymkode: d2322...64b Så lite du forstår. Familie betyr mye for mange, kanskje ikke for deg. Anonymkode: 70fe0...44d 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå