Gå til innhold

Dine raskeste middagsretter som ikke er UP

Fremhevede innlegg

Skrevet
TomKrus skrev (6 minutter siden):

Nei det er helt vilt at så mange får så ekstrem fobi mot UP mat av og til. Skal alle bare spise ferske matvarer så er det ikke nok mat på denne jorden lenger til alle. "Renvare" :)  Må le meg skakk av det !  Det finnes ikke. Ikke fisk, ikke kjøtt, ikke kylling eller grønnsaker. Ingenting. Det meste har stoffer i seg som kan være skadelige i store mengder, blant annet sprøyte stoffer i grønsak produksjonen og masse mikroplast blandet i alt dette. Det utrolige er at vi blir gamle i snitt de aller fleste, levealderen holder seg oppe og øker sakte. Selvfølgelig på grunn av mange andre faktorer en maten. Mosjon og moderne medisin blant annet. Gjennomsnitt levealder på et menneske i Norge er i dag godt over 80 år for menn og litt mer for kvinner.  Gå 200 år tilbake i tid ! Da hadde man null UP mat, og da rundet man knapt 50 år. Ergo er UP mat sunt  :)  

Lol. Det var nok ikke mangelen på UP-mat som hadde noe å si for levealderen. 

De fleste har ikke ekstrem fobi mot UP-mat da. Men er bevisst på det, og velger renvare i hverdagen, men de fleste spiser jo UP av og til :) 

Anonymkode: 0d959...adb

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lol. Det var nok ikke mangelen på UP-mat som hadde noe å si for levealderen. 

De fleste har ikke ekstrem fobi mot UP-mat da. Men er bevisst på det, og velger renvare i hverdagen, men de fleste spiser jo UP av og til :) 

Anonymkode: 0d959...adb

Og det er poenget mitt, veldig mye handler om gener du har fått utlevert ved fødsel angående helsen du får videre i liver, ekstremt mye faktisk.

Skrevet

Etter min mening gjør for mye prepping at oppskriften ikke lenger fyller kriteriene i HI. For eksempel ville jeg ikke kalt bolognese for en rask middagsrett, selv om den bare trenger 10-15 minutter hvis man har laget raguen på forhånd.

Denne retten er ikke lynrask, men er du litt effektiv, har du den klar på under halvtimen – og den eneste forberedelsen den krever, er at du har tint fisken hvis den var frossen:

https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/laks-med-ingefarglaze/

Grønnsakene kan godt varieres (jeg liker fennikel til laks). Min ketjap manis er for øvrig UP, uten at det plager meg nevneverdig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...