AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #1 Skrevet 18 timer siden Min datter har gått på konfirmasjons undervisning i et par mnder. Nå vil hun plutselig ikke konfirmere seg. Vi er ikke personlig kristne men syntes dette er et viktig rituale. Viktig for meg og feire at hun trer inn i de voksnes rekker. Alle vennindene konfirmerer seg og går på samme kurs. Hva skal jeg gjøre? Redd for at hun skal falle utenfor. Anonymkode: ad833...225
monican94 Skrevet 18 timer siden #2 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min datter har gått på konfirmasjons undervisning i et par mnder. Nå vil hun plutselig ikke konfirmere seg. Vi er ikke personlig kristne men syntes dette er et viktig rituale. Viktig for meg og feire at hun trer inn i de voksnes rekker. Alle vennindene konfirmerer seg og går på samme kurs. Hva skal jeg gjøre? Redd for at hun skal falle utenfor. Anonymkode: ad833...225 Du skal selvsagt la henne velge dette selv. 31 12
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden Det må da være opp til henne. Ikke at det er viktig for deg, det er da ikke deg det handler om. Anonymkode: 13a05...5ac 18 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi er ikke personlig kristne Så hvorfor er det så viktig at hun da skal stadfeste dåpsløftet. Oppmunterer du til hykleri og at hun skal lyve? DET er en god start på voksenlivet. Ta å feir det du Anonymkode: 54943...fa0 13 5
Brunello Skrevet 18 timer siden #5 Skrevet 18 timer siden Hun velger selv. Hun vil ikke falle utenfor. Og sist men ikke minst trer man ikke inn i de voksenes rekker ved å konfirmere seg. 18
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Skrevet 18 timer siden Har du spurt hvorfor? Har hun blitt uvenner med noen? Syns hun undervisning er kjedelig? Anonymkode: 00a15...66c 8
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden Jeg fikk valget når jeg var 15 år. Og jeg konfirmerte meg borgerlig. Falt ikke utenfor noe som helst med det valget. Jeg er heller ikke døpt. Mannen min er ikke konfirmert. Han hadde rett og slett ikke lyst. Anonymkode: dc74e...d82 7 2
cassio Skrevet 18 timer siden #9 Skrevet 18 timer siden Hun må få velge livssyn selv. Ikke press henne. 7 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Skrevet 18 timer siden Junior deltok på det meste av konfirmantundervisning, men fant etterhvert ut at han ikke ville konfirmere seg. Det syntes jeg var helt greit og respekterte det. Egentlig godt gjort å ikke gjøre som alle andre. Er vel ikke så mange som gjør det på kristent grunnlag.... Anonymkode: c5c02...8fb 11 3
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk valget når jeg var 15 år. Og jeg konfirmerte meg borgerlig. Falt ikke utenfor noe som helst med det valget. Jeg er heller ikke døpt. Mannen min er ikke konfirmert. Han hadde rett og slett ikke lyst. Anonymkode: dc74e...d82 Hedninger hele gjengen? Anonymkode: 421d9...079 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden Det er ikke du som skal konfirmeres. Dette er hennes valg, er hun gammel nok til å stå konfirmant er hun også gammel nok til å ta denne avgjørelsen selv. Og hvorfor i alle dager skulle hun falle utenfor Non konfirmeres borgerlig, noen i kirken og noen vil ikke, det er da helt greit. Det er også helt innenfor å lære datteren sin at noen valg innebærer å være utenfor det de fleste velger men at det er viktig og riktig å stå opp for sine egne prinsipper, og ikle hoppe utfor et stup bare fordi alle andre gjør det... Ros heller ddatteren din for å ta et reflektert valg for seg selv, og støtt henne i at hun har valgt det som er rett for seg. En skal da for søren ikke velge det som er rett for deg eller for alle andre i klassen sin, hun har valgt det som er rett for seg og det er jo bra. Anonymkode: f231a...270 8 2 5
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden Våre ville heller ikke, og det synes jeg det står respekt av - å kjenne på hva som er rett for en selv og ikke bare gjøre som alle andre gjør. Vi lagde heller ordentlig familiefest med slekta til 18-årsdagene deres, den dagen de blir myndige og faktisk regnes som voksne i dagens samfunn. Det ble veldig godt mottatt hos våre, og føltes mer riktig for tenåringene Anonymkode: 0ed64...67b 11 1
starken Skrevet 18 timer siden #14 Skrevet 18 timer siden Jeg valgte å ikke konfirmere meg, alle andre rundt meg konfirmerte seg. Jeg falt ikke utenfor på noen som helst måte. 3 4
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Skrevet 18 timer siden Det er da ingen som faller utenfor av ikke å konfirmere seg om du ikke bor midt i bibelbeltet. Anonymkode: b2841...f7a 5 1
itiswhatitis Skrevet 18 timer siden #16 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Min datter har gått på konfirmasjons undervisning i et par mnder. Nå vil hun plutselig ikke konfirmere seg. Vi er ikke personlig kristne men syntes dette er et viktig rituale. Viktig for meg og feire at hun trer inn i de voksnes rekker. Alle vennindene konfirmerer seg og går på samme kurs. Hva skal jeg gjøre? Redd for at hun skal falle utenfor. Anonymkode: ad833...225 Jeg o r k e r ikke. Bare fordi hun ikke konfirmeres så tror du hun «faller utenfor»… så grusomt. Takk gud hun tenker med eget hode 7 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Skrevet 18 timer siden Er du ikke helt med..? Det er absolutt ingen som faller utenfor av å ikke konfirmere seg. Og å konfirmere seg i kirken uten å tro selv er jo helt feil, din datter har kanskje en integritet du ikke har..? Jeg tror tråden bare er tull. I min omgangskrets (er født på 70-tallet selv) var det nesten ingen som konfirmerte seg, og mine barn er selvsagt heller ikke konfirmert, da vi ikke er en kristen familie. Mine foreldre er ikke døpt, heller ikke jeg, eller mine barn. Vi er en helnorsk familie med gode verdier, fra Oslo. Anonymkode: a84be...eb3 2 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Skrevet 18 timer siden Ingen i min familie er konfirmert. Det går helt fint. Anonymkode: 281ad...c80 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Nå vil hun plutselig ikke konfirmere seg. Vi er ikke personlig kristne men syntes dette er et viktig rituale. Viktig for meg og feire at hun trer inn i de voksnes rekker. Alle vennindene konfirmerer seg og går på samme kurs. Hva skal jeg gjøre? Redd for at hun skal falle utenfor. Anonymkode: ad833...225 Jeg hadde vært veldig stolt av henne. En jente som faktisk tenker selv. Anonymkode: e532b...f31 6 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #20 Skrevet 18 timer siden Du gjør ingenting og respekterer hennes valg. jeg valgte også å konfirmere meg. Grunnen til det var at det var så mye småkonglikter mellom flere familiemedlemmer, mor og far, bestemor og stefar osv. Jeg orker bare ikke en dag der alt var fake og jeg jeg følte alle vurderte meg, hvem jeg pratet mest med, hvordan jeg oppførte meg osv. det ble bare for mye for meg Anonymkode: 74479...490 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå