Knocks Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Hei Hvilken hunderase er det minst jobb med? Lat hund som trenger lite tur. Lett å oppdra. Røyter lite. Finnes den i det hele tatt? Setter stor pris på konstruktive svar. Ikke døm meg.
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Joda. Det finnes enkle, kjedelige hunder. De bare er der. Jeg syns golden retriever er slike hunder. Ikke når det gjelder røyking da. Men allikevel. Anonymkode: 5b060...3a5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Ja. Han heter katt. Anonymkode: 13470...a8d 8 4
mommyaka Skrevet 3 timer siden #6 Skrevet 3 timer siden Om du skal ha dyr for at den skal være lat og ikke krever noe ville jeg valgt katt 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Skrevet 3 timer siden Knocks skrev (9 minutter siden): Hei Hvilken hunderase er det minst jobb med? Lat hund som trenger lite tur. Lett å oppdra. Røyter lite. Finnes den i det hele tatt? Setter stor pris på konstruktive svar. Ikke døm meg. Hundebamse? Trenger ikke tur, lett og oppdra, røyter ikke. Alt det du ønsker deg:) Finnes også robothunder hvis du vil lære den triks og ønsker litt mer liv 😉 Anonymkode: 4755e...15b 2 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden Knocks skrev (13 minutter siden): Hei Hvilken hunderase er det minst jobb med? Lat hund som trenger lite tur. Lett å oppdra. Røyter lite. Finnes den i det hele tatt? Setter stor pris på konstruktive svar. Ikke døm meg. Ja,det finnes. Men,vil ikke komme med tips før jeg vet hva du kan tilby hunden. Anonymkode: b24c2...52c 2
Mei88 Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden HMK skrev (6 minutter siden): Mops, fransk bulldog, cavalier king Charles etc. Alle er raser med kort snute som ikke er bra i det hele tatt 3 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Mei88 skrev (7 minutter siden): Alle er raser med kort snute som ikke er bra i det hele tatt Enig, de er gjerne "rolige" fordi de rett og slett ikke får pust nok Anonymkode: 6783f...e22 4 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden HMK skrev (16 minutter siden): Mops, fransk bulldog, cavalier king Charles etc. Må bare ha et halvt oljefond til å dekke alle veterinærutgifter 😬 3 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Bak en enkel hund ligger det som regel mye arbeid fra hundeeiers side... Golden, som en over nevner, er forøvrig den hunderasen som biter flest mennesker i Norge i løpet av året. Mange fordi folk tror de er så enkle og trenger så lite, så mange ender som utrygge hunder uten nok mosjon, uten nok mental trening, og en forventning fra eiere om at hunden skal kle rollen som familiens og barna bamse og leketøy. Jeg dømmer deg ikke, Ts, men jeg tror du må tenke på den ev. hundens beste. Og en hund trenger nok mosjon, nok mental stimuli, den trenger mengdetrening for å være en velfungerende hund ute og sammen med andre folk og hunder, den ikke bare trenger dette, den har rett på dette for å ha et godt hundeliv. Jeg ønsker meg inderlig en hund selv, men min livssituasjon og helse tilsier at jeg kunne sagt det samme som deg - men det er rett og slett ikke bra nok for en hund, etter min mening. Man skal ikke skaffe seg en hund bare for egen del, man skal skaffe seg en hund fordi man oppriktig ønsker å gi den hunden et mest mulig godt liv ut fra hva hunden trenger. Og det gjør man ikke når man ønsker en hund som ikke skal kreve særlig av en selv. Å skaffe seg hund blir omtrent som å få en baby i hus, som er baby, barn og ungdom med tilsvarende behov minst et par år - og deretter trenger hunden alt det en voksenhund trenger. Jeg løser det med å passe andres hund i kortere perioder, jeg passer katter når det passer, har fått venner med hund osv. Anonymkode: 6783f...e22 5
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Uansett rase, så vet du ikke hva du får. Akkurat som med mennesker. Jeg har en super rolig hund som bare vil sove. Og jeg har en vilter en. I tillegg har jeg hatt en energisk en som nå er roligere pga alder. Anonymkode: fdc72...124 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Rødvinsfilosofen skrev (11 minutter siden): Må bare ha et halvt oljefond til å dekke alle veterinærutgifter 😬 Hehe, bør kjøpes med serviceavtale Anonymkode: 6fc77...8a7
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden HMK skrev (28 minutter siden): Mops, fransk bulldog, cavalier king Charles etc. Hvis du ønsker stor sannsynlighet for høye dyrlegeregninger (og at hunden får et kjipt liv), så kjør på. Anonymkode: dd962...345 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden Spansk vannhund røyter ikke (må klippes). Vår var lett å oppdra, fin hund. Trenger selvsagt mosjon 😁 Anonymkode: 77407...e05
Pippi Lotta Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden HMK skrev (34 minutter siden): Mops, fransk bulldog, cavalier king Charles etc. Dette er vel bare syke hunder.... 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden Whippet er omtrent som du beskriver. En vennlig og glad hund, som blir veldig knyttet til deg, og som er skikkelig sofagris. De bør få løpe noen korte økter fritt mens de er unge, men de liker ikke lange turer og vil helst sove lenge under dyna. Verdens skjønneste og mykeste hundepels, akkurat som fløyel. Man sover som et barn inntil en whippet. Anonymkode: 87c15...810 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå