AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #1 Skrevet 2. desember 2025 Jeg skal på julebord til en venninne på lørdag, og har tilbudt meg å ta med dessert til oss. Dessert er definitivt det jeg er dårligst på i matveien, så søker litt hjelp av mine kg-venner. Jeg har planer fredag kveld og lørdag på dagtid, så trenger noe som enten kan lages rett før julebordet, eller gjerne to kvelder før. Vi er fem personer, og jeg skal reise kollektivt dit. Så det fungerer best med en type dessert som serveres i en stor skål, heller enn porsjonsglass. På forhånd tusen takk for alle tips (gjerne med oppskrift) 🫶🏼 Anonymkode: 06d55...1b1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #2 Skrevet 2. desember 2025 Jeg liker dronning Maud fromasj, den kan godt lages i forkant. Jeg lager den med cognac eller hvit rom. https://www.tine.no/oppskrifter/desserter/fromasj-og-mousse/dronning-maud-fromasj-haugesunddessert Anonymkode: a451e...229
Daisy-love Skrevet 2. desember 2025 #3 Skrevet 2. desember 2025 Tilslørte bondepiker kan enkelt monteres rett før. Kan lages med julekaker, julebrød, pepperkaker osv, og med moltesyltetøy om dere vil ha det mer juleete. Er godt med den klassiske også. Sitronfromasj, semulepuddig, og karamellpudding er også godt. Om du lager i form så hadde jeg transportert den i formen og velvet den på fat når du kom til din venninne. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #5 Skrevet 2. desember 2025 Karamellpudding. Anonymkode: e8a57...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #6 Skrevet 2. desember 2025 Creme brulee Anonymkode: 4f150...1a4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #7 Skrevet 2. desember 2025 Takk for alle tips! Alle disse er absolutt overkommelige, med unntak av creme brulee kanskje ☺️ Anonymkode: 06d55...1b1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #8 Skrevet 2. desember 2025 Pannacotta med en deilig bærsaus.Du kan frakte de i sånne små norgesglass med lokk - både enkelt og digg. Anonymkode: 7abbf...c37 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #9 Skrevet 2. desember 2025 God vaniljeis om du rekker å kjøpe på vegen. Eggelikør (gjerne hjemmelaget) med bjørnebær som pynt. Riskrem. Evt med en vri på saus. Multekrem Anonymkode: 4a32a...3ec
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #10 Skrevet 2. desember 2025 Ååå nam, mange gode tips her. Da skal jeg nok klare å diske opp noe enkelt og digg. Takk, kg-venner! Anonymkode: 06d55...1b1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå