AnonymBruker Skrevet 2. desember #1 Skrevet 2. desember Er det frekt? 🙈 vi har sagt det blir bryllupskake men prisene var horrible. Min mor skal bake, og mine søstre. Kan jeg be et par andre bake også? Anonymkode: 222ae...bd2
AnonymBruker Skrevet 2. desember #2 Skrevet 2. desember Sjekk med noen som baker privat. Bryllupskake, en kake som overgår de andre, bør en ha i et bryllup på samme måte som det alltid er en litt bedre kake i dåp bursdag osv. Dere bør ha en bra kake ellers blir det som en søndagsbasar. Anonymkode: ff11d...908 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember #3 Skrevet 2. desember Nei, det er overhodet ikke frekt, men spør om de kan bake kake som bryllupsgave så de ikke både må kjøpe en masse svindyre ingredienser og stå og kokkelere en evighet, OG må kjøpe gave til dere. Anonymkode: 75b35...ab5 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember #4 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei, det er overhodet ikke frekt, men spør om de kan bake kake som bryllupsgave så de ikke både må kjøpe en masse svindyre ingredienser og stå og kokkelere en evighet, OG må kjøpe gave til dere. Anonymkode: 75b35...ab5 Selvfølgelig jeg er jo ikke helt idiot heller da Anonymkode: 222ae...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #5 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig jeg er jo ikke helt idiot heller da Anonymkode: 222ae...bd2 Bevare meg vel, hun antydet ikke at du var idiot heller. Hun ga deg et utfyllende råd. Jeg mener hjemmebakt er mye bedre enn klassisk bryllupskake. Baking er noe nordmenn faktisk er gode på. Go for it!☺️ Anonymkode: 04696...47f 10 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember #6 Skrevet 3. desember Klassiske bryllupskaker (store/etasje/overdådig) er ofte penere å se på enn de er gode. Som gjest (jeg elsker kake!) hadde jeg på ingen måte blitt skuffet om alle kakene var hjemmelaget, tvert imot. Jeg liker også å bake, og hadde blitt glad om jeg ble spurt om å bake til et bryllup. Eneste jeg vil anbefale er å fordele kaketyper, så ikke alle skal bestemme selv og dere ender opp med fire sjokoladekaker og ingenting annet. Anonymkode: 1a7f5...2ee 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #7 Skrevet 3. desember Hvis du har lovd folk bryllupskake er det frekt å gå tilbake på det, ja. Anonymkode: 15d64...253 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #8 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er det frekt? Anonymkode: 222ae...bd2 Om ikke frekt så i hvert fall temmelig smålig. Du har sagt at det blir bryllupskake, så det blir jo lagt merke til om det bare er "vanlige" kaker å se. Anonymkode: af864...d75
AnonymBruker Skrevet 3. desember #9 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er det frekt? 🙈 vi har sagt det blir bryllupskake men prisene var horrible. Min mor skal bake, og mine søstre. Kan jeg be et par andre bake også? Anonymkode: 222ae...bd2 Hvorfor gifte seg og love bryllupskake når dere ikke skal ha det? Sjekk prisene først og lov etterpå! Har dere råd til å gifte dere har dere vel råd til kaken og? Selvfølgelig kan du spørre om folk kan bake, men ike fancy greier, da bør du bestille noe! Skal de bruke mye penger og tid på kaker til DITT bryllup pluss gave?(ingen kommer tomhent selv om du sier trenger ikke gave..) Anonymkode: 1b656...a4e
AnonymBruker Skrevet 3. desember #10 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er det frekt? 🙈 vi har sagt det blir bryllupskake men prisene var horrible. Min mor skal bake, og mine søstre. Kan jeg be et par andre bake også? Anonymkode: 222ae...bd2 Bryllup for alle pengene, men spare på noe av det viktigste 😂 Hva annet sparer du på? Tipper dere har servering av alkohol kun til maten ellers er det blodpris per enhet resten av kvelden. Hvorfor ikke spare litt til, så dere har råd til bryllupskake? Anonymkode: 05c5a...fb9
AnonymBruker Skrevet 3. desember #11 Skrevet 3. desember Hva legger dere i "bryllupskake" da? Det kan jo være så mangt. Vi hadde kjøpt kake, som ble levert på et fat i flere høyder. Der hver høyde var en individuell kake. Størst kake nederst, og minst kake øverst. Men de kunne egentlig vært hjemmebakte også, men fremstått som "bryllupskake" fordi de var satt på et slikt stativ. Og det hadde ikke trengt å være samme baker på alle delene av kaken. Så lenge de passet på sin høyde i stativet. Men nå vet ikke jeg hva et slikt stativ koster. Om du kjenner noen som lager kaker med marsipanlokk eller MMF lokk, så kan de helt sikkert lage flere kaker med lokk som kan settes i flere høyder på et passende fat. Det er jo massevis av forskjellige stativ her: Kakestativ kjøper du hos Slikkepott.no - Alt til baking Men så vet jeg altså ikke hva du legger i begrepet "bryllupskake". For jeg kunne f.eks. hatt sjokoladekake, marsipankake og ostekake på det Wilton stativet med tre pilarer. Anonymkode: 67336...f2f 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #12 Skrevet 3. desember Hva er egentlig bryllupskake? Er det ikke brudeparet som bestemmer, både utseende fyll og smak? Kjøp inn et sånt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/383039785 Lag helt ordinær kake med foretrukket fyll, skjær til sånn at de passer fatet og pynt dem mens de står der, marsipanlokk eller krem (krem er kanskje lettest å få fint? Hvis man har sånn krem sprøyte og lager mange "topper", eller sprer det jevnt utover. Kjøp inn sånn pynt man har på bryllupskaker: https://www.jernia.no/kjøkkenutstyr/bakeutstyr/kakepynt/kakefigur/cacas-brudepar-dansende-13cm/p/11717925?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=22079491900&gad_source=1&gad_campaignid=22075805222&gbraid=0AAAAADFP7FB69Bj5fsgfxPuPNMImK6w07&gclid=CjwKCAiA3L_JBhAlEiwAlcWO5-B0XuoTEEBGWPz_zn_MY12YoH2-6tht8mnfR-sG_shIuhtj7kwsxRoCNrUQAvD_BwE, plasser den oppå og VOILA, EN BRYLLUPSKAKE! Anonymkode: f477b...b25 1
Brunello Skrevet 3. desember #13 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (15 timer siden): Sjekk med noen som baker privat. Bryllupskake, en kake som overgår de andre, bør en ha i et bryllup på samme måte som det alltid er en litt bedre kake i dåp bursdag osv. Dere bør ha en bra kake ellers blir det som en søndagsbasar. Anonymkode: ff11d...908 Den kaka du tenker på som den litt bedre er i 99 av 100 tilfeller ikke best på smak. Kjøpekake, og spesielt «influenser-kaker» er det som oftest alt for mye sukkerpaste i. 3
Brunello Skrevet 3. desember #14 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bryllup for alle pengene, men spare på noe av det viktigste 😂 Hva annet sparer du på? Tipper dere har servering av alkohol kun til maten ellers er det blodpris per enhet resten av kvelden. Hvorfor ikke spare litt til, så dere har råd til bryllupskake? Anonymkode: 05c5a...fb9 Noe av det viktigste??? Kake er det minst viktige i et bryllup. Og de fleste vil vel egentlig ha en drink i stedet for kake på det tidspunktet kake serveres. Er vel stort sett ved 22-tiden eller senere man har kommet til kake på programmet. 4
Brunello Skrevet 3. desember #15 Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det frekt? 🙈 vi har sagt det blir bryllupskake men prisene var horrible. Min mor skal bake, og mine søstre. Kan jeg be et par andre bake også? Anonymkode: 222ae...bd2 Hvem bryr seg? Og hva er bryllupskake? For meg ville en stor hjemmelaget marsipankake kvalifisert til bryllupskake. 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember #16 Skrevet 3. desember Dere bestemmer vel selv hvordan bryllupskaken skal se ut og hvem som lager den? Hvorfor skal gjestene legge seg opp i det? Anonymkode: 3e73f...ae4
AnonymBruker Skrevet 3. desember #17 Skrevet 3. desember Vil gi deg tips om meny og bakerhuset. De har en god liten bryllupskake til rundt 900kr om jeg husker rett. Den er veldig god på smak og enkelt , men pent pyntet. Anonymkode: bd27f...539
AnonymBruker Skrevet 3. desember #18 Skrevet 3. desember Ikke frekt på droppe bryllupskake. Derimot litt frekt å be andre bake for at du skal slippe utgiften selv. Anonymkode: 90ac5...ac7 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember #19 Skrevet 3. desember Bryllupskaken er det minst interessante på hele menyen i et bryllup for meg. Jeg er veldig matinteressert, og gleder meg alltid til maten og kakebordet, men da de hjemmelagde kakene. Bryllupskaka er som regel ganske kjedelig og ikke så god på smak som tante Turids suksessterte, så jeg tar et stykke av den kun for høflighetens skyld, da jeg vet at brudeparet har betalt i dyre dommer for den. Hadde den manglet hadde jeg ikke savnet den et sekund. Anonymkode: 6f85b...53f 2
katties Skrevet 3. desember #20 Skrevet 3. desember (endret) Vi gadd ikke bestiller noe som het "bryllupskake" - gikk bare til bakeri og valgte ut flere ulike kaker som vi likte: billigere og mer variasjon. De fleste gjestene ville uansett ikke bestilt slike kaker til seg selv da de er dyre, så det ble jo ikke noe mindre spesielt å ha disse kakene enn det ville bli med en vanlig bryllupskake. Fikk også tilbakemelding fra gjestene om at maten var helt super, til og med flere år etter bryllupet fikk vi slike kommentarer. Man trenger ikke gjøre alt tradisjonelt fordi noen en eller annen gang har bestemt at det skal være slik - gjør det dere liker. Endret tirsdag kl. 14:28 av katties 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå