Gå til innhold

Folk som ignorerer butikkers stengetid

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, hva i himmelens navn feiler disse folkene som gir totalt blaffen i når en butikk stenger?! Og hvorfor er dette kvinnfolk over 50 som dominerer denne kategorien.. 

Siste kunde gikk ut døra klokken 19.10. Butikken skulle vært stengt for 10 minutter siden. 

Anonymkode: 1ee78...a37

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier du fra, da? Hvis det ser ut som om folk har all verdens tid, pleier jeg å si fra noen minutter før at "Du må gjerne handle og finne det du skal ha, men kl. 20 stenger vi, og da må jeg låse døra".

Fungerer som bare det. Har ikke hatt noen sure miner, virker som om folk forstår. Men jeg gjør det klart at sånn er det, og det er ikke noe jeg kan gjøre med det.

Anonymkode: 8ebe0...2f8

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

"Vi stenger 19.00!" Og så gjet kundene til kassen og følg dem ut med nøkkel i hånden. 

Anonymkode: df870...9c9

• Liker 5
Skrevet

Dørene er jo oppe til 19.

Mener man at dørene skal være stengt til 19 må man jo låse de før, og bare slippe ut de siste kundene. 

Anonymkode: 6ceb4...490

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener man at dørene skal være stengt til 19 må man jo låse de før, og bare slippe ut de siste kundene. 

Så fordi en dør er ulåst, så går du inn? 
Det er ikke sånn det fungerer. Man forholder seg til åpningstider. 

Anonymkode: 8ac13...70c

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Butikken stenger 19.00. Om døren er åpen eller låst er irrelevant. Er klokken over 19 får du ikke handlet, uansett om døren er åpen eller ei!

• Liker 6
Skrevet

Da jeg jobbet på senter og klokken nærmet seg stengetid (typ siste tre minuttene) sa jeg alltid til kunden at vi stenger hvert øyeblikk, men om de visste hva de skulle ha kunne de selvfølgelig handle de få tingene. Menntrengte de hjelp/pakkke inn gave/bestille bøker etc ba jeg dem om å komme tilbake dagen etter hvor vi hadde bedre tid og kunne hjelpe dem grundigere. 

• Liker 6
Skrevet

"Jeg skal ha dette bursdagskortet og den nye til Jo Nesbø!"  19.02 = salg på kassa. 

"jeg skal kjøpe gave til farfar, han er sær men likte En sjøens helt" 19.02 = ikke salg på kassa. 

• Liker 12
Skrevet

Jeg jobber i butikk selv og klager ikke om siste kunde går ut døra 10 over, det er jo nesten til tiden. Er det "kikkekunder" sier jeg fra når vi stenger, men at de "selvfølgelig er velkomne igjen en annen dag". Er det kunde som tydelig handler, hender det jeg blir stående 30 min over. 

Anonymkode: 0e08d...ed1

• Liker 9
Skrevet

Jeg jobber i butikk selv og klager ikke om siste kunde går ut døra 10 over, det er jo nesten til tiden. Er det "kikkekunder" sier jeg fra når vi stenger, men at de "selvfølgelig er velkomne igjen en annen dag". Er det kunde som tydelig handler, hender det jeg blir stående 30 min over. 

Jeg jobber ikke ubetalt og da jeg jobbet på Kiwi fikk vi ikke lov til å skrive overtid. Vårt ansvar å få ut folk.

Anonymkode: 499e9...289

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På senteret kunne vi få bot om vi åpnet for tidlig/holdt åpent for lenge..

• Liker 3
Skrevet

Hvis døra er ulåst går jeg inn.

Hvis døra er låst sjekker jeg åpningstidene.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjenner jeg har mistet livsviljen noen ganger når det er 5 minutter til stenging og det kommer noen inn og bare vil prøve litt bukser 🙄

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Siste kunde gikk ut døra klokken 19.10. Butikken skulle vært stengt for 10 minutter siden. 

Anonymkode: 1ee78...a37

"Vi stenger snart. Siste vare må være slått inn på kassen før kl 19."

Anonymkode: cb34c...267

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
MarianneE skrev (8 minutter siden):

Kjenner jeg har mistet livsviljen noen ganger når det er 5 minutter til stenging og det kommer noen inn og bare vil prøve litt bukser 🙄

Da hadde jeg avvist. "Da kan du komme tilbake i morgen når du har bedre tid!"

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Jeg skal ha dette bursdagskortet og den nye til Jo Nesbø!"  19.02 = salg på kassa. 

"jeg skal kjøpe gave til farfar, han er sær men likte En sjøens helt" 19.02 = ikke salg på kassa. 

Har også jobbet i butikk, men var forståelsesfull med kunder som var sent ute men trengte noe helt konkret. Det var typisk småbarnsforeldre som trengte bleier eller Paracet, eller foreldre som slet med tidsklemma og oppdaget at de var tomt for brød til frokosten.

At det var kunder i butikken 5-10 minutter over stengetid var normalen og ikke unntaket. Har stått både 30 og 40 minutter over tiden, fordi butikksjefen mente at det var behov for det / god kundeservice.

Har ikke dårlig samvittighet selv dersom jeg jeg må kjøpe egg og brød sent på kvelden og er ute av nærbutikken to minutter over stengetid. 

Det særeste jeg har opplevd er Kicks på Glasmagasinet i Oslo. Jeg jobber typisk sent, og parfymeriet stenger ganske tidlig.

Jeg gikk rundt den siste halvtimen før stengetid og plukket med meg varer, men da jeg skulle betale for dem 10 minutter før stengetid hadde de ansatte stengt ned alle kassene.

Jaja, tenkte jeg. Her har det nok vært noe feilkommunikasjon mellom de ansatte. Det var synd.

Da jeg kom tilbake dagen etter for betale for de samme varene, var klokka også 18.50 (parfymeriet stenger klokken 19.00). Igjen hadde de stengt alle kassene.

Jeg fortalte hva som hadde skjedd kvelden før, og at jeg gjerne ville betale for varene jeg hadde plukket ut. Fortalte at arbeidstidene mine var slik at jeg bare hadde anledning til å handle rett før stengetid, men at jeg visste hva jeg skulle ha. Da fikk jeg beskjed at de ansatte rutinemessig stengte kassene ett kvarter før parfymeriet stengte, slik at de kunne gå på slaget 19.00.

Det kan godt hende at de ikke får overtidsbetalt, men det hadde tatt 2 minutter å slå varene mine gjennom kassa. Jeg ville ha vært ute av senteret i god tid før stengetid uansett. Har heller aldri fått tilbud om hjelp på det parfymeriet, selv om jeg har lagt igjen ganske mye penger der. Så jeg tipper at dette handler mer om holdningen til kundene enn noe annet…

Den tredje kvelden gikk jeg til en konkurrerende kjede med bedre service. Gikk inn, fant min faste mascara og ansiktskrem og var ute igjen 10 minutter senere. I løpet av den tiden ble jeg spurt om jeg trengte hjelp to ganger, og fått med noen gratis prøver i posen. Nå er jeg fast kunde der. Kicks har jeg ikke besøkt siden :)

Anonymkode: 46b9d...2a8

• Liker 11
Skrevet

Da jeg jobbet i butikk fikk vi «streng» beskjed fra sjefen om at vi skulle drite i stengetid dersom vi så at en kunde kom til å bruke mye penger, da tjente butikken mer og vi fikk selvsagt betalt frem til vi tastet inn koden på alarmen. 

Anonymkode: 00bdb...acf

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Det verste er de som ikke «må», men de som gir f. På flere butikker, inkludert IKEA, får ikke ansatte overtidsbetalt og dermed beskjed om at vi/ansatte MÅ gå nøyaktig stengetid. Om du da ønsker hjelp ett minutt over stengetid og faktisk får det på avdeling er det fordi jeg har verdens beste dag, og ingen buss å rekke i motsetning til 90% av mine kollegaer. Vet det samme gjelder mange andre butikker. Vis litt respekt for andres tid, ellers kan du gjerne ta på deg en slik jobb selv om du elsker frivillig arbeid klokka 23.02 på kvelden.

Anonymkode: 1f44f...080

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kan gå inn i en butikk 10 minutter før stengetid om jeg vet hva jeg skal ha. Ser på stengetid og vandrer ikke rundt for å kikke. 

Anonymkode: fc089...2f2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da jeg jobbet i butikk fikk vi «streng» beskjed fra sjefen om at vi skulle drite i stengetid dersom vi så at en kunde kom til å bruke mye penger, da tjente butikken mer og vi fikk selvsagt betalt frem til vi tastet inn koden på alarmen. 

Anonymkode: 00bdb...acf

jøss, hvilken kjede er det der dere får overtidsbetalt? fordi den butikken kan jeg faktisk tenke meg å søke på. Skal sies flere og flere arbeidsplasser heldigvis får tariffavtaler fortiden.

Anonymkode: 1f44f...080

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...