Gå til innhold

Ny vaskemaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, har kjøpt meg en helt ny vaskemaskin, også leste jeg et sted at man bør vaske første vask uten noe i for å skylle maskinen på 90°, er dette egentlig nødvendig, eller holder det med 40/60°?

Anonymkode: e671e...9cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en anbefaling fra produsent, som de sikkert har satt av en årsak, men gjør som du vil. 

Anonymkode: 85ac8...c12

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er en anbefaling fra produsent, som de sikkert har satt av en årsak, men gjør som du vil. 

Anonymkode: 85ac8...c12

Står ikke noe om grader i bruksanvisning står bare "før du vasker tøy for første gang, må du kjøre en fullstendig syklus uten noe i trommelen" var derfor jeg lurte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Står ikke noe om grader i bruksanvisning står bare "før du vasker tøy for første gang, må du kjøre en fullstendig syklus uten noe i trommelen" var derfor jeg lurte.

Men hvis det er anbefalt, gjør jeg det

Skrevet (endret)

Det stod i bruksanvisning på min maskin, så jeg kjørte en 90 graders vask før bruk.

Endret av Grønnsaksvaffel
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Men om manualen til din nye vaskemaskin sier at du skal kjøre en vaskesykluser gjør du det. Om jeg skrev på en blogg at det lureste er å fylle vaskemaskinen med kattunger og så kjøre et ullprogram er ikke det nødvendigvis rett. 

Slutt å lese ting på internett, følg manualen. Fyll såpeskuffen med vaskemiddel og kjør et program 

Endret av newman01
Skrevet
newman01 skrev (44 minutter siden):

Men om manualen til din nye vaskemaskin sier at du skal kjøre en vaskesykluser gjør du det. Om jeg skrev på en blogg at det lureste er å fylle vaskemaskinen med kattunger og så kjøre et ullprogram er ikke det nødvendigvis rett. 

Slutt å lese ting på internett, følg manualen. Fyll såpeskuffen med vaskemiddel og kjør et program 

Altså.......

Skrevet
newman01 skrev (6 timer siden):

Nei, for kattunger er fine, derfor skal de på finvask.

Anonymkode: b0de8...d70

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

grunnen til at det anbefales 90 graders vask er å få ut eventuelle oljerester fra produksjonen.

Endret av Handerrefyren
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...