AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #1 Skrevet 2. desember 2025 Hei, har kjøpt meg en helt ny vaskemaskin, også leste jeg et sted at man bør vaske første vask uten noe i for å skylle maskinen på 90°, er dette egentlig nødvendig, eller holder det med 40/60°? Anonymkode: e671e...9cd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #2 Skrevet 2. desember 2025 Det er en anbefaling fra produsent, som de sikkert har satt av en årsak, men gjør som du vil. Anonymkode: 85ac8...c12
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #3 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er en anbefaling fra produsent, som de sikkert har satt av en årsak, men gjør som du vil. Anonymkode: 85ac8...c12 Står ikke noe om grader i bruksanvisning står bare "før du vasker tøy for første gang, må du kjøre en fullstendig syklus uten noe i trommelen" var derfor jeg lurte. Anonymkode: e671e...9cd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #4 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Står ikke noe om grader i bruksanvisning står bare "før du vasker tøy for første gang, må du kjøre en fullstendig syklus uten noe i trommelen" var derfor jeg lurte. Anonymkode: e671e...9cd Men hvis det er anbefalt, gjør jeg det Anonymkode: e671e...9cd
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. desember 2025 #5 Skrevet 2. desember 2025 (endret) Det stod i bruksanvisning på min maskin, så jeg kjørte en 90 graders vask før bruk. Endret 2. desember 2025 av Grønnsaksvaffel 1
newman01 Skrevet 3. desember 2025 #6 Skrevet 3. desember 2025 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Står ikke noe om grader i bruksanvisning står bare "før du vasker tøy for første gang, må du kjøre en fullstendig syklus uten noe i trommelen" var derfor jeg lurte. Anonymkode: e671e...9cd Men om manualen til din nye vaskemaskin sier at du skal kjøre en vaskesykluser gjør du det. Om jeg skrev på en blogg at det lureste er å fylle vaskemaskinen med kattunger og så kjøre et ullprogram er ikke det nødvendigvis rett. Slutt å lese ting på internett, følg manualen. Fyll såpeskuffen med vaskemiddel og kjør et program Endret 3. desember 2025 av newman01
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #7 Skrevet 3. desember 2025 newman01 skrev (44 minutter siden): Men om manualen til din nye vaskemaskin sier at du skal kjøre en vaskesykluser gjør du det. Om jeg skrev på en blogg at det lureste er å fylle vaskemaskinen med kattunger og så kjøre et ullprogram er ikke det nødvendigvis rett. Slutt å lese ting på internett, følg manualen. Fyll såpeskuffen med vaskemiddel og kjør et program Altså....... Anonymkode: e671e...9cd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2025 #8 Skrevet 3. desember 2025 newman01 skrev (6 timer siden): Men om manualen til din nye vaskemaskin sier at du skal kjøre en vaskesykluser gjør du det. Om jeg skrev på en blogg at det lureste er å fylle vaskemaskinen med kattunger og så kjøre et ullprogram er ikke det nødvendigvis rett. Slutt å lese ting på internett, følg manualen. Fyll såpeskuffen med vaskemiddel og kjør et program Nei, for kattunger er fine, derfor skal de på finvask. Anonymkode: b0de8...d70 1
Handerrefyren Skrevet 3. desember 2025 #9 Skrevet 3. desember 2025 (endret) grunnen til at det anbefales 90 graders vask er å få ut eventuelle oljerester fra produksjonen. Endret 3. desember 2025 av Handerrefyren 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå