AnonymBruker Skrevet i går, 15:35 #21 Skrevet i går, 15:35 Jeg liker virkelig ikke å omgås med hunder. Synes (og det vet jeg mange er uenige med meg i - helt greit) at de har ganske skitne vaner (slikker på alt og alle f eks, bæsjer uten at eierne renser pelsen og får deretter sitte i sofaen), og jeg liker derfor ikke å ta på dem. Hundene skjønner sjelden at jeg ikke ønsker nærkontakt, og jeg liker dårlig å avvise dem da det ikke er deres feil heller… I tillegg synes jeg mange hundeeiere oppdrar hundene sine ganske dårlig, spesielt de små som trenger mer trygghet og sosialisering enn de gjerne får. Foretrekker derfor hundefrie hjem og hadde nok ansett det som en dealbreaker om en potensiell partner hadde hund, både pga ubehaget mitt og pga redusert fleksibilitet til å reise/være lenge hjemmefra. Jeg har definitivt merket at folk anser en som usympatisk med en gang man sier at man ikke er så glad i hunder, så det unngår jeg å si. Jeg er dog veldig i favør for en sterk dyrelov som sikrer bra behandling av hunder, ala den som de har i Sverige som sikrer at de ikke er alene hjemme altfor lenge under arbeidsdagen. Viktig at de som velger å ha hund behandler dem bra! Anonymkode: 644b1...4c0
AnonymBruker Skrevet i går, 15:40 #22 Skrevet i går, 15:40 Er det noen som påstår det? Anonymkode: 9026d...55b
AnonymBruker Skrevet i går, 15:49 #23 Skrevet i går, 15:49 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg liker virkelig ikke å omgås med hunder. Synes (og det vet jeg mange er uenige med meg i - helt greit) at de har ganske skitne vaner (slikker på alt og alle f eks, bæsjer uten at eierne renser pelsen og får deretter sitte i sofaen), og jeg liker derfor ikke å ta på dem. Hundene skjønner sjelden at jeg ikke ønsker nærkontakt, og jeg liker dårlig å avvise dem da det ikke er deres feil heller… I tillegg synes jeg mange hundeeiere oppdrar hundene sine ganske dårlig, spesielt de små som trenger mer trygghet og sosialisering enn de gjerne får. Foretrekker derfor hundefrie hjem og hadde nok ansett det som en dealbreaker om en potensiell partner hadde hund, både pga ubehaget mitt og pga redusert fleksibilitet til å reise/være lenge hjemmefra. Jeg har definitivt merket at folk anser en som usympatisk med en gang man sier at man ikke er så glad i hunder, så det unngår jeg å si. Jeg er dog veldig i favør for en sterk dyrelov som sikrer bra behandling av hunder, ala den som de har i Sverige som sikrer at de ikke er alene hjemme altfor lenge under arbeidsdagen. Viktig at de som velger å ha hund behandler dem bra! Anonymkode: 644b1...4c0 Bytt ut "hund" med "barn" så er jeg enig 👌 Anonymkode: dfef5...6e0 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:56 #24 Skrevet i går, 15:56 AnonymBruker skrev (1 time siden): At man ikke liker en art betyr ikke at man hadde vært slem med individene. Jeg er alltid snill med hunder selv om jeg ikke liker arten hund. Hunder har, fremavlet av mennesker, mange egenskaper jeg ikke liker og som reflekterer dårlig over personer som elsker hunder. Vi er alle forskjellige, med forskjellig innfallsvinkel og oppfatning. Anonymkode: 514e6...c70 Hva tenker du på da? Anonymkode: 77faa...908
AnonymBruker Skrevet i går, 17:21 #25 Skrevet i går, 17:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bytt ut "hund" med "barn" så er jeg enig 👌 Anonymkode: dfef5...6e0 Ja, nettopp det som er poenget! Jeg tåler at en unge slever på meg, men har full respekt for at andre ikke liker det 😊 Forskjellen sånn som jeg ser det er at man sjelden får en unge i fanget om personen man besøker vet at man ikke er så glad i barn, men en hund kan man ikke like enkelt styre, og den oppsøker gjerne nye mennesker. Anonymkode: 644b1...4c0
AnonymBruker Skrevet i går, 17:27 #26 Skrevet i går, 17:27 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, nettopp det som er poenget! Jeg tåler at en unge slever på meg, men har full respekt for at andre ikke liker det 😊 Forskjellen sånn som jeg ser det er at man sjelden får en unge i fanget om personen man besøker vet at man ikke er så glad i barn, men en hund kan man ikke like enkelt styre, og den oppsøker gjerne nye mennesker. Anonymkode: 644b1...4c0 Jo vet du hva, det kan man faktisk. Det er fullstendig uaktuelt å la hunden min kaste seg over noen, så hun er i bånd når folk kommer. Så får hun hilse på en rolig måte etterhvert, hvis besøket vil. Anonymkode: e1e27...911
AnonymBruker Skrevet i går, 17:28 #27 Skrevet i går, 17:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo vet du hva, det kan man faktisk. Det er fullstendig uaktuelt å la hunden min kaste seg over noen, så hun er i bånd når folk kommer. Så får hun hilse på en rolig måte etterhvert, hvis besøket vil. Anonymkode: e1e27...911 Hører du sier det, men i praksis skjer det bare 10% av gangene jeg besøker noen med hund. Har selvsagt mest med hundeeier å gjøre, så sier ikke at dette er hundens «feil»! Anonymkode: 644b1...4c0 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:31 #28 Skrevet i går, 17:31 Leo skrev (3 timer siden): Det er jo helt greit å ikke like hunder, eller dyr generelt, men for min del fungerer det dårlig å omgås folk som ikke har noe til overs for hunder. For det første har jeg hund selv som er med meg stort sett overalt og for det andre er det en av mine store interesser. Jeg føler altså at jeg har såpass lite til felles med folk som ikke liker hunder at ingen av oss har noen glede av å tilbringe tid sammen. På jobb, og i sammenhenger hvor hunder ikke har noen plass, er det selvfølgelig ikke noe problem for meg, men jeg har ingen nære venner som ikke liker hunder. Jeg kunne selvfølgelig heller aldri ha levd sammen med noen som ikke liker hunder. Men da handler det om en felles interesse, ikke om at du synes at folk som ikke liker hunder er "dårlige mennesker". Anonymkode: f62ca...b7c 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:37 #29 Skrevet i går, 17:37 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser stadig kommentarer som antyder at man er et dårlig menneske hvis man ikke liker hunder. Det er nesten som om det har blitt et faktum at hunder er fantastiske. Men sånn er det faktisk ikke! Jeg bor på gård og har mange ulike dyr. Både store og små. Elsker dyrene mine. Men hunder liker jeg ikke. Har hatt hund selv det meste av livet, men aldri igjen. Og det gjør meg IKKE til et dårlig menneske! Er så lei av stempelet som gir meg negative karaktertrekk bare fordi jeg ikke liker hund. Hva er egentlig greien med dette? Anonymkode: c051f...ce6 Ordlegger du deg feil her? Når du har hatt hun det mest av livet kan du neppe være en som ikke liker hund. Å ikke ville ha hund, er noe helt annet enn å mislike hunder. Hva var det som fikk det til å gå fra å ha hund, til å plutselig ikke like hunder? Det må jo være skjedd noe. For jeg tar for gitt at du ikke hadde hund lenge, som du samtidig mislikte. Jeg respekterer folk som ikke vil ha hund, uansett hvilke grunner det er. Men folk som sier at de ikke liker hunder, ikke at de er redd dem, men ikke liker noen hunder.. Ja for meg er det er stort rødt flagg for noe galt i personligheten deres. Anonymkode: a905f...c56 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:38 #30 Skrevet i går, 17:38 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, nettopp det som er poenget! Jeg tåler at en unge slever på meg, men har full respekt for at andre ikke liker det 😊 Forskjellen sånn som jeg ser det er at man sjelden får en unge i fanget om personen man besøker vet at man ikke er så glad i barn, men en hund kan man ikke like enkelt styre, og den oppsøker gjerne nye mennesker. Anonymkode: 644b1...4c0 Huff, da er det ikke mye ansvarlige hundeeiere du omgås. De fleste hunder kan enkelt følge en kommando om å gå på plassen sin/legge seg i senga si, eventuelt bli tatt i bånd, eller oppholde seg på et annet rom en stund. Har noen i familien som er redd for hund, og mine går og legger seg i sengene sine når de er på besøk. Anonymkode: dfef5...6e0
AnonymBruker Skrevet i går, 17:45 #31 Skrevet i går, 17:45 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ordlegger du deg feil her? Når du har hatt hun det mest av livet kan du neppe være en som ikke liker hund. Å ikke ville ha hund, er noe helt annet enn å mislike hunder. Hva var det som fikk det til å gå fra å ha hund, til å plutselig ikke like hunder? Det må jo være skjedd noe. For jeg tar for gitt at du ikke hadde hund lenge, som du samtidig mislikte. Anonymkode: a905f...c56 Ikke meg du siterer, men jeg har en hund jeg ikke liker spesielt godt. Hun får så klart alt hun trenger og vel så det, og jeg bruker ufattelig mye tid og penger på at hun skal ha det bra, men jeg skulle ønske jeg ikke hadde adoptert henne. Det er en tidligere mishandlet omplasseringshund som kun er trygg på meg og mine nærmeste, så å sende henne videre som en kasteball er helt uaktuelt. Så jeg kommer nok til å ha en hund i mange år som jeg ikke liker så godt (eller kanskje jeg begynner å like henne etterhvert, hvem vet). Anonymkode: e1e27...911
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #32 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og det gjør meg IKKE til et dårlig menneske! Anonymkode: c051f...ce6 Jo det gjør det. Dessuten, alle som ikke liker hund er enten psykopater eller sosiopater. Anonymkode: cb32d...45e 1 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #33 Skrevet 22 timer siden Jeg elsker hunder selv men synes tankegangen at alle må like dem er veldig trangtsynt og spesiell. Vi er forskjellige og hvorfor skal det være noe galt i det? Det betyr jo ikke at man hater dem og har lyst å drepe dem fordi man er et psykopatisk menneske. Noen liker ikke katter, er det også en dødssynd? Anonymkode: d3af1...ca7 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #34 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jo det gjør det. Dessuten, alle som ikke liker hund er enten psykopater eller sosiopater. Anonymkode: cb32d...45e Du kommer ikke godt ut av det heller ved å slenge om deg med så bastante fraser... Anonymkode: 514e6...c70 2 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #35 Skrevet 22 timer siden Jeg er enig med deg ts, man er ikke et dårlig menneske selv om man ikke liker hunder. Men jeg tror også mange ikke skiller mellom å like og ikke ønske å ha det selv. Jeg for eksempel - har ingenting imot hunder. Men jeg ville aldri i livet hatt det selv fordi det (for meg) ville blitt mer jobb og mas enn glede - jeg kaller meg derfor ikke et hundemenneske. Men de er jo helt kurante dyr😆 Anonymkode: b5ad5...4ab
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #36 Skrevet 22 timer siden Jo, på KG må man like hunder. I det virkelige liv er det ok å ikke ville ha dyr i huset og så må man ha på seg klær som likevel skal vaskes når man besøker folk som tror hund er et menneske som skal ligge i sofaen og få mat fra bordet. Anonymkode: 1d729...e95
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #37 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kommer ikke godt ut av det heller ved å slenge om deg med så bastante fraser... Anonymkode: 514e6...c70 Og jeg som var 101 % sikker på at alle kom til forstå at dette var tull Anonymkode: cb32d...45e
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #38 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Og jeg som var 101 % sikker på at alle kom til forstå at dette var tull Anonymkode: cb32d...45e Er ikke alltid det blir så tydelig gjennom tekst😁 Anonymkode: 514e6...c70
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #39 Skrevet 9 timer siden Jeg stusser på at TS har hatt hund det meste av livet, men ikke liker hunder? Hvorfor i all verden, det høres ugreit ut for TS sine hunder... Anonymkode: a6d52...7b4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå