AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #1 Skrevet 2. desember 2025 Er det bare jeg som kjenner på en slags håpløshet/bekymring knyttet til framtiden? Når alt bare blir dyrere og dyrere. Når jeg først fikk barn barn kostnadsnivået noe helt annet, maten, husleien, rentene. Alt var mye billigere. Nå er det jo helt horribelt dyrt, særlig maten. Blir jo bare dyrere og dyrere. Men lønna vokser ikke noe særlig. Føler vi får mindre og mindre penger hvert år som går. Hvordan skal det bli om noen år om denne utviklingen fortsetter? Kommer vi en gang til å ha råd til ordentlig mat til barna våre Sånn som det er nå kan vi bare glemme fritidsaktiviteter til barna (med mindre kommunen har noe gratis opplegg). Jula blir litt så som så i år... Det er trist. Og ser liksom ikke noe lys i enden av tunellen, for lønningene er mer eller mindre på stedet hvil. Anonymkode: 4ac46...67d 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #2 Skrevet 2. desember 2025 Når vi kjøpte bolig for 17.år siden var renten rundt 7-% eller noe sånt, så jeg vil vel si vi har hatt en kunstig lav rente en del år nå. Det er jo nettopp derfor bankene har operert med de tallene de har når de tildeler boliglån. For at man skal kunne betjene lån og leve ved siden av. Mat har blitt fryktelig mye dyrere, det samme med strømmen. Men slik er det når vi har et parti som ikke klarer å styre landet skikkelig. Da går det ut over de som lever her.. Skjønner at det føles håpløst, om man ikke engang har penger til at barna skal kunne gå på fritidsaktiviteter. Men heldigvis har mange idrettslag avtaler med kommunen eller diverse organisasjoner, slik at man kan få støtte når man har dårlig økonomi. Anonymkode: 8a5e0...174
Blåttvann Skrevet 2. desember 2025 #3 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når vi kjøpte bolig for 17.år siden var renten rundt 7-% eller noe sånt, så jeg vil vel si vi har hatt en kunstig lav rente en del år nå. Det er jo nettopp derfor bankene har operert med de tallene de har når de tildeler boliglån. For at man skal kunne betjene lån og leve ved siden av. Mat har blitt fryktelig mye dyrere, det samme med strømmen. Men slik er det når vi har et parti som ikke klarer å styre landet skikkelig. Da går det ut over de som lever her.. Skjønner at det føles håpløst, om man ikke engang har penger til at barna skal kunne gå på fritidsaktiviteter. Men heldigvis har mange idrettslag avtaler med kommunen eller diverse organisasjoner, slik at man kan få støtte når man har dårlig økonomi. Anonymkode: 8a5e0...174 For 17 år siden kostet bolig betydelig mindre. Kan ikke sammenlignes. Sjekk sykepleierindeksen. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå