Gå til innhold

Betaling for pass av katt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tilbudt meg å passe en katt i 3 uker. Det er ikke noen jeg kjenner. Så lurer jeg på hva som er innenfor å be om som betaling? 3 uker er såpass lenge og jeg må endre egne planer for å si ja. Innenfor å be  om 1000,- for de tre ukene? 

Anonymkode: 0d437...39a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig! Jeg Vilde sagt 1000kr i uka.

Anonymkode: 7a81c...4b3

• Liker 3
Skrevet

Det kommer veldig an på situasjonen. Du skriver at du har tilbudt deg å være kattepasser. Om det ikke var snakk om betaling da tilbudet ble gitt, vil det være mer problematisk å be om penger enn om det ble snakket om kompensasjon.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Har ikke avtalt noe konkret enda, men jeg har sagt jeg har anledning. De har kontaktet meg via en kattepass side på nett. 

• Liker 1
Skrevet

Pris må jo være tema før man tilbyr tjenesten. 

Jeg har hatt katter i 20 år. 

Er det naboens tenåring er det en symbolsk sum, og fri tilgang til netflix, TV-stue og godt med snop. 

Er det venninner og slekt er tjenesten gratis, men jeg hjelper jo selvfølgelig tilbake. 

Anonymkode: 3e94c...4cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, selvsagt ikke. Har ikke avtalt noe konkret enda, men jeg har sagt jeg har anledning. De har kontaktet meg via en kattepass side på nett. 

De sjeldne gangene jeg har brukt slike er jo pris angitt, som regel knyttet til varighet og hyppighet besøk. 

Har de kontaktet deg direkte uten å bruke siden? Det synes ekstremt uprofesjonelt. 

Anonymkode: 3e94c...4cc

• Liker 1
Skrevet

1000 kr per uke er helt innafor, om det ikke er noen du kjenner godt og gjør en vennetjeneste for. 

Anonymkode: 01330...8c5

• Liker 1
Skrevet

Jeg betalte et familiemedlem 1000 kroner for 9 dager, da var det nok til å dekke reise med kollektiv og en symbolsk sum for at hun måtte reise til katten hver dag. 

Anonymkode: ab270...fea

Skrevet

Skal du ha katten hjemme hos deg? Eller skal du dra innom den daglig? 
Er det mye omvei? Og hvilke type planer må du gjøre om? 

Jeg passer mye, jeg tar 180-200 kr pr dag, uansett om det er en helg eller to uker. 
Da drar jeg innom en gang om dagen, og maks 10-15 minutter omvei fra vanlig reisevei fra jobb. 
Det er også samme sum som jeg betaler for at noen skal innom mine puser

Anonymkode: dc3b0...e46

Skrevet

Skulle ha den hos meg 😊 Nå er det ikke pengene det står på, men samtidig føles det litt rart å gjøre det gratis for noen fremmede som jeg ikke vet noe om. Er jo et stort ansvar. Passet går over nyttårsaften så jeg kommer til å droppe egne planer fordi jeg vil ikke at pusen skal være alene. 
Litt usikker på om det blir noe av uansett, for de har ikke fulgt opp slik de sa de skulle etter at jeg ba om mer informasjon om katten. Uansett så er det greit å vite hva som kan være en ok betaling. Jeg betalte 270,- pr døgn for pensjonat for min tidligere katt, men de er jo proffe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...