Gå til innhold

Bihulebetennelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går det an å ha bihulebetennelse uten å ha feber? Jeg har vært forkjøla i noen uker, og begynner å bli bedre, bortsett fra at jeg har ei voldsom hodepine over øynene og fremdeles er tett i nesa. Bør jeg gå til lege? Blir GAL av den hodepina :sur:

Hodepina kommer hvis jeg ikke tar nesespray, sånn at det blir tett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, en kan ha bihulebetennelse uten å ha feber.

Skrevet

Jeg har ofte bihulebetennelse.

Som regel har jeg feber når den oppstår (les: ved forkjølelse etc.), men denne kan forsvinne, mens betennelsen blir.

Men jeg kan også få bihulebetennelse f.eks. av å gråte lenge. Hvis jeg blir tett, rett og slett. Og da har jeg ikke feber i det hele tatt.

Skrevet

Hadde feber i forrige uke. Får vel kontakte fastlegen i morra, er vel ikke bra å gå med det for lenge. Er dessuten skikkelig sliten. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Du trenger ikke ha feber selv om du har bihulebetennelse. Ibux eller Ibuprofen kan hjelpe. Det får du kjøpt på apoteket eller i butikken. Ta de som beskrevet på pakken som om du har hodepine eller smerter. En bivirkning av ibux er at den åpner tette kanaler, og det kan være nok til å bli kvitt bihulebetennelsen.

Skrevet

Takk for tipset, skal prøve det før jeg eventuelt foretar meg noe annet :)

Skrevet

Jeg har bihulebetennelse ca 50% av tiden pga resistente bakterier, men har aldri feber.

Får generelt veldig sjeldent feber.

Skrevet

Ja. Jeg får ofte(i forhold til andre) bihulebetennelse, og det er som regel uten feber. Skal mye til for at jeg får feber. Ligger som regel på 36, jeg. Har derfor vært syk mange ganger uten at folka mine helt har trodd på meg. Derfor tok det veldig lang tid før jeg gikk til lege første gang jeg hadde bihulebetennelse.. Hadde ikke feber.. Men til slutt var smerten så stor at jeg måtte til lege.

Skrevet

Du bør kanskje få dette sjekket opp av en lege ja.

Pappa gikk med en bihulebetennesle uten å gjøre noe med det (vel, han visste jo ikke at det var det da, var ikke "skikkelig syk" og går ikke så lett til legen) Til slutt fikk han sånn alvorlig hodepine at han bare måtte gå til legen, og ble utredet for hjernesvulst fordi legen trodde smertene kunne komme av det. det viste seg å bare være en bihulebetennelse, men han har tatt to kurer mot dette nå er enda ikke kvitt den, den har "satt seg godt", og det er jo ikke akkurat å anbefale....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...