AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #21 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du skriver litt usammenhengende på tross av mangelen på avsnitt. Er du sikker på at du ikke bare er paranoid og har falske minner om hun forrige dama? Og hvorfor vanket du med hammer i taket uandett? Du virker jo ikke helt normal. Anonymkode: dbc77...da9 Er det noen som ikke virker helt normal her er det deg. TS banket med hammer i taket for å få slutt på det som skjedde der oppe, hva enn det måtte være hun hørte. Regner med at du også forsto dette? Anonymkode: 40f08...b64 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #22 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det noen som ikke virker helt normal her er det deg. TS banket med hammer i taket for å få slutt på det som skjedde der oppe, hva enn det måtte være hun hørte. Regner med at du også forsto dette? Anonymkode: 40f08...b64 Ts tror vedkommende ble voldtatt, da har hun plikt til å ringe politiet, ikke banke med en hammer «for å få slutt på det». Anonymkode: 45327...290 12 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #23 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts tror vedkommende ble voldtatt, da har hun plikt til å ringe politiet, ikke banke med en hammer «for å få slutt på det». Anonymkode: 45327...290 Det du skriver sier jeg ingenting imot. Jeg er helt enig i at TS skulle ringt politiet. Jeg besvarte derimot et innlegg som jeg syntes var rimelig lavmåls. Innlegget jeg besvarte spør om TS kanskje bare er paranoid og stiller i tillegg spørsmål om hvorfor TS slo i taket med hammer før vedkommende konkluderer med at TS ikke virker helt normal. Anonymkode: 40f08...b64 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #24 Skrevet 2. desember 2025 Du kan fint opplyse Politiet om dette, at det virker som vold/voldtekt, uten at du har bevis. Dette er også husbråk, og det tar Politiet mer alvorlig nå etter mange partnerdrap de siste årene. Du trenger altså ikke bevise noe som helst (egentlig virker det bare rart hvis du tror du skal gjøre politiets jobb), men du må gi beskjed. At forrige sak ikke ble fulgt opp har ikke noe med din innsats å gjøre. Anonymkode: 814bd...803 5 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #25 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Beviset er jo i etasjen over deg. Politiet må ringes med en gang så de kan ta henne med for fysisk sjekk før hun vasker seg. Hva feiler det deg? Og hvorfor bor du et slikt sted? Anonymkode: d1e0c...23d Så bra du bryr deg TS og prøver å hjelpe! Skjønner ikke helt personangrepene på deg som denne over som mener du bor på feil sted 🤷♀️ Det er smart å være lur når det gjelder kriminelle naboer som kan være farlige. Om politiet kommer stormende og hun føler seg alene og derfor spiller med, så er det ikke sikkert at du kommer så godt utav det. Kanskje du kan dra ned å snakke med politiet og høre om de tar det på alvor og om de har noen råd. Smart å ta opptak. Anonymkode: ad83f...730 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #26 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Naboen. Det har dukket opp en kvinne, jeg har bare hørt henne, aldri sett henne. Og nå nylig hørte jeg henne høyt. Hun gråt og tryglet, hulket. Det er vanskelig å høre forskjell på latter og gråt gjennom betong, men jeg hørte en kvinne gråte, hulke, trygle, protestere. Og så ble hun stille og jeg hørte sengesktivitet, knirking og en dyp mannsstemme/ bassrøst. Så jeg fikk så jævli puls og full stressreaksjon, lyttet mens jeg stirret ut i mørke, hadde lagt meg, men lys våken og redd. Så mer mannslyder som har sex og da britstet det fir meg og jeg slo hammeren i taket flere ganger i desperasjon. Da ble det stille. Men knirkingen fortsatte litt. Jeg tror hun ble voldtatt der oppe. Dumme meg som avslørte at jeg hørte dem, men tenkte ikke så langt at jeg skulle samlet bevis først, før jeg avslørte at jeg hører alt, det er lytt her. De menna som bor der opp er noen svin. Hun forrige dama som bodde der kom til meg å ba om hjelp til å rømme. Jeg hjalp henne, og hun flyktet samme dag . Jeg gikk til politet og la fram alle mine beviser om vold via filmer og lydopptak. Så henne aldri igjen, hun kom seg unna. Men nå er det den andre broren som mishandler ny kvinne. Så nåkommer jeg til å samle nye bevis. Helvetes jævla svin. Anonymkode: f268f...43f Hjordan gikk det med taket, når du brukte hammer? Anonymkode: daef6...e08 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #27 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): jeg slo hammeren i taket flere ganger i desperasjon. Du ødela ditt eget tak med andre ord? Anonymkode: 5773b...d55
moomino Skrevet 2. desember 2025 #28 Skrevet 2. desember 2025 Du har avvergings loven. Du må ringe politiet 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #29 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Naboen. Det har dukket opp en kvinne, jeg har bare hørt henne, aldri sett henne. Og nå nylig hørte jeg henne høyt. Hun gråt og tryglet, hulket. Det er vanskelig å høre forskjell på latter og gråt gjennom betong, men jeg hørte en kvinne gråte, hulke, trygle, protestere. Og så ble hun stille og jeg hørte sengesktivitet, knirking og en dyp mannsstemme/ bassrøst. Så jeg fikk så jævli puls og full stressreaksjon, lyttet mens jeg stirret ut i mørke, hadde lagt meg, men lys våken og redd. Så mer mannslyder som har sex og da britstet det fir meg og jeg slo hammeren i taket flere ganger i desperasjon. Da ble det stille. Men knirkingen fortsatte litt. Jeg tror hun ble voldtatt der oppe. Dumme meg som avslørte at jeg hørte dem, men tenkte ikke så langt at jeg skulle samlet bevis først, før jeg avslørte at jeg hører alt, det er lytt her. De menna som bor der opp er noen svin. Hun forrige dama som bodde der kom til meg å ba om hjelp til å rømme. Jeg hjalp henne, og hun flyktet samme dag . Jeg gikk til politet og la fram alle mine beviser om vold via filmer og lydopptak. Så henne aldri igjen, hun kom seg unna. Men nå er det den andre broren som mishandler ny kvinne. Så nåkommer jeg til å samle nye bevis. Helvetes jævla svin. Anonymkode: f268f...43f Det er jo helt IDIOT av deg å ikke ringe politiet med en gang!! Det er bedre å ringe og det er ingenting enn å vente og samle bevis, da kan det være for sent for henne. Dette har skjedd gang på gang, folk hører en kvinne/barn skrike og trygle og de gjør ingenting, for enten tror de at noen andre ringer eller så skal de vente og se. Anonymkode: cbc03...99a 4 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #30 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fikk ikke samlet bevis nå, men skal fortsette å prøve. Neste gang det skjer. Ts Anonymkode: f268f...43f HERREGUD!!! DU hørte alt det der og skal vente og se?? Du er jo like farlig å ha som nabo Anonymkode: cbc03...99a 2 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #31 Skrevet 2. desember 2025 Nok en grunn til hvorfor det er svært viktig å ha en mobiltelefon som har skikkelig lydkvalitet og skikkelig god kamera. I tillegg til å huske alltid på å ha ladet batteriet så mye som mulig og at batteritiden har god holdbarhet. Så ja, hvis det du sier stemmer, begynn å "samle bevis" med mobilen. Ordentlig mobil. Ikke noe billig piss. Har man billig piss mobil, så vil folk si at det aldri skjedde det du hevder. Anonymkode: e352f...63c 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. desember 2025 #32 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg fikk ikke samlet bevis nå, men skal fortsette å prøve. Neste gang det skjer. Ts Anonymkode: f268f...43f Det er politiets jobb å samle bevis. Hvis du blir voldtatt syns du det er greit at folk ikke hjelper deg fordi de skal samle bevis? 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #33 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nok en grunn til hvorfor det er svært viktig å ha en mobiltelefon som har skikkelig lydkvalitet og skikkelig god kamera. I tillegg til å huske alltid på å ha ladet batteriet så mye som mulig og at batteritiden har god holdbarhet. Så ja, hvis det du sier stemmer, begynn å "samle bevis" med mobilen. Ordentlig mobil. Ikke noe billig piss. Har man billig piss mobil, så vil folk si at det aldri skjedde det du hevder. Anonymkode: e352f...63c En gang kan det være for sent. Så er kvinnen drept eller alvorlig skadet, noe som kunne vært avverget om ts hadde gjort sin plikt fremfor å leke detektiv. Anonymkode: 45327...290 5 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #34 Skrevet 2. desember 2025 Grønnsaksvaffel skrev (10 minutter siden): Det er politiets jobb å samle bevis. Hvis du blir voldtatt syns du det er greit at folk ikke hjelper deg fordi de skal samle bevis? Jeg tror ikke jeg hadde vært kjempehappy om jeg hadde blitt utsatt for flere voldtekter og fikk vite at naboen «skaffet bevis» fremfor å ringe politiet. Anonymkode: 45327...290 10 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #35 Skrevet 2. desember 2025 Det hjelper ingenting å ringe politiet. Hun kommer til å lyve til dem og glatte over og si at alt er fint. Og så kommer hun til å være sammen med han frem til han enten dreper henne eller hun selv klarer å få seg til å gå. Det er sånn dynamikken i sånne forhold er Anonymkode: a3f76...0f3 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #36 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det hjelper ingenting å ringe politiet. Hun kommer til å lyve til dem og glatte over og si at alt er fint. Og så kommer hun til å være sammen med han frem til han enten dreper henne eller hun selv klarer å få seg til å gå. Det er sånn dynamikken i sånne forhold er Anonymkode: a3f76...0f3 Dette må være det dummeste jeg har hørt. En har plikt til å avverge og hjelpe når noen er i åpenbar fare, i dette tilfellet ville det si å ringe politiet. Ved å melde fra får også politiet informasjon over tid, noe som kan gjøre at det dannes et mønster, som igjen gir dem mer å jobbe med. Jeg vil også påstå at det handler om ens egen etikk og moral, vi skyller hverandre at vi bryr oss. Anonymkode: f340c...5ac 6 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #37 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg fikk ikke samlet bevis nå, men skal fortsette å prøve. Neste gang det skjer. Ts Anonymkode: f268f...43f Ring på og spør hva som skjer. Anonymkode: e0440...225
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #38 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ring på og spør hva som skjer. Anonymkode: e0440...225 Det skal du ihvertfall ikke gjøre. Ring politiet. Anonymkode: 36c21...c24 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #39 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det hjelper ingenting å ringe politiet. Hun kommer til å lyve til dem og glatte over og si at alt er fint. Og så kommer hun til å være sammen med han frem til han enten dreper henne eller hun selv klarer å få seg til å gå. Det er sånn dynamikken i sånne forhold er Anonymkode: a3f76...0f3 Det er straffbart å ikke utøve avvergingsplikten, så helt idiotisk å komme med slike råd. Anonymkode: 45327...290 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #40 Skrevet 2. desember 2025 Du kan ringe politiet, med bakgrunn i det du hører og mistenker. Så vurderer de om de rykker ut, Har selv ringt en gang der det var en mann som mishandlet en dame, banket henne opp. Ringte å fortalte hva jeg hørte, de sa jeg ikke behøvde samle noe mer bevis, de tok seg en tur og tok en prat med disse to. Anonymkode: b220c...a4e 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå