AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #1 Skrevet 1. desember 2025 Hei Min søster flytter til samme sted som meg. De tar over boligen i morgen og dattera dems har første skoledag i morgen. Både søster og min svoger skal på jobb så de spurte meg om jeg kan følge niesen til skolen i morgen sammen med barna mine. Niesen min går i 4.klasse. det blir første dagen hennes i morgen. Men lurer på om hvem vi skal møte først? Jeg vet ikke hvor fjerde klasse har klasserom. Om hun skal i A, B eller C klassen. Skal vi til rektor? Anonymkode: 08eff...17d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #2 Skrevet 1. desember 2025 Forventer du er håndfast svar her? Ta det som det kommer, spør når du er der. Anonymkode: 832a5...987 1
Biloba Skrevet 2. desember 2025 #3 Skrevet 2. desember 2025 ?? Her var det ingen voksne hjemme. Hun er bare 9 år, og skal oppleve at første skoledag er planlagt, vite at en lærer er klar til å ta imot, hjelpe med å komme i kontakt med barn i klassen og gi støtte ved behov gjennom dagen. Ikke å komme til ukjent bygg og ikke vite noe om hvor og med hvem. Et minimum av forutsigbarhet og trygghet for den lille jenta bør være ivaretatt her før oppmøte. 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #4 Skrevet 2. desember 2025 En av foreldrene får vel fri for å følge dattera si til første skoledag på ny skole? Det er enormt sårbart, og du må i det minste få all info for å vrike trygg ovenfor barnet i morgen. Stakkars jente. Anonymkode: 30fdb...e74 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #5 Skrevet 2. desember 2025 Det her burde da en av foreldrene være med på , og de burde søke/få informasjon til barnet sitt. Hadde ikke latt noen andre ta ansvar for første skoledag og et ukjent sted, litt merkelig 😅 Foreldrene burde ringe rektor å høre , er jo forferdelig å ikke vite noenting🤔 Anonymkode: 7c55d...2c2
Ny Bruker Skrevet 2. desember 2025 #6 Skrevet 2. desember 2025 Jeg hadde gått til skolesekretær/kontoret. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #7 Skrevet 2. desember 2025 Det er da ganske, enkelt, vil jeg tro? Det er vel bare å møte opp i god tid før første time, og så huker du den første ansatte du ser i skolegården og spør om veien videre. På barneskolen er det jo som regel lærere som passer på barna ute. Hvis ikke, finner du kontoret og spør der. Anonymkode: 81049...8fc
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #8 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei Min søster flytter til samme sted som meg. De tar over boligen i morgen og dattera dems har første skoledag i morgen. Både søster og min svoger skal på jobb så de spurte meg om jeg kan følge niesen til skolen i morgen sammen med barna mine. Niesen min går i 4.klasse. det blir første dagen hennes i morgen. Men lurer på om hvem vi skal møte først? Jeg vet ikke hvor fjerde klasse har klasserom. Om hun skal i A, B eller C klassen. Skal vi til rektor? Anonymkode: 08eff...17d Men din søster vet vel dette...? Eventuelt må søster ringe til skolen og få denne infoen. Du finner den ikke på KG.. Anonymkode: 64c5b...b70 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #9 Skrevet 2. desember 2025 Det er det da ingen her som vet, det må jo foreldrene til ungen vite. Og rektor har vel aldri vært naturlig å gå til. Du må spørre foreldra. Jeg ville dog sagt at en av de måtte bli med, det er jo sprøtt å ikke følge eget barn første dagen på ny skole. Anonymkode: 568e0...3c6
Me for life Skrevet 2. desember 2025 #10 Skrevet 2. desember 2025 Hvis du er en niesen din kjenner godt ser jeg ingen grunn for hvorfor du ikke skal kunne følge henne. Men det er ganske hårreisende at foreldrene ikke har funnet ut noe om oppmøtested og hvilken klasse hun skal i. Det er jo også vanlig å ha vært på besøk en gang før første dag. Men det jeg hadde gjort i din situasjon er å være tidlig ute og henvendt meg i administrasjonen. De kan lett finne ut hvor hun skal og vise deg rett vei eller varsle læreren hennes. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #11 Skrevet 2. desember 2025 Ring skolekontoret i dag og spør om alt dette - hvilken klasse skal hun i, hvor ligger klasserommet, hva heter kontaktlærer, og ikke minst - kan en ansatt ved skolen (kontaktlærer, hjelpelærer, sekretær, hvem som helst!) ta ansvaret for å følge henne til rett rom og at hun får alt hun trenger av informasjon og utstyr allerede første dag? Dette burde foreldrene hennes ha gjort forlengst - de høres veldig tafatte ut - men du har fremdeles litt tid på deg, så det rekker du sikkert å få ordnet. Anonymkode: c5518...396
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #12 Skrevet 2. desember 2025 Søsteren din må jo få avklart i forkant hvem dere skal møte og hvor! Anonymkode: 22c89...0c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå