Gå til innhold

Sparer deres besteforeldre til barnebarna?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her. Sparer deres foreldre til barna deres? Selv vet jeg at svigers setter av 100,- måneden. Tror også mine foreldre setter av en sum, men det har faktisk aldri blitt snakket ordentlig om.

Anonymkode: 1148c...f99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

De sparte ikke til oss da vi var barn og sparer ingenting til barnebarna. Jeg har klart meg selv fra jeg var 15 år og flyttet hjemmefra. 

Jeg sparer til barna mine :)

Anonymkode: bf0aa...2e7

• Liker 3
Skrevet

Ser overskriften ble litt feil, men men 😅

Skrevet

Nei, jeg sparer ikke til barnebarn. Foreldrene deres har så mye bedre økonomi enn jeg har og noen gang har hatt. Her må jeg være bevisst på hver krone jeg bruker. 

Anonymkode: bbbf8...c57

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei.

De sparte ikke til oss da vi var barn og sparer ingenting til barnebarna. Jeg har klart meg selv fra jeg var 15 år og flyttet hjemmefra. 

Jeg sparer til barna mine :)

Anonymkode: bf0aa...2e7

Mine foreldre sparte heller aldri til meg, ikke min mann sine foreldre til han heller. Tror kanskje ikke det var så vanlig før i tiden? Med mindre man hadde stor formue. Vi sparer til våre barn, men så er vi heldig og har mulighet til det.

Skrevet

Lurer litt på hva som forventes av unge foreldre nå for tiden 🙂.

Skal deres foreldre la dere bo hjemme til dere er 25, og forsørge dere når dere er voksne? Hjelpe dere inn på boligmarkedet, og så gå rett over til å spare på spreng til 5 - 6 barnebarn, som skal ha bunader til 50.000, 40.000 i konfirmasjonsgave, lappen osv?

Har det virkelig blitt sånn? Da er det litt rart, for vi som er i besteforeldergenerasjonen vokste opp med stolthet over å klare oss selv fra vi var ferdige med vgs 🙂

Anonymkode: 1a820...cc5

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, vi sparte heller ikke til barna. Vi sparer i eget navn til framtiden. Barn har fått tilskudd til bolig, kanskje blir noe delt ut til barnebarn og oldebarn før vi dør.

Anonymkode: d27df...be4

Skrevet

Nei, det gjør de ikke😊

Anonymkode: b2535...1ef

Skrevet

De gidder ikke besøke, ringe eller sende sms til barna engang. Så tviler de sparer 😂 

Anonymkode: f5da3...e37

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nei, så vidt jeg vet er det ingen som sparer på noen av sidene og det er absolutt ikke noe vi forventer heller☺️

Endret av Tbag
  • Liker 2
Skrevet

Nei, de sparer ikke spesifikt til barnebarna. Men de har alltid vært økonomiske og har vel spart jevnt mesteparten av livet.

Nå er de over 80 år og det er sikkert 30 år siden de ble gjeldfrie. Jeg er gjeldfri selv og kommer nok til å gi det meste av arven videre til mine barn når den dagen kommer. Jeg er enebarn, og mine barn er tenåringer.

Anonymkode: 17aef...8fe

• Liker 1
Skrevet

Nei, mitt barns besteforeldre har ikke spart til min datter. Hun er eneste barnebarn på den ene siden, og var lenge eneste barnebarn på den andre siden, nå er hun voksen. Min kjære mormor, som levde på minstepensjon, sparte litt til meg, som jeg fikk til språkreise da jeg var 17. Det var utrolig snilt! (Jeg har spart til datteren min, så hun har en fin slump til egenkapital eller noe annet viktig.)

Anonymkode: 65e50...4b8

• Hjerte 2
Skrevet

Nei, det får være vår jobb som foreldre (om man har økonomi til det). Jeg sparer i fond til dem i mitt navn som tilskudd til egenkapital. Ikke store beløpet, men som en liten hjelp.

Min far gir dem litt større beløp til jul og fødselsdag, og til konfirmasjon får de et dugelig bidrag til førerkort. Moren min er dement, men hun ber om hjelp til å vippse dem noen kroner.

Ungene kommer uansett til å få en god del av arven om noen år, foreldrene mine skal tenke på seg selv de årene de har igjen. 

Anonymkode: 52742...571

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei og ja..  De sparer egentlig ikke, men de har satt av en sum til konfirmasjoner. De får 5 konfirmasjoner fremover. 1 i året. Det er snakk om 5000kr til hvert barnebarn. 

Anonymkode: ef3db...3cd

Skrevet

Nei, mannens foreldre opplevde knapt å bli besteforeldre. Sannsynligvis kunne de ha gjort det (mannen er enebarn).  Mine foreldre har ikke spart,  det har heller ikke vært tema. 

Anonymkode: 16287...3e9

Skrevet

Nei.

Min side har helt ordinær økonomi, og 11 barnebarn.

Hans side har kun ett barnebarn, og gjenlevende forelder er dement. 

Vi sparer til vårt barn. 

Anonymkode: 2fe0e...f9d

Skrevet

Min pappa sparer vel 150kr måneden på fond til mine to barn, som de skal få når de blir eldre/konfirmert, eller noe i den duren. Men de øvrige besteforeldrene (min mamma+svigers) gjør ikke det.

Anonymkode: f669e...c22

Skrevet

Nei dem gjorde ikke det. Men prøvde å hjelpe til så godt dem kunne. Men jeg sparte en del til mine barn. Så dem fikk lappen og litt mere til. Jeg sparer til mine barn no i fond. Som jeg tenker dem kan få om mange år. Og hvis det blir barnebarn på meg så skal dem få pengene. Men begge mine barn sier dem ikke ønsker å få noen barn selv. Men vi får se hva fremtiden bringer. 

Anonymkode: 22261...471

Skrevet

Mine foreldre har verken spart til barn eller barnebarn. Jeg sparer til barnet mitt 

Anonymkode: ed1be...cda

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...