Gå til innhold

Innekatt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanskelig å holde innekatter inne? Løper de fort ut med en gang de har mulighet når de ikke skal ut? Smetter de fort ut overalt?

Anonymkode: 7c4c9...ff1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på individet. Er det en katt som er veldig nysgjerrig på å gå ut kan det fort hende den smetter ut. 
Skal du absolutt ha innekatt så er det egentlig bare å vite hvor katten er før du åpner ytterdøra, slik at du rekker å lukke den før katten evt kommer løpende. En eventuell løsning er å ha en dør mellom gang og ytterdør men det er jo ikke bare bare..

Anonymkode: 28118...105

Skrevet

Hvor langt er i grunnen et tau? 

Katter er forskjellige. Noen er mer utforskende og grensesprengende enn andre og elsker f.eks å løpe ut, dør eller vindu. 

Andre er mer skeptiske. Men strengt tatt bør man regne med det vil smette ut av både vinduer og dører når de har sjansen. Dyr er dyr og tenker ikke slik vi gjør. (Selv om vi både tror og ønsker det) 

Skrevet

Dyreplageri er det uansett!! 
stakkars katt 😢

Anonymkode: d9dfe...7ab

• Nyttig 1
Skrevet

Nei. Men de er ulykkelige. Katter er rovdyr som skal være ute og jakte mus og fugl. Jeg holdt katten min inne i mange måneder, slik man skal, for å knytte bånd. Katten led. Hun hadde dårlig appetitt, likte ingenting. Hun klorte på møbler og hadde raserianfall. Da våren kom hadde jeg ikke samvittighet til å holde henne inne lengere. Selv om det var for tidlig, i følge fagfolk. Men pus ble sluppet ut og har aldri vært mer lykkelig. Nå spiser hun maten sin med glede, hun drikker masse vann og ligger på et fang hele innetiden. Hun kommer alltid hjem,  er veldig kosete, og tar stadig med ei mus hjem for å bidra til husholdningen, veldig stolt. Hun er ei katt. Jeg gir henne heller et lykkelig liv i frihet i 12( skader, ulykker)  år, enn et ulykkelig liv innesperret i en treroms i 20 år.

Anonymkode: aaf34...d1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...