Frk ponny Skrevet 1. desember 2025 #1 Skrevet 1. desember 2025 (endret) Vi bor i NO3 og vi bestilte for litt siden fastpris 5 år i Kilden Kraft. 69,90 øre kwh + at vi bestilte norgespris. Tanker? Jeg er så usikker på om vi gjorde rett. Jeg regner med at prisene i dette område bare vil stige de neste årene. Er også litt usikker på Kilden Kraft... Leser mye negativt, også positivt selvfølgelig, men blir litt i tvil om dette egentlig er lurt. 😅 HJEEELP!! Endret 2. desember 2025 av Frk ponny
newman01 Skrevet 1. desember 2025 #2 Skrevet 1. desember 2025 Er ikke NO3 Trondheim og omegn? De hadde en gjennomsnittspris på rundt 40 øre i 2025, og ekspertene er litt usikre på om Norgespris er lurt eller ikke… Og du har en femårsavtale på 70 øre? Inkl mva eller eks.mva?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #3 Skrevet 1. desember 2025 NO3 er midt-norge, og det var en svært dårlig deal, både Kilden og Norgespris. Anonymkode: 4ff7c...3fd
Druid Skrevet 1. desember 2025 #4 Skrevet 1. desember 2025 Det der fremsto pussig: hva var egentlig tanken her? Norgespris slår i og for seg inn og gir lavere pris enn avtale, men hvorfor fastpriskontrakter da? 5 år er da grusomt lenge.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #5 Skrevet 1. desember 2025 Den første dealen med Kilden var da grusomt dårlig. Enda godt dere bestile Norgespris så dere fikk den lavere. I 2024 ville Norgespris i Midt-Norge endt opp litt mer enn spotpris, men i praksis ganske likt. I 2026 spår "ekspertene" noe høyere pris, slik at Norgespris kanskje vil lønne seg enda mer i Midt-Norge. Svaret får vi ikke før neste høst. Så må man selv velge om man vil ta det loddet eller ikke. Anonymkode: d5839...0ac
Frk ponny Skrevet 1. desember 2025 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2025 Nå er det sånn at det er komt nye strømledninger, og det er forventet at strømmen også her kommer til å stige mye i pris. Allerede nå har vi vært nærmere 3kr kWh.. Når vi har norgespris vil vi på nettleien få fratrekk på all spotpris som er over 50 øre. Og da tenkte jeg det var lurt å låse strømprisen på 69 øre. Selvsagt vil det ikke lønne seg til sommeren, men da bruker vi jo også mindre strøm. 🤔
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #7 Skrevet 1. desember 2025 Hva med påslag? Og månedlig fakturaavgift? Jeg bytter helt jævlig ofte, kun til de billigste uten bindingstid. Samme med telefonabonnement, aldri trofast. Bytt bytt bytt. Anonymkode: da8af...aea
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #8 Skrevet 1. desember 2025 Frk ponny skrev (8 minutter siden): Og da tenkte jeg det var lurt å låse strømprisen på 69 øre. Selvsagt vil det ikke lønne seg til sommeren, men da bruker vi jo også mindre strøm. Du var da veldig tidlig ute med å binde prisen til høsten 2030. Greit nok at du vet at du har maks Norgespris ut 2026 men fortsatt har du bundet deg for tre nye år der ingen vet hva som vil skje. Hva må du betale til dem i tillegg per måned? Anonymkode: d87be...39d
Frk ponny Skrevet 1. desember 2025 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva med påslag? Og månedlig fakturaavgift? Jeg bytter helt jævlig ofte, kun til de billigste uten bindingstid. Samme med telefonabonnement, aldri trofast. Bytt bytt bytt. Anonymkode: da8af...aea Det som er verst er den månedlige 49 kr. Ellers er det ingenting ekstra oppå. Vi har hatt fastpris før, og det lønte seg i den grad at vi fikk igjen penger på desember-strømregninga, pga strøm støtte. Og det var veldig godt å slippe å passe på når det var dyr strøm. Hadde den avtalen et år, og den var også på 69 øre. Så vi vet jo litt hva vi går til.
Frk ponny Skrevet 1. desember 2025 Forfatter #10 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du var da veldig tidlig ute med å binde prisen til høsten 2030. Greit nok at du vet at du har maks Norgespris ut 2026 men fortsatt har du bundet deg for tre nye år der ingen vet hva som vil skje. Hva må du betale til dem i tillegg per måned? Anonymkode: d87be...39d Ja, litt skummelt at det er så lenge vi har bundet oss, men visst vi velger å gå ut av avtalen etter etpar år fordi vi ser prisene synker igjen, så kan vi det. Må selvsagt betale et saftig bruddgebyr på 3500 kr men det klarer vi fint. Dette er en sjanse vi tenkte å ta, blir bare så usikker nå når jeg har fått tenkt på det noen dager
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #11 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du var da veldig tidlig ute med å binde prisen til høsten 2030. Greit nok at du vet at du har maks Norgespris ut 2026 men fortsatt har du bundet deg for tre nye år der ingen vet hva som vil skje. Hva må du betale til dem i tillegg per måned? Anonymkode: d87be...39d Jo, alle vet hva som kommer til å skje. Og det er at strømmen aldri noensinne mer vil bli billig. Anonymkode: a0938...6b0
Frk ponny Skrevet 2. desember 2025 Forfatter #12 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jo, alle vet hva som kommer til å skje. Og det er at strømmen aldri noensinne mer vil bli billig. Anonymkode: a0938...6b0 Ja, det er det vi også tenker. Lenge siden jeg har sett 69.90 som fastpris nå. Vi må bare prøve. Ser forresten nå at han strømsjefen som var på tv også går ut med at det er et godt valg. 🤔 Vi skal klare å betale strømregningene, og et evt brudd med leverandør av strøm, så det er ikke krise, liksom. Er mer det at jeg ikke liker å ta evt dårlige valg... 🤣
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå