AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #1 Skrevet 1. desember 2025 Hvilke yrker må man jobbe bonusvakter om sommeren? Sykepleiere? Helsefag? Noen andre? Anonymkode: 5bff4...21c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #2 Skrevet 1. desember 2025 Sykepleier og jobber ikke ekstra helger på sommeren. Ja, det er tettere med helger men det blir derfor færre ellers i året Anonymkode: 4e315...559
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #3 Skrevet 1. desember 2025 Må man ikke det? Jeg har fått beskjed at det er en del av dugnaden? Jobber politiet bonushelger? Anonymkode: 5bff4...21c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #4 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må man ikke det? Jeg har fått beskjed at det er en del av dugnaden? Jobber politiet bonushelger? Anonymkode: 5bff4...21c Jeg har vert sykepleier i 15 år og aldri jobbet ekstra helger på sommeren. Jobber som sagt tettere, men aldri mer enn 16 helger per år. Anonymkode: 4e315...559
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #5 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har vert sykepleier i 15 år og aldri jobbet ekstra helger på sommeren. Jobber som sagt tettere, men aldri mer enn 16 helger per år. Anonymkode: 4e315...559 Samme her. Sykepleier i 15 år, aldri jobbet ekstra helger på sommer. Nå blir jeg tvunget til å jobbe bonushelg. Begrunnelsen til leder er at man må bidra i dugnaden. Alle ande yrkesgrupper som har turnus gjør det. Misstenker at det ikke er sant, og at ledelse tenker dette er for å spare penger… Anonymkode: 5bff4...21c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #6 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her. Sykepleier i 15 år, aldri jobbet ekstra helger på sommer. Nå blir jeg tvunget til å jobbe bonushelg. Begrunnelsen til leder er at man må bidra i dugnaden. Alle ande yrkesgrupper som har turnus gjør det. Misstenker at det ikke er sant, og at ledelse tenker dette er for å spare penger… Anonymkode: 5bff4...21c Hva står i kontrakten da? Er det et tiltak for å unngå å tredele sommeren? I såfall hadde jeg kanskje strukket meg. Hvis ikke ville jeg hatt det svart på hvitt at det er slik det blir fremover. Man skal ikke jobbe dugnad... Høres ut som et idiotisk forsøk fra leder for å få sommeren til å gå opp. Jeg vet at det noen år hos oss har vert TILBUD om ekstra helger med godt betalt. Men ikke slik du forespeiler Anonymkode: 4e315...559
DesmondMiles Skrevet 1. desember 2025 #7 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme her. Sykepleier i 15 år, aldri jobbet ekstra helger på sommer. Nå blir jeg tvunget til å jobbe bonushelg. Begrunnelsen til leder er at man må bidra i dugnaden. Alle ande yrkesgrupper som har turnus gjør det. Misstenker at det ikke er sant, og at ledelse tenker dette er for å spare penger… Anonymkode: 5bff4...21c En arbeidsplass skal ALDRI bruke dugnadsbegrepet. Tøys og tull.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #8 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva står i kontrakten da? Er det et tiltak for å unngå å tredele sommeren? I såfall hadde jeg kanskje strukket meg. Hvis ikke ville jeg hatt det svart på hvitt at det er slik det blir fremover. Man skal ikke jobbe dugnad... Høres ut som et idiotisk forsøk fra leder for å få sommeren til å gå opp. Jeg vet at det noen år hos oss har vert TILBUD om ekstra helger med godt betalt. Men ikke slik du forespeiler Anonymkode: 4e315...559 Jeg misstenker dette er et «sparegrep». Flere sykepleierstilliger har de siste årene blitt omgjort til helsfag eller vernepleierstilling. Denne sommeren som var nå var det inger negative tilbakemeldinger fra. Ingen måtte jobbe dugnad. Noen jobbet frivillig bonushelger. (Meldte seg selv ) for ekstra penger. Ikke alle har mulighet til det desverre. Anonymkode: 5bff4...21c
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #9 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg misstenker dette er et «sparegrep». Flere sykepleierstilliger har de siste årene blitt omgjort til helsfag eller vernepleierstilling. Denne sommeren som var nå var det inger negative tilbakemeldinger fra. Ingen måtte jobbe dugnad. Noen jobbet frivillig bonushelger. (Meldte seg selv ) for ekstra penger. Ikke alle har mulighet til det desverre. Anonymkode: 5bff4...21c Men så lenge det ikke står noen sted kan de ikke pålegge dere det snakk med NSF evt Anonymkode: 4e315...559
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå