Stor pike Skrevet 30. november #1 Skrevet 30. november Fastlegen min vil at jeg skal begynne på Ozempic. Jeg har diabetes 2 og trenger å komme meg på bmi på under 30. Dette klarer jeg ikke på egenhånd. Så derfor så foreslo hun dette. Så sant det ikke er kontraindikasjon med cellegiften jeg går på regelmessig. Noen som har erfaring med denne? Jeg har lest litt skrekkhistorier, folk som har spydd bæsj og sånn. Det var i og for seg wegoway. Men jeg får jo litt hetta. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november #2 Skrevet 30. november Man starter uansett på veldig lav dose og vil,også tro fastlegen følger deg nøye opp. Kvalme og ubehag kan være vanlig ved oppstart, men ofte går dette seg til. Oppkast av avføring er ekstremt sjelden og som regel bare ved høy dose og lang tids bruk, en fryktelig bivirkning når bukspyttkjertelen er skadet, fastlegen din vil fange opp om du er i risiko for dette ved jevnlig oppfølging av deg med blodprøver etc. Det er mange wegovy/ozempic-tråder her og i livsstilsforumet som du kan lese deg opp på Anonymkode: f73c1...ee4
AnonymBruker Skrevet 30. november #3 Skrevet 30. november Jeg har gått på ozempic i 4 år og har ikke hatt noen bivirkninger. Heller ikke vektmessig. Men blodsukkeret har blitt bra. Anonymkode: ac7a4...b03
Stor pike Skrevet 30. november Forfatter #4 Skrevet 30. november AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er mange wegovy/ozempic-tråder her og i livsstilsforumet som du kan lese deg opp på Anonymkode: f73c1...ee4 Regnet nesten ned det. Men fant ikke hvordan jeg skulle søke. Takk for svar 😃
AnonymBruker Skrevet 30. november #5 Skrevet 30. november Jeg begynte med lav dose- men slet med kvalme og oppkast i et halvt års tid. Mye plager på natten spesielt. Gått ned ca 10 kg- så bråstopp. Holder vekten stabil, spiser minimalt og har fått ulike vitaminmangler. Men blodsukkeret er veldig lavt og stabilt. Anonymkode: b6ca4...98a
Durancell Skrevet 30. november #6 Skrevet 30. november AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har gått på ozempic i 4 år og har ikke hatt noen bivirkninger. Heller ikke vektmessig. Men blodsukkeret har blitt bra. Anonymkode: ac7a4...b03 Hvordan er det mulig?
AnonymBruker Skrevet 30. november #7 Skrevet 30. november Er det vekt eller diabetes som skal under kontroll? Om det er vekt anbefaler jeg Munjaro, som er mer effektivt enn Ozempic. Dyrere men bedre. Anonymkode: 95ad6...8fb
AnonymBruker Skrevet 30. november #8 Skrevet 30. november Jeg har bare gode erfaringer med ozempic/wegovy. Tatt av meg nesten 30 kg, og lite bivirkninger. Litt hard i magen, og litt lite matlyst. Sistnevnte er årsaken til at jeg går på den i utgangspunktet. Før denne har jeg testet mysimba og saxenda med haugevis av bivirkninger. Anonymkode: e8089...136
AnonymBruker Skrevet 30. november #9 Skrevet 30. november Jeg mistet totalt matlyst og gikk ned fort i vekt. En bivirkning for meg var mindre glede av andre ting enn mat også, jeg følte meg veldig flat og tom, spesielt 1-3 dager etter injeksjon. Dette var mer merkbart ved høyere doser. Virker som det er en bivirkning flere støter på, men som ikke blir tatt opp så ofte. Greit å være bevisst på!! For meg påvirket det livsglede i så stor grad at det ikke var hensiktsmessig å fortsette. lykke til ♥️ Anonymkode: 6c5d0...6c5
AnonymBruker Skrevet 30. november #10 Skrevet 30. november Hvorfor vil folk ha i seg kunstige ting, når det finnes naturlige alternativer? Berberine, grønn te, ingefær og kanel har samme virkemåte som ozempic. Anonymkode: 448b0...e19
AnonymBruker Skrevet 30. november #11 Skrevet 30. november Durancell skrev (2 timer siden): Hvordan er det mulig? Hva mener du? Anonymkode: ac7a4...b03
AnonymBruker Skrevet 30. november #12 Skrevet 30. november Jeg har stått på Ozempic/ Wegovy i 4 år. Ned fra BMI 35 til 22, for meg har det vært som å få livet i gave. Anonymkode: e11d1...c31
tussi84 Skrevet 30. november #13 Skrevet 30. november Ikke gode Erfaringer her. Har prøvd 2 ganger i 6 uker hver gang på minste dosen. Var kvalm eller hadde diare minst 2 dager per uke og jeg visste aldri når det kom. De dagene jeg var kvalm lå jeg stort sett rett ut på sofaen eller i senga, og de dagene jeg hadde diare så var jeg dønn avhengig av å toalett lett tilgjengelig. Kunne derfor ikke bevege meg ut av huset de dagene jeg hadde diare eller var kvalm. Til nød gikk jeg 4 min tur/retur for å levere barna i bhg når jeg selv hadde diare og håpet på at jeg slapp uhell på veien. Bivirkningene gjorde at hverdagen ikke fungerte for meg eller familien. Hadde jeg enda visst ca hvilke dager bivirkningene kom på så, men det kunne være helt random.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå