AnonymBruker Skrevet i går, 09:46 #41 Skrevet i går, 09:46 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi har medisterkaker, er usikker om det er så vanlig. Men er oppvokst med det, det var noe mamma innførte fordi hun var vant med ribbe med medisterkaker, og pappa var vant med pinnekjøtt - og så har vi barna videreført det. Det er veldig praktisk også, da barna ofte tar medisterkaker istedet for pinnekjøtt. Så tilbehør er poteter (som er kokt under pinnekjøttet), kålrotstappe, medisterkaker (noen ganger julepølser etc), sterk sennep, tyttebærsyltetøy og kraft. Anonymkode: 185eb...084 Kokt under pinnekjøttet? I 3 timer?? Anonymkode: 580de...713
AnonymBruker Skrevet i går, 09:46 #42 Skrevet i går, 09:46 Dere som har lefser til, hvordan spiser man det? Aldri hørt om lefser til pinnekjøtt før. Anonymkode: 185eb...084
AnonymBruker Skrevet i går, 09:47 #43 Skrevet i går, 09:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kokt under pinnekjøttet? I 3 timer?? Anonymkode: 580de...713 Ja, det blir ikke "kokt ihjel", men blir veldig gode. Bruker mandelpoteter. Så slipper man en egen kjele til potetene også, så det er jo også et pluss. Anonymkode: 185eb...084 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #44 Skrevet i går, 09:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det blir ikke "kokt ihjel", men blir veldig gode. Bruker mandelpoteter. Så slipper man en egen kjele til potetene også, så det er jo også et pluss. Anonymkode: 185eb...084 Står litt her bl.a. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/rokt-pinnekjott-dampet-pa-poteter Vi begynte med dette et år og har gjort det hvert år siden! Anonymkode: 185eb...084 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:25 #45 Skrevet i går, 12:25 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere som har lefser til, hvordan spiser man det? Aldri hørt om lefser til pinnekjøtt før. Anonymkode: 185eb...084 Som jeg spiser en elefant, en bit om gangen. Neida, nå tullet jeg med deg. Jeg pakker inn kjøttet i lefsa. Det samme gjør jeg også med ribbe, sylte, medisterkaker, pølser osv…. Anonymkode: f3ea2...9bd
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #46 Skrevet 19 timer siden Mandelpoteter og kålrabistappe (med mest kålrabi, et par poteter, et par gulrøtter, fløte og meierismør), pinbefett. Husker vi hadde kokte gulrøtter og brokkoli da jeg var barn, da ikke alle likte kålrabi. Anonymkode: 3723a...53c
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #47 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Føler dette var veldig uvanlig😅 Anonymkode: 185eb...084 Serr? Vi kjøper sånne frosne grønnsaksblandinger og så har vi det sammen med de fleste (potet) middagene her i hus. Minsten liker brokkoli, jeg liker blomkål og eldste liker blomkål og gulrot så da plukker de ut det de vil ha. Må liksom ha noe grønnsaker til middag (potet og mais gjelder ikke som grønnsaker her i hus). Har ikke dere grønnsaker til middag? Anonymkode: 9207b...a1e
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #48 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Serr? Vi kjøper sånne frosne grønnsaksblandinger og så har vi det sammen med de fleste (potet) middagene her i hus. Minsten liker brokkoli, jeg liker blomkål og eldste liker blomkål og gulrot så da plukker de ut det de vil ha. Må liksom ha noe grønnsaker til middag (potet og mais gjelder ikke som grønnsaker her i hus). Har ikke dere grønnsaker til middag? Anonymkode: 9207b...a1e Jeg mente å ha det til julemiddagen. Anonymkode: 185eb...084
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #49 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kokt under pinnekjøttet? I 3 timer?? Anonymkode: 580de...713 Det er en helt vanlig ting å gjøre. Potene blir kjempegode! Anonymkode: ae758...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #50 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja, det blir ikke "kokt ihjel", men blir veldig gode. Bruker mandelpoteter. Så slipper man en egen kjele til potetene også, så det er jo også et pluss. Anonymkode: 185eb...084 Jøss, her koker potetene i filler etter 30 + min😶 Anonymkode: 580de...713
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #51 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en helt vanlig ting å gjøre. Potene blir kjempegode! Anonymkode: ae758...d4c Aldri hørt om, går dette med ømtålige mandelpoteter da? Anonymkode: 580de...713
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #52 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jøss, her koker potetene i filler etter 30 + min😶 Anonymkode: 580de...713 Nei, de tåler å koke under pinnekjøttet. Sikkert pga salt/fett. Anonymkode: 185eb...084
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #53 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Aldri hørt om, går dette med ømtålige mandelpoteter da? Anonymkode: 580de...713 Ja, det går fint. Kan hende ett par poteter koker i hjel, men de fleste er helt fine - og gode. Drysser litt ferske urter over ved servering 👌 Anonymkode: 185eb...084
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #54 Skrevet 5 timer siden Mandelpotet, kålrabistappe og rødkål, sylteagurk og sølvløk. Og brun saus. Veldig mange vil heller velge brunsaus enn skyen hvis det blir tilbudt. Anonymkode: 8507a...dd4
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #55 Skrevet 5 timer siden Poteter under pinnekjøttet blir knallbra! Anonymkode: 868ad...440
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #56 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, de tåler å koke under pinnekjøttet. Sikkert pga salt/fett. Anonymkode: 185eb...084 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det går fint. Kan hende ett par poteter koker i hjel, men de fleste er helt fine - og gode. Drysser litt ferske urter over ved servering 👌 Anonymkode: 185eb...084 Dette skal prøves! Jeg kommer og hjemsøker dere om dette går åt skogen🤭 Anonymkode: 580de...713
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå