AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:55 #21 Skrevet søndag kl. 18:55 Har alltid kun hatt basic tilbehør til pinnekjøttet dvs kålrabistappe, poteter og tyttebær. På grunn av nye tilskudd i familien har det de siste årene sneket seg inn litt nytt tilbehør: syltet rødløk, løksaus og lefse! Det er litt uvant men faktisk ganske så godt. Rødlål og surkål til pinnekjøttet derimot, forstår jeg ingenting av, det hører jo til ribba!? Anonymkode: 89f4c...598 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 18:56 #22 Skrevet søndag kl. 18:56 Hedda-78 skrev (1 time siden): Hva serverer dere til pinnekjøtt? Noen som har noe utradisjonelt tilbehør? Vossakorv og brun/fløtesaus. Anonymkode: 403c4...de8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:02 #23 Skrevet søndag kl. 19:02 Det skal være Kerrs Pink til (poteter!). Og kålrotstappe med smør, litt av kraften fra pinnekjøttet og gjerne en kokt potet for litt jevnere konsistens. Ikke fløte eller annet unødvendig. Anonymkode: f2ae4...009
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:04 #24 Skrevet søndag kl. 19:04 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men et GODT utradisjonelt tips er å drikke blanc de noirs champagne til pinnekjøttmiddagen. Det er virkelig den perfekte match! Tuller ikke, bare prøv. Anonymkode: 859d0...431 Kan du komme med et konkret tips (altså navn på en champagne), som du har prøvd? Anonymkode: c9515...6c6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:30 #25 Skrevet søndag kl. 19:30 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kan du komme med et konkret tips (altså navn på en champagne), som du har prøvd? Anonymkode: c9515...6c6 Gjerne! https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Champagne/Bollinger-Spécial-Cuvée-Brut/p/87901 Anonymkode: 859d0...431 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:35 #26 Skrevet søndag kl. 19:35 Jeg har en damppølse sammen med pinnekjøttet. Kjempe godt. Så lager jeg hvit saus av krafta på pinnekjøttet. Ellers så har jeg det som er vanlig ha. Men potetene har jeg under pinnekjøttet isteden for rist eller pinner. Anonymkode: f7c08...74b
endo Skrevet søndag kl. 19:38 #27 Skrevet søndag kl. 19:38 Svisker genialt å kombinere røyksmaken med noe søtt, kålrabistappe, mandelpoteter og surkål.
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:39 #28 Skrevet søndag kl. 19:39 Må ha saus til. Pleier å lage en enkel brun saus. Ser flere lager en lys løksaus til,det skal jeg nok også prøve. Anonymkode: 868ad...440
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:58 #29 Skrevet søndag kl. 19:58 poteter, rotmos og julepølse Anonymkode: f45ac...3c6 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:02 #30 Skrevet søndag kl. 20:02 Bruker bare å ha kålrotstappe med gulrot i, dampet poteter, sjy, rørte tyttebær og lefse til. Vet noen bruker pepperotsaus til, men har ikke prøvd det selv. Anonymkode: f3ea2...9bd
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:02 #31 Skrevet søndag kl. 20:02 Poteter, kålrabistappe og ekte vossakorv. Hilsen vestlending. Anonymkode: 7ecb0...173 1 1
C8H10N4O2 Skrevet søndag kl. 20:14 #32 Skrevet søndag kl. 20:14 Rosenkål, helst tilberedt i ovnen 😁 Og selvfølgelig kålrabistappe og poteter. I tillegg liker jeg svinemør sammen med pinnekjøttet. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:40 #33 Skrevet søndag kl. 20:40 Mandelpoteter, kålrabistappe, rosenkål og sursøt løksaus. Anonymkode: daacb...987
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:57 #34 Skrevet søndag kl. 20:57 Vi har det vanlige: kålrotstappe, poteter, grønnsaksblanding og tyttebær.. jeg lager en brun saus med pinnekjøttkraften.. Men siden du spør om noe uvanlig så kan jeg si at vi har søtpotetmos i tillegg til overnevnte. Anonymkode: 9207b...a1e
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:45 #35 Skrevet søndag kl. 21:45 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vi har det vanlige: kålrotstappe, poteter, grønnsaksblanding og tyttebær.. jeg lager en brun saus med pinnekjøttkraften.. Men siden du spør om noe uvanlig så kan jeg si at vi har søtpotetmos i tillegg til overnevnte. Anonymkode: 9207b...a1e Føler dette var veldig uvanlig😅 Anonymkode: 185eb...084 5
Snabeltann Skrevet søndag kl. 22:11 #36 Skrevet søndag kl. 22:11 Hmmmmmm skrev (4 timer siden): Jeg lager saus av kraften (hvit saus). Den er helt nydelig til. Samme her, tykk løksaus av kraften, hvit… mmmmm!
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:17 #37 Skrevet søndag kl. 22:17 Phoenix Heart skrev (5 timer siden): Jeg bruker poteter, kålerabistappe med litt gulrot og kun det. Mener du det er utradisjonellt? Eller leste du ikke HI? Anonymkode: d0a16...891 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 00:26 #38 Skrevet mandag kl. 00:26 På de dagene når "det gjelder" så pleier vi å servere både pinnekjøtt og ribbe til samme måltid, så da har man både "pinnekjøttilbehør" og "ribbetilbehør" tilgjengelig. Dvs kålrabistappe, poteter, pinnefett, sjysaus fra svineribbekraften, og hjemmelaget rødkål. Pleier da å velge urøkt pinnekjøtt fordi det blir da mer balansert med det øvrige. Med den kombinasjonen trengs det ikke å tulkes noe særlig med tilbehøret. Anonymkode: f50f6...60f 1
Daisy-love Skrevet mandag kl. 09:14 #39 Skrevet mandag kl. 09:14 Veldig lite spennende her, men ofte både litt gulrot og litt potet i kålrotstappen. Ofte også litt ekstra av annet grønt som rosenkål og gulrot. Det er også vanlig med sosisser og eventuelt også medisterkaker og/eller pølser om en vet det er noen som ikke er så glad i pinnekjøttet. Vi er vokst opp med sosisser til barna, men da var det ikke pinnekjøtt da til hovedrett. Medisterkaker og pølser har ikke vært standard, og er helt utenkelig for deler av slekta til pinnekjøttet. Ofte er det en blanding mellom røkt og urøkt som brukes. Personlig synes jeg det å koke potetene i gryta med pinnekjøttet, ha lefser til, samt syltet rødløk er nok kreativt om en skal fremdeles ha det juleete. Om en skal ha det på en vennemiddag så kan en mer slå seg løs, og da er karamelliserte, ovnsbakte grønnsaker godt til, og rosmarinbakte poteter. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:42 #40 Skrevet mandag kl. 09:42 Egentlig ikke så utradisjonelt, men vi bruker både pinnekjøtt og ribbe på julaften, og tilbehørene brukes litt om hverandre. Så da har jeg gjerne lefse med litt smør og brunsaus til pinnekjøttet, det er godt. I tillegg til kålrabistappe og rødkål selvsagt. Jeg syns også det er godt med tyttebærgele eller lignende til pinnekjøtt, så det bruker jeg. Anonymkode: ae758...d4c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå