Gå til innhold

Facebook blir bare verre og verre

Fremhevede innlegg

Skrevet
Slarti skrev (På 27.12.2025 den 10.56):

Discover — Bluesky

Begynner i motsetning til norske Hudd å bli stor. (helt uten å fylle opp VG med reklame)
Ingen kommer til å bli like store som facebook.
Men det er vist den plattformen som er størst konkurrent til FB

Lite vits å skifte til noe nytt når alle man kjenner er på Messenger

Anonymkode: d150a...db6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker egentlig ikke facebook til noe lengre. Bare messenger. Det kommer jo ikke opp statuser til venner på "veggen" lengre. Bare annonser og fjas.

Må nærmere 12-15 år tilbake for at facebook var stas.

• Liker 1
Skrevet
Nowayback skrev (1 minutt siden):

Bruker egentlig ikke facebook til noe lengre. Bare messenger. Det kommer jo ikke opp statuser til venner på "veggen" lengre. Bare annonser og fjas.

Må nærmere 12-15 år tilbake for at facebook var stas.

Dumt at de prøver å presse folk til å bruke Messenger i fb appen igjen 

Skrevet

Jeg er helt enig i dette.

Facebook er dårlig laget og særdeles dysfunksjonell. Det er rimelig utrolig når man tar i betrakning at de beste programvareutviklerne i verden jobber der. Jeg klarer ikke å forstå hvordan det er mulig å lage et så dårlig produkt med de ressursene.

Jeg er på facebook fordi jeg må være med i en gruppe der.

Problemene er mange, men det mest irriterende er at poster forsvinner, kommer tilbake igjen, gamle poster havner øverst, nye forsvinner, noen ganger er kommentarene der, andre ganger ikke. Vi er helt avhengige av at gruppemedlemmene får se postene vi lager.

Det er bare lapskaus. Og jeg har alltid med, helt siden starten, at fb er dårlig laget. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Lite vits å skifte til noe nytt når alle man kjenner er på Messenger

Det er derfor man får dem til å bruke andre tjenester.
Det er flere å velge mellom.
Så bare å overtale dem.

WeChat, Signal, telegram er mine mest brukte.
Edit: og Tjenesten som begynner på D som man ikke får lov å skrive i forumet her.

Ingen av dem er perfekte, men dem er i det minste ikke Meta-eide som Facebook, Messenger og WhatsApp

Og til dere som sier Telegram er russisk, les historien.
Personene bak Telegram er russere ja.
Men dem lever nå i Eksil siden dem nekter å gi data til Putins regime.
Dem flyttet Til Dubai hvor hovedkontoret ligger den dag i dag for å slippe å gi ut informasjon til Putin.
Så det er litt ironi at russiske myndigheter elsker appen.

Endret av Slarti
Skrevet

Jeg har vært veldig forsiktig med hva jeg trykker på på Facebook, så det meste er i det minste i min gate. Jeg ble medlem av tjenesten ca et år etter at den ble startet, så det er ikke bare bare å avslutte. Har mange venner der, mest perifere, men de er fra hele verden. Har fått god støtte i grupper for forskjellige ting, både ting som er gøy og ting som er vanskelige. Denne typen fellesskap finner jeg ingen andre steder. Reddit kan nærme seg med noen temaer, men ikke alt. Leser mye mer enn jeg skriver der, 99/1 i motsetning til kanskje 90/10 på Face (80/20 her inne), liten forskjell, men stor betydning for min del. Jeg prøver å være aktiv på Hudd, men det skjer lite der. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 23.00):

Gleder meg til noen finner opp en ny platform a la Facebook, med grupper, men uten de hersens algoritmene.

Det finnes allerede, nærmere enn du tror.

Anonymkode: b452e...8ec

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 14.04):

hvem i all verden henger egentlig på Facebook lenger? 😃

vi er jo snart i 2026, for pokker. 

Anonymkode: 1e81a...41c

Jeg f.eks. Og jeg opplever mer respons på Fb enn på Insta, derfor beholder jeg den. 

Anonymkode: 9f608...36a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2025 den 23.00):

Gleder meg til noen finner opp en ny platform a la Facebook, med grupper, men uten de hersens algoritmene.

Anonymkode: 1b9e9...819

ja, men da må folk betale, og hvor gira er folk på å betale. det som gjorde at folk strømmet til Facebook var jo pga det var gratis. 

Anonymkode: 2fc3a...065

AnonymBruker
Skrevet
Slarti skrev (På 30.12.2025 den 10.46):

Det er derfor man får dem til å bruke andre tjenester.
Det er flere å velge mellom.
Så bare å overtale dem.

WeChat, Signal, telegram er mine mest brukte.
Edit: og Tjenesten som begynner på D som man ikke får lov å skrive i forumet her.

Ingen av dem er perfekte, men dem er i det minste ikke Meta-eide som Facebook, Messenger og WhatsApp

Og til dere som sier Telegram er russisk, les historien.
Personene bak Telegram er russere ja.
Men dem lever nå i Eksil siden dem nekter å gi data til Putins regime.
Dem flyttet Til Dubai hvor hovedkontoret ligger den dag i dag for å slippe å gi ut informasjon til Putin.
Så det er litt ironi at russiske myndigheter elsker appen.

Man trenger ikke å bruke fb om man er på Messenger 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 16.36):

ja, men da må folk betale, og hvor gira er folk på å betale. det som gjorde at folk strømmet til Facebook var jo pga det var gratis. 

Anonymkode: 2fc3a...065

Hadde aldri giddet..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man trenger ikke å bruke fb om man er på Messenger 

Nå driver FB og endrer dette.
Dem har deaktivert Messenger på PC.
Skal du bruke Messenger på PC må du faktisk enten bruke nettleser eller facebookappen.

Dette er nok bare starten,
Om ikke lenge fjerner dem messenger på nettleser, og etter det appen på android og iOS
Dem tjener ikke penger på messenger, så bare vent

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
TBL12 skrev (På 27.12.2025 den 9.37):

https://about.hudd.no/

Er et alternativ 

Den har vi startet å bruke.

Bare at en del arrangement via velforeninger osv i omeråde er ikke der enda

Anonymkode: 9b34b...817

AnonymBruker
Skrevet
VinceEverett skrev (2 timer siden):

Man er i alle fall blitt lei av fake-videoer som blir laget av AI, samt disse svindel-annonsene hvor kjendiser anbefaler deg å satse penger. Hets-grupper og hets av offentlige personer er det alt for mye av. Brukere som ikke har noe vettige argumenter poster alltid latter-emojier.

Nå ser det dessuten ut som man må filme et selfie-klipp av seg selv for å bevise at du er et menneske. Latterlig.

Jeg har fått en rutine på å trykke på "rapporter"-knappen på alle slike drittannonser. Om det hjelper, vet jeg ikke. Men det gir iallfa meg en liten tilfredsstillelse.

Anonymkode: 33789...0c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2025 den 11.22):

Jeg har ikke hatt Facebook på over 10 år. Slettet det etter få år og har ikke angret et sekund. 
Livet er så mye mer enn å sitte på some 

Anonymkode: d84bd...3bf

Men kvinneguiden er mye bedre🤷‍♀️🤣

Anonymkode: f335e...b12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har iallfall skjedd noe med algoritmen den siste tiden siden jeg får opp helt random privatpersoner sine poster. 

Anonymkode: 33789...0c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dessverre på FB, men kun pga særgrupper, har anonym profil og ingen "venner". Bruker ikke feed.
FB-gruppene er utrolig nok trådbaserte, teknologi som utgikk på forum i forrige århundre.
Men så lenge brukerne aksepterer det går profitt foran funksjon.

KG bruker Invision, sannsynligvis den beste forumprogramvare som finnes.
Problemet er at 3.6 millioner nordmenn er innlogget daglig på Facebook, da blir det vanskelig å konkurrere. 
Men KG har klart å lage en magisk miks som fortsatt holder stand. De fleste andre forum er borte eller døende.

Anonymkode: b452e...8ec

• Hjerte 1
Skrevet

Anbefaler hudd istedenfor!

AnonymBruker
Skrevet
Slarti skrev (På 27.12.2025 den 10.56):

Discover — Bluesky

Begynner i motsetning til norske Hudd å bli stor. (helt uten å fylle opp VG med reklame)
Ingen kommer til å bli like store som facebook.
Men det er vist den plattformen som er størst konkurrent til FB

Hudd har flere grunner til å ikke vokse seg så stor som Bluesky. Bluesky er global. Hudd er såvidt startet i Norden. Hudd er et godt initiativ om de klarer å gi brukerne det de vil ha, noe som krever at de finner en måte å få inn penger på.

De har lansert lenge før de var klar og må gradvis utvide. Hvis vi gir de en sjanse kan det bli bra. I tillegg er de ekstremt flinke til å lytte til brukere og bedrifters behov.

Jeg ble selv kontaktet av Hudd, ga de tre gode grunner til at mitt ikke fantes der enda. En uke etter så hadde de tilfredsstilt 2 av 3 behov og den siste er på vei, men er mye mer omfattende og tar tid.

Anonymkode: c1ecd...5af

AnonymBruker
Skrevet
VinceEverett skrev (1 time siden):

Ser at man på alternativet over må logge inn med Vipps. Det er ikke alle som kan, eller ønsker det. 

Det er det som gjør dem unike. Denne innloggingen er en verifikasjon som gjør at du slipper all spammingen og falske brukere på plattformen.

Anonymkode: c1ecd...5af

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...