AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #1 Skrevet 30. november 2025 Må tilbakebetale en stønad til NAV, som de klarte utbetale to ganger. I vedtaket står det noe om skatt og at jeg må ta kontakt med skatteetaten, og få nedbetalingsplan. Jeg må kun betale tilbake det jeg fikk utbetalt, altså stønad minus skatt. Men er tydeligvis korka , for skjønner ikke en drit 🤪 har jo da betalt MER i skatt enn jeg skulle, hvorfor skal jeg betale tilbake til Skatteetaten da? Logisk sett skjønner jeg jo at det ikke er mine penger. Men burde ikke skatteetaten betale til NAV isåfall? Anonymkode: 10b18...189
Maskorama2025 Skrevet 30. november 2025 #2 Skrevet 30. november 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Må tilbakebetale en stønad til NAV, som de klarte utbetale to ganger. I vedtaket står det noe om skatt og at jeg må ta kontakt med skatteetaten, og få nedbetalingsplan. Jeg må kun betale tilbake det jeg fikk utbetalt, altså stønad minus skatt. Men er tydeligvis korka , for skjønner ikke en drit 🤪 har jo da betalt MER i skatt enn jeg skulle, hvorfor skal jeg betale tilbake til Skatteetaten da? Logisk sett skjønner jeg jo at det ikke er mine penger. Men burde ikke skatteetaten betale til NAV isåfall? Anonymkode: 10b18...189 Tror ikke det er snakk om at de mener du skal tilbakebetale til skatteetaten. Det er nok heller at du 1: skal tilbakebetale det du har fått for mye ut 2: skal få tilbake det du har blitt trukket i skatt, for dette er jo også en del av summen du skal tilbakebetale nav
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #3 Skrevet 30. november 2025 Maskorama2025 skrev (29 minutter siden): Tror ikke det er snakk om at de mener du skal tilbakebetale til skatteetaten. Det er nok heller at du 1: skal tilbakebetale det du har fått for mye ut 2: skal få tilbake det du har blitt trukket i skatt, for dette er jo også en del av summen du skal tilbakebetale nav Ja, skal tilbakebetale det jeg har fått for mye, minus skatt. Så trenger ikke å tilbakebetale skatten, som er trukket fra. Men skjønner ikke hvorfor jeg skal kontakte skatteetaten da? 😅 ts Anonymkode: 10b18...189
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #4 Skrevet 30. november 2025 Dette er fra vedtaket: Anonymkode: 10b18...189 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #5 Skrevet 30. november 2025 Det de sikkert mener er at etter at du har tilbakebetalt det du har fått for mye fra nav vil du stå med lavere inntekt for året det gjelder totalt sett. Da kan du be om at skatteetaten regner ut skatteoppgjøret ditt på nytt og da kan du kanskje få igjen penger fra skatteetaten. Men det vil du eventuelt ikke få før du har betalt tilbake alt du skylder nav, men likevel må du ta kontakt med skatteetaten nå. Anonymkode: ffbac...8f0
AnonymBruker Skrevet 30. november 2025 #6 Skrevet 30. november 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette er fra vedtaket: Anonymkode: 10b18...189 I følge det som står her, er det ikke du som skal kontakte Skatteetaten. De kommer til å kontakte deg - i form av å sende deg en faktura på det du skal betale inn Anonymkode: 8bf30...d71
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #7 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 30.11.2025 den 17.02): I følge det som står her, er det ikke du som skal kontakte Skatteetaten. De kommer til å kontakte deg - i form av å sende deg en faktura på det du skal betale inn Anonymkode: 8bf30...d71 Men hvorfor skal jeg betale? Anonymkode: 10b18...189
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #8 Skrevet 1. desember 2025 NAV fakturerer via Skatteetaten. Så det du skylder nav skal inn dit. Anonymkode: f93ea...d6a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #9 Skrevet 1. desember 2025 Det er skatteetaten som krever inn pengene på vegne av Nav. Nav hadde egen avdeling for innkreving før, men det er en del av Skatteetaten nå. Så det du betaler inn til Skatteetaten er det du skylder Nav. Anonymkode: 593d4...49e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #10 Skrevet 1. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): NAV fakturerer via Skatteetaten. Så det du skylder nav skal inn dit. Anonymkode: f93ea...d6a AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er skatteetaten som krever inn pengene på vegne av Nav. Nav hadde egen avdeling for innkreving før, men det er en del av Skatteetaten nå. Så det du betaler inn til Skatteetaten er det du skylder Nav. Anonymkode: 593d4...49e åhh jaa! Takk! DA skjønner jeg 😅🤣🤣🤣 Anonymkode: 10b18...189
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå