Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Dette var et sterkt intervju. Jeg tror henne. Det er sykt hvor mye missbruk som kan skje om makt og status faller i feil hender og hvor mye makt enkelte av disse individene har til å kunne beskytte pdf ringer. Anbefaler på det sterkeste å høre denne historien!

Pilar Catalaya Cortes Skovly ble adoptert fra Colombia som baby.
Det som skulle være en trygg barndom, ble starten på et liv ingen små barn skal måtte oppleve. I adoptivfamilien møtte hun fysisk vold, psykisk terror og seksuelle overgrep fra sin egen adoptivfar – allerede fra treårsalderen.

Fra hun var sju år gammel startet han også med å feilmedisinere henne på tunge antipsykotiske medisiner, ved hjelp av sitt nettverk av psykologer, leger og psykiatere. Hun fikk 12 ulike diagnoser og gikk på 24 forskjellige medisiner samtidig. Dette ble hennes hverdag gjennom hele oppveksten. I dag har hun ingen diagnoser.

Som voksen skrev hun bok om det hun hadde vært utsatt for.
Da svarte adoptivfaren med å bruke sitt nettverk: han satte i gang en prosess for å ta barna fra henne. Han kommer fra et innflytelsesrikt frimurermiljø og har hatt posisjon og nettverk til å påvirke både barnevernet, politiet, domstolene og andre mennesker rundt seg. Nå har statsadvokaten i Oslo beordret ny etterforskning.

Dette intervjuet er et vitnesbyrd om ekstrem overlevelse, om mot – og om hva som skjer når makt, overgrep og feilmedisinering får skjule seg bak lukkede dører i Norge.

Pilar skulle ikke ha overlevd det hun opplevde.Her forteller hun sin historie.

Endret av Selis
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Oi hvorfor teksten ble hvit vet jeg ikke...      

Pilar Catalaya Cortes Skovly ble adoptert fra Colombia som baby til norge 

Det som skulle være en trygg barndom, ble starten på et liv ingen små barn skal måtte oppleve. I adoptivfamilien møtte hun fysisk vold, psykisk terror og seksuelle overgrep fra sin egen adoptivfar – allerede fra treårsalderen.

Fra hun var sju år gammel startet han også med å feilmedisinere henne på tunge antipsykotiske medisiner, ved hjelp av sitt nettverk av psykologer, leger og psykiatere. Hun fikk 12 ulike diagnoser og gikk på 24 forskjellige medisiner samtidig. Dette ble hennes hverdag gjennom hele oppveksten. I dag har hun ingen diagnoser. 

Som voksen skrev hun bok om det hun hadde vært utsatt for. 

Da svarte adoptivfaren med å bruke sitt nettverk: han satte i gang en prosess for å ta barna fra henne. Han kommer fra et innflytelsesrikt frimurermiljø og har hatt posisjon og nettverk til å påvirke både barnevernet, politiet, domstolene og andre mennesker rundt seg. Nå har statsadvokaten i Oslo beordret ny etterforskning. 

Dette intervjuet er et vitnesbyrd om ekstrem overlevelse, om mot – og om hva som skjer når makt, overgrep og feilmedisinering får skjule seg bak lukkede dører i Norge.

Pilar skulle ikke ha overlevd det hun opplevde.Her forteller hun sin historie.

Endret av Selis
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har akkurat hørt på dette i dag, og det var en veldig sterk historie. Jeg er ikke i tvil om at det finnes mennesker som har så mye makt at de kan få til det som adoptivfaren hennes gjorde. Vi vet jo  at kameraderi i høyeste grad eksisterer og at folk beskytter hverandre, det så vi jo i Baneheia-saken. 

• Liker 6
Skrevet

Nå har jeg sett på intervjuet og dette er det verste jeg har hørt. Hvor mange liknende historier finnes det ikke rundt omkring i Norge? Stakkars dame og stakkars ungene hennes. Ser at sønnene hennes har kommentert under intervjuet. Helt tydelig at de ikke har det bra og vil hjem til mor🥲

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Durancell skrev (17 minutter siden):

Nå har jeg sett på intervjuet og dette er det verste jeg har hørt. Hvor mange liknende historier finnes det ikke rundt omkring i Norge? Stakkars dame og stakkars ungene hennes. Ser at sønnene hennes har kommentert under intervjuet. Helt tydelig at de ikke har det bra og vil hjem til mor🥲

Takk for at du sa det, jeg fant den ene kommentaren, å lese dette er jo mer hjerteskjærende enn å se intervjuet. Ser også at kommentaren har nesten hundre likes, og 43 svar under, men den ligger ikke øverst?

• Liker 1
Skrevet

Det er et par ting ved historien hennes jeg ikke tror på. Spesielt dette med at far skal hatt innflytelse over helsepersonell, politi og barnevern. Selv om han er frimurer vil ikke dette gi så mye makt at han kunne satt i gang det hun beskriver. Mulig det gir et kontaktnett, men ikke i en slik grad. Norge er ikke gjennomkorrupt. Dessuten høres det sterkt overdrevet ut med 24 forskjellige medisiner til et barn. Selv tungt medisinerte i psykiatri får ikke så mange medisiner når de er multimorbide. En farmasøyt på apoteket ville reagert hvis det ble forskrevet medisiner til et barn da mange typiske medisiner som brukes i psykiatri som: beroligende, antipsykotikum, sovemedisiner, antidepressiva osv ikke forskrives til barn eller er anbefalt i kombinasjon.

Syns også det ble litt søkt når hun sa at to fengselsbetjenter ble forelsket i henne.

Dermed syns jeg historien skurrer veldig 😅 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Who is she skrev (5 timer siden):

Det er et par ting ved historien hennes jeg ikke tror på. Spesielt dette med at far skal hatt innflytelse over helsepersonell, politi og barnevern. Selv om han er frimurer vil ikke dette gi så mye makt at han kunne satt i gang det hun beskriver. Mulig det gir et kontaktnett, men ikke i en slik grad. Norge er ikke gjennomkorrupt. Dessuten høres det sterkt overdrevet ut med 24 forskjellige medisiner til et barn. Selv tungt medisinerte i psykiatri får ikke så mange medisiner når de er multimorbide. En farmasøyt på apoteket ville reagert hvis det ble forskrevet medisiner til et barn da mange typiske medisiner som brukes i psykiatri som: beroligende, antipsykotikum, sovemedisiner, antidepressiva osv ikke forskrives til barn eller er anbefalt i kombinasjon.

Syns også det ble litt søkt når hun sa at to fengselsbetjenter ble forelsket i henne.

Dermed syns jeg historien skurrer veldig 😅 

Tviler på at det gikk gjennom apoteket. Om det virkelig stemmer at denne personen har så mye makt som hun sier, så tror jeg medisiner er det minste problemet.

• Liker 3
Skrevet

Dette er ei dame som daglig ut innhold på TikTok. Veldig god til å snakke for seg, og høres oppegående ut. 
Men seriøst- det er en grunn til at alle medier ikke rører denne saken ( mener da VG, TV2 o.l. ). Skal ikke lange dykket ned under overflaten før det dukker opp mye rart- ikke i hennes favør. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Maia70 skrev (14 timer siden):

Tviler på at det gikk gjennom apoteket. Om det virkelig stemmer at denne personen har så mye makt som hun sier, så tror jeg medisiner er det minste problemet.

Det er helt urealistisk at et barn i Norge ville fått 12 psykiatriske diagnoser og 24 ulike medisiner, uansett hvilke kontakter en person har. Faglige retningslinjer er svært strenge: Barn skal ha én hoveddiagnose og eventuelt noen få tillegg, og medikamentell behandling skjer kun i spesialisthelsetjenesten med tverrfaglig vurdering og tett oppfølging. Selv ved alvorlige tilstander brukes maks 2–4 legemidler samtidig. Overdiagnostisering og polyfarmasi er ikke bare uforsvarlig det er straffbart. Å spre slike påstander uten faglig grunnlag skaper mistillit og frykt, og det må vi stå imot.

Mulig hun har opplevd stor urett, men det her helt urealistisk at et helt fagnettnettverk er villig til å begå straffbare handlinger mot et lite barn selv om fosterfar har et kontaktnettverk. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (14 minutter siden):

Dette er ei dame som daglig ut innhold på TikTok. Veldig god til å snakke for seg, og høres oppegående ut. 
Men seriøst- det er en grunn til at alle medier ikke rører denne saken ( mener da VG, TV2 o.l. ). Skal ikke lange dykket ned under overflaten før det dukker opp mye rart- ikke i hennes favør. 

Hvilke ting dukker opp som ikke er i hennes favør? Jeg har ikke vansker med å tro at faren har manipulert mennesker i maktposisjoner til å tro på han, i hvert fall. Siden han skaffet henne alle disse diagnosene som barn, så er det ikke vanskelig dersom han har respekt, innflytelse, og makt, samt er god å snakke for seg. Mange uskyldige liv har blitt ødelagte av slike mennesker. 

Endret av iliah
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Who is she skrev (28 minutter siden):

Mulig hun har opplevd stor urett, men det her helt urealistisk at et helt fagnettnettverk er villig til å begå straffbare handlinger mot et lite barn selv om fosterfar har et kontaktnettverk. 

Politiet begår jo straffbare handlinger hele tiden og slipper unna.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
iliah skrev (2 timer siden):

Hvilke ting dukker opp som ikke er i hennes favør? Jeg har ikke vansker med å tro at faren har manipulert mennesker i maktposisjoner til å tro på han, i hvert fall. Siden han skaffet henne alle disse diagnosene som barn, så er det ikke vanskelig dersom han har respekt, innflytelse, og makt, samt er god å snakke for seg. Mange uskyldige liv har blitt ødelagte av slike mennesker. 

Hvor skal en begynne? Hvorvidt hun har blitt utsatt for overgrep eller ikke  som liten,syns jeg hadde vært ufint av meg å spekulere i. Noe har skjedd med henne, det er uansett sikkert. Hovedbudskapet og kampen hennes gjelder jo kampen om barna.

Så for å ta et par eksempler fra «foreldre-livet» hennes da:-  hun blir gjengvoldtatt, treffer så senere enten gjerningsmann eller en som prater om saken på fest. Der hun er tilstede med far til ett av barna.  Der presser hun en flaske opp i endetarmen mannen som forulemper henne. Hun blir dømt, og sonte for dette. 
- Hun sier også at far til ett av barna «driver med våpen og rus». Han har bl.a tatt kvelertak på henne mens ettåringen ser på, hvorpå hun fikk voldsalarm en periode. 

Bare her aner en jo hva slags forhold barna vokser oppi. De blir da fratatt henne når de er 3 og 5 år. 

Hun har et grandiost selvbilde, er her for å forandre verden. Gitt ut bok på eget forlag. Sjaman siden hun var 4 år. Hørte stemmer. 
Husker detaljert hvordan far sørger for å få henne diagnostisert som 7-åring pr tlf med schizofreni og ble tungt medisinert fra da av. Inn og ut av akutt plasseringer på psykiatrisk. Samtidig som hun bruker narkotika fra hun var 11. Alt fra hasj til heroin etter hvert. Kommer i konflikt med kriminelle gjenger. Far ordner opp, han tar med 30 000 kr i kontanter og rifla med, de drar til et øde sted , far står gjemt og sikter med rødt lys på brystet på gjengmedlemmene. Hun betaler, og far  har kontroll på på situasjonen og hun er trygg fra det kriminelle nettverket. Hun begynner å selge seg på gata som 14-åring. Fremdeles medisinert.  Blir utsatt for utallige overgrep og mobbing fra elever og lærere. Og flere voldtekter. Blir i tenårene også norgesmester i dans. Samtidig som hun sier at hun ikke klarte å få med seg undervisning fordi hun var så tungt medisinert. ( kilde :egne ord på TikTok) 
Jeg stopper her og sier do the math. Dette går ikke opp. 

• Liker 12
  • Nyttig 11
Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

Hvor skal en begynne? Hvorvidt hun har blitt utsatt for overgrep eller ikke  som liten,syns jeg hadde vært ufint av meg å spekulere i. Noe har skjedd med henne, det er uansett sikkert. Hovedbudskapet og kampen hennes gjelder jo kampen om barna.

Så for å ta et par eksempler fra «foreldre-livet» hennes da:-  hun blir gjengvoldtatt, treffer så senere enten gjerningsmann eller en som prater om saken på fest. Der hun er tilstede med far til ett av barna.  Der presser hun en flaske opp i endetarmen mannen som forulemper henne. Hun blir dømt, og sonte for dette. 
- Hun sier også at far til ett av barna «driver med våpen og rus». Han har bl.a tatt kvelertak på henne mens ettåringen ser på, hvorpå hun fikk voldsalarm en periode. 

Bare her aner en jo hva slags forhold barna vokser oppi. De blir da fratatt henne når de er 3 og 5 år. 

Hun har et grandiost selvbilde, er her for å forandre verden. Gitt ut bok på eget forlag. Sjaman siden hun var 4 år. Hørte stemmer. 
Husker detaljert hvordan far sørger for å få henne diagnostisert som 7-åring pr tlf med schizofreni og ble tungt medisinert fra da av. Inn og ut av akutt plasseringer på psykiatrisk. Samtidig som hun bruker narkotika fra hun var 11. Alt fra hasj til heroin etter hvert. Kommer i konflikt med kriminelle gjenger. Far ordner opp, han tar med 30 000 kr i kontanter og rifla med, de drar til et øde sted , far står gjemt og sikter med rødt lys på brystet på gjengmedlemmene. Hun betaler, og far  har kontroll på på situasjonen og hun er trygg fra det kriminelle nettverket. Hun begynner å selge seg på gata som 14-åring. Fremdeles medisinert.  Blir utsatt for utallige overgrep og mobbing fra elever og lærere. Og flere voldtekter. Blir i tenårene også norgesmester i dans. Samtidig som hun sier at hun ikke klarte å få med seg undervisning fordi hun var så tungt medisinert. ( kilde :egne ord på TikTok) 
Jeg stopper her og sier do the math. Dette går ikke opp. 

Enig. Mye røde flagg i historien hennes som vitner om at det hun sier ikke henger på greip. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg reagerte på at blikket hennes flakker opp og til sidene mens hun prater i videoen. Hun er flink til å snakke men kroppsspråket hennes virker ikke helt ærlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Se på øynene hennes gjennom intervjuet. Du kan se at hun lyver. Grandios personlighet, som noen nevner over, virker sannsynlig.

Noe har skjedd med henne, men hun ganger det med 1000, og da blir det veldig vanskelig å tro på det lille hun sier som er sant.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

hun prøver sikkert

Mizzy skrev (47 minutter siden):

Jeg reagerte på at blikket hennes flakker opp og til sidene mens hun prater i videoen. Hun er flink til å snakke men kroppsspråket hennes virker ikke helt ærlig. 

Jeg forstår hva du mener. Men at hennes øyner går hit å dit er helt normalt når man snakker om traumer jeg tror dem fleste som har vært i terapi kan kjenne seg igjen at det er helt normalt. Hun prøver sikkert å ikke gråte også , da er ikke det unormalt. Når man snakker om traumer er disasosiert eller nervøs er det ikke såkalt normal kroppspråk vi kan forvente. Faller meg ikke inn å dømme folk etter hvor øynene er når folk snakker da hadde jeg antatt at alle lyger hele tiden når det faktisk ikke stemmer. Er alt for mangen faktorer som spiller inn til å dømme folk på ansiktsuttrykk og øynene. Som for eksempel når man har disasosiasjon har ansikt en tendens til å fryse og ikke vise følelser når man gjenforteller traumer og øynene kan vandre hvor som helst. Bare et eksempel. Sier ikke at hun ikke lyger eller om det er sant, jeg sier at å dømme folk basert på det er feil å gjøre. 

Endret av Selis
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Maia70 skrev (22 timer siden):

Politiet begår jo straffbare handlinger hele tiden og slipper unna.

Det er en alvorlig påstand. Har du noen konkrete eksempler eller kilder som underbygger dette? Det er viktig å skille mellom enkelthendelser og systematisk praksis.

• Liker 3
Skrevet
Who is she skrev (40 minutter siden):

Det er en alvorlig påstand. Har du noen konkrete eksempler eller kilder som underbygger dette? Det er viktig å skille mellom enkelthendelser og systematisk praksis.

Det er mange enkelthendelser, og jeg har kun satt meg inn i en. Det er saken om hundene Balder og Odin som gikk løse på Hedmarksvidda, og som ble skutt av politiet med tjenestevåpen, som ikke er lovlig avlivnngsvåpen.
Eier frigjorde lydloggen både fra denne hendelsen, og fra da SEFO etterforsket saken, og i begge de lydopptakene blir det gjort ulovlige ting. Eier frigjorde disse loggene og publiserte navnene på politiet som var involvert, fordi han ikke kom noen vei rettslig. Det blir sagt på loggen da de skyter hundene, at hundene er slitne og ligger og peser, og patruljen er uvillig til å skyte dem. Men operasjonsleder sier at det er bedre å skyte dem nå enn senere, siden da unngår de en masse papirarbeid, hun kaller patruljen "soft" og "tampaxpatruljen", og til slutt skyter de altså hundene. Hundene er gjennomhullet i siden og bak, de brukte ikke kort tid på å dø. De ble obdusert, og man fant ikke ull noe sted på dem, ikke i munnen, ikke i magen, så de hadde ikke "fått tak i et lam" som var historien først. De hadde heller ikke gått til angrep på politiet som var den siste historien politiet produserte, siden de var skutt kun i siden og bak.

Flere rare ting skjedde i Baneheia-saken også. F.ex når Arne Pedersen løy på offentlig TV, og sa at de hadde biologisk bevis fra Viggo Kristiansen. Hvordan er dette lovlig? Og det at DNAet var liksom kastet når det ble spurt etter første gang, men andre gang, da det var en annen i jobben så ble det funnet. Det er mer men jeg husker ikke nå. Det var en sann uvilje mot å ta opp igjen den saken, det gikk altfor mange år før det skjedde.

Nylig har en varsler-sak fått mye oppmerksomhet. Det er Vigdis Bollerud som har varslet om at hennes eks, som var (elller er?) politi, har gjort ulovlige ting i vekter-selskapet sitt. Avhørt har laget en dokumentar om den som heter Kongen av Kongsberg, og hun selv har gjort flere intervjuer om det.

Jeg har altså ikke kapasitet til å sette meg inn i alle sakene jeg hører om, men det er så mye at det er umulig at det er så mye svart, tykk røyk uten ild.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Vel, når man sammenlikner informasjon fra ulike kilder (pod, intervju, tiktok, fb osv) så kan man danne seg et bilde av en mor som er interessert i spiritualitet, er stolt av kvinnekroppen og ser på seg selv som sterk, en som skal eksponere systemet og redde befolkningen fra undertrykkende institusjoner. For strenge myndigheter kan dette tolkes som flere fare tegn psykolog spesialist kan skrive flere avsnitt, sider opp og ned, i sakkyndig rapport om. Jeg ønsker ikke være mer konkret om hvordan psykolog spesialist kan dekonstruere selvet hennes i slik sakkyndig rapport av hensyn til henne som person og barna. Jeg føler derimot for å få frem hovedpoenget mitt. Jeg tror hun tar kampen for tidlig. Barna eksponeres i media, i stedet for å beskyttes, jeg tror det er slik myndighetene ser på saken. Det er gratis ammo for myndighetene til å bli rigide og strenge på alt som har med samvær å gjøre. Å lese fra sakens dokumenter er en dårlig idee å gjøre i sosiale medier... vipps så får man en sak slik TikTok krigeren hadde, om man ikke alvorlig passer seg selv. Kanskje en idee for henne å bare legge ned alt av sosiale medier og håpe det kan gi ny vurdering. Det kan godt være at Pilar har rett i at det er skjedd urett, systemsvikt og kameraderi i denne saken, det kan ikke utelukkes for oss utenforstående. Men som Sun Tzu sa " be selective about which conflicts to engage in, choosing only those where victory is likely and the potential reward is greater than the cost. This strategy involves using wisdom and restraint to avoid unnecessary conflicts and save energy for the fights that truly matter". 

• 2 uker senere...
Skrevet

Ettersom det er "rettsikkerhet for alle" som dekker dette og ikke andre mer troverdige kilder så har jeg vanskeligheter for å tro henne.. En annen mors historie som "rettsikkerhet for alle" har dekket vet jeg at ikke stemmer, og at det foreligger gode grunner for at hun mistet omsorgen for sine barn.. Rune Fardal er involvert i begge disse sakene også, og han er jo ikke god.

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...