Gå til innhold

Når stoppe med pakkekalender

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når slutter dere med pakkekalender til advent til barna? 
Våre ungdommer er 17 og 20 år. Jeg spurte om de fremdeles kalender, og begge svarte at kun hvis jeg orket å lage til, de sa det gikk helt fint uten også. 
I kveld har jeg pakket inn 48 gaver. Jeg synes det er vanskelig å slutte med kalender. Holder liksom fast på den tradisjonen. De har jo hatt det siden de var små. Synes det er så trist å slutte med en tradisjon, jeg koser meg sånn med det. I tillegg blir det jo færre pakker mindre generelt når de blir eldre. 
hva med dere? 

Anonymkode: 67e66...d92

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått over til kjøpekalender for tolvåringen, men hun på seksten er dronningen av nostalgi og kommer sikkert til å ønske pakkekalender til hun er godt over tredve. 

Så ser det an. Ikke noe jeg kommer til å savne selv. 

Anonymkode: 8f854...67b

• Hjerte 2
Skrevet

Dette avler man opp selv, og må slutte med når man kjenner at dette blir «for mye» eller begrense det. 

Anonymkode: 8130c...2e3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette avler man opp selv, og må slutte med når man kjenner at dette blir «for mye» eller begrense det. 

Har faktisk pakket inn for 23 dager i des. da de får julestrømper julaften er det nok

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt klart. Er vel litt panikk følelse for at de aner flyt ut av rede 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når slutter dere med pakkekalender til advent til barna? 
Våre ungdommer er 17 og 20 år. Jeg spurte om de fremdeles kalender, og begge svarte at kun hvis jeg orket å lage til, de sa det gikk helt fint uten også. 
I kveld har jeg pakket inn 48 gaver. Jeg synes det er vanskelig å slutte med kalender. Holder liksom fast på den tradisjonen. De har jo hatt det siden de var små. Synes det er så trist å slutte med en tradisjon, jeg koser meg sånn med det. I tillegg blir det jo færre pakker mindre generelt når de blir eldre. 
hva med dere? 

Så lenge du 
• orker
• koser deg
• synes det er hyggelig 
• har økonomi til det 
• har tid til det

og barna dine er takknemlige
- så tenker jeg at det bare er å fortsette 🙂

• Liker 2
  • Hjerte 9
Skrevet

Mine er 15 og 17, og har sluttet med pakkekalender. For noen år siden gikk vi over til en kalender som egentlig var et spill, så vi spilte sammen i 10-15 minutter hver kveld. Dette gjorde vi i et par år, og i fjor var de ikke så interesserte lenger, så i år blir det ingenting. De har ikke spurt heller.

Anonymkode: 39eee...7b9

Skrevet

19 år og fortsatt ikke sluttet 

Anonymkode: df111...48b

Skrevet

Jeg fikk pakkekalender i voksen alder og. Ikke nå lenger altså.. men vi sa at mamma ikke trengte allikevel fikk vi. 

I år har jeg og faren hennes lagde pakkekalender til ungen. Veldig koselig å pakke inn de små gavene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har gått over til kjøpekalender for tolvåringen, men hun på seksten er dronningen av nostalgi og kommer sikkert til å ønske pakkekalender til hun er godt over tredve. 

Så ser det an. Ikke noe jeg kommer til å savne selv. 

Anonymkode: 8f854...67b

Samme her. De får velge selv, og jeg fortsetter gjerne med å lage kalender så lenge det gir glede, men om de ikke vil ha det lenger er det ikke noe jeg vil sørge over. 

Eldste er 21 og ønsker det fortsatt. 

Anonymkode: 31ae4...12f

Skrevet

Jeg er 30 og får fortsatt pakkekalender, men med en pakke for hver søndag i advent, ikke hver dag. Synes det er utrolig koselig.

Anonymkode: bc645...9b9

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har gått over fra pakkekalender, til kjøpt kalender med billig makeup, fancy sjokolade o.l., og nå som jenten er student får hun te eller kaffe kalender etter eget ønske, mens gutten som går på videregående får griseflax og litt godteri i sin kalender.

De har begge innsett at de trolig får mye greier de ikke egentlig ønsker seg om de skulle få pakkekalender, og Flax er visst bedre enn truser og hansker. Og mye billigere.

Anonymkode: 11244...7a6

Skrevet

Min eldste er 17, og får fortsatt. Hun elsker pakkekalender, og syns det er så koselig. Jeg spør hvert år om hun ønsker seg pakkekalender eller en kjøpekalender, men hun har så langt bare ønsket seg pakkekalender.

Jeg aner ikke når vi skal slutte med det. Vi har snakket om det, og hun ser jo aldri for seg å slutte med pakkekalender. Men det blir vel en naturlig slutt engang, enten pga alder eller når hun eventuelt får egne barn (for da har jeg sagt at det blir slutt, da får heller hun videreføre sånne tradisjoner til egne barn om hun ønsker😅).

Anonymkode: c0f8e...dc8

Skrevet

Jeg er snart 40 😅 og får fortsatt når jeg skal hjem til jul. Ikke full kalender. Men får de dagene før jul jeg eventuelt er hjemme. Når jeg studerte fikk jeg noen pakker i posten og resten når jeg kom hjem ☺️🩷

Synes det er koselig. Men får mest ting man trenger type sokker, ull sokker ol. Eller en juleøl eller sjokolade. 

Min søster og mannen får også fortsatt fra hans familie. 🤷

Anonymkode: 74ffe...04f

Skrevet

Datteren har noen år ønsket pakkekalender, mens sønnen ville ha dyrere julegave. I år fikk datteren kalender med produkter fra Kicks, sønnen sjokoladekalender - og dyrere julegaver.

Det var alltid lett og gøy å fikse gavene til datteren, litt mer tricky til sønnen å matche prisnivået. 

Mye såper, shampoer, deo, sokker, sminketing, batterier, juleklær osv. 

Anonymkode: 9844e...184

Skrevet

Jeg gir studenten pakkekalener, i hvert fall. 
Ikke de "kuleste" gavene, men det er en liten ting hver dag i desember, og det er forhåpentlig ting som settes pris på i en trang studentøkonomi. 
Her gis det altså helt ordinære kjedelige ting som solkrem og såpe, sokker og boxere, skriveblokker og andre forbruksvarer.

Jeg tenker vi holder på så lenge alle parter har glede av det. 

Antar vel at det vil komme en tid når det kommer barnebarn, der vi heller kan snakke om at jeg kan få bidra til kalenderen til barnebarna. 

Anonymkode: 00537...009

Skrevet

Siste pakkekalender ble gitt siste året mitt "barn" studerte. De siste årene når hen bodde på hybel, var det mest fornuftige ting som hen trengte i hverdagen, men også litt luksus som hen som student ikke hadde råd til.

Nå får hen Flax kalender. Hen er 29 år, å den Flax kalenderen kommer jeg nok til å fortsette med. 

Anonymkode: 48247...c89

Skrevet

Min er 29 år nå, og får Flax-kalender. Det har han fått siden han var ca 10, og ønsket seg Flax fordi vi hadde det. Han får julestrømpe når han feirer jul her.

Mitt inntrykk er at mange tenåringer heller ønsker seg litt dyrere julegave i stedet for pakkekalender.

Anonymkode: da1e0...13e

Skrevet

Der ser du hva som skjer når du skjemmer bort ungene. De kommer til å kreve mer og mer. Slutt mens leken er god.

Anonymkode: 49276...ad0

Skrevet

Lagde til 18-åringen i år, "unnskyldningen" min var at det (kanskje) er siste året hun er barn hjemme hos mor...Realiteten er jo at det er jeg som synes det er som er mest koselig, men det er helt greit. Hen blir også glad da, og vi har det som en av tradisjonene våre.

Jeg har egentlig elsket å være forelder (og yrkeskvinne), så litt nostalgisk at forholdet vårt vil gå over i en annen fase etter hvert.

Anonymkode: a0367...176

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...