Einus Skrevet 27. november 2025 #1 Skrevet 27. november 2025 I disse dager har jeg fått beskjed fra AutoSync at abonnement for avtalen min øker. Men det finnes vel andre tilbydere? Hørte om noen som har Skyttelpass, der betaler man bare en engangs sum for brikken på 250,- kr Dette antar jeg at jeg har gjort hos AutoSync tidligere Fremtind Service. Men nå skal AutoSync ha 120,- kr i året fra 01.01.2026. Link fra VG 20.11.2025: https://www.vg.no/nyheter/i/V6l1l3/bompengebrikke-autosync-as-dobler-maanedsprisen Men vet noen her om prisene er de samme uansett hvilke selskap man bruker? De forskjellige satsene de forskjellige stedene? F.eks. Oslo, Fredrikstad og Sarpsborg, Grenland etc etc. Er det evt mye å spare, eller er dette bare småtterier, men selvsagt om man tenker 5-10 år, så blir det jo litt penger. AutoSync 10 år x 120,-kr = 1200,- kr Skyttelpass engangsum på 250 for brikken: 250 / 10 år = 25,- kr pr år. Noen som har noen betraktinger her? Gode innspill mottas med takk! 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #2 Skrevet 27. november 2025 Det er ingen forskjell i passeringspris uansett hvilket selskap du velger. Det eneste som skiller de er prisen på brikken og evt. hvilke tilleggstjenester de tilbyr. Anonymkode: c25b7...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #3 Skrevet 27. november 2025 Einus skrev (15 minutter siden): Skyttelpass engangsum på 250 for brikken: 250 / 10 år = 25,- kr pr år. Skyttelpass tar 200 kroner ikke 250 som Autosync. Og kjøper du brikke til 250 fra autosync så er det for 5 år. om du er heldig, for dør brikke tidligere må du da kjøpe ny. Skyttelpass er 200 som dem beskriver som en engangssum. Så på 10 år har du betalt 500 til autosync og 200 til skyttelpass. Jeg skiftet til dem etter autosync endret systemet sitt. Anonymkode: bd45b...435 1 2
newman01 Skrevet 27. november 2025 #4 Skrevet 27. november 2025 Jeg byttet til Skyttelpass den helga nyheten kom ut. Ikke at jeg sparer så mye penger, men jeg synes det er unødvendig å fore de dresskledde grisene i det selskapet med unødvendig mye penger. De har 1,4 millioner kunder med totalt 1,9 millioner biler. Med 10kr/mnd pr brikke blir det 228 millioner i driftsinntekter bare på den tieren. Jeg føler ikke for å bidra til at eierne (deriblant DNB) skal få en kvart milliard i året for å skvise bompenger ut av oss. 5 2
Einus Skrevet 27. november 2025 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2025 Jeg har nettopp fått ny brikke fra Autosync til 2 biler. Er det noen oppsigelse klausul hos Autosync som dere kjener til?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #6 Skrevet 27. november 2025 Vi har skyttelpass. Byttet da vi 2 mnd på rad fikk regning fra autosync på 55 kr som var 5 kr i avgift og 50 kr i faktura avgift. Da byttet vi for vi kjører ikke mellom bommer fast og ville ikke da betale de gangene vi ikke var mellom noe. Anonymkode: ee763...097 2
newman01 Skrevet 27. november 2025 #7 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vi har skyttelpass. Byttet da vi 2 mnd på rad fikk regning fra autosync på 55 kr som var 5 kr i avgift og 50 kr i faktura avgift. Da byttet vi for vi kjører ikke mellom bommer fast og ville ikke da betale de gangene vi ikke var mellom noe. Anonymkode: ee763...097 Men hvorfor ikke velge e-faktura? Jeg har fått fakturaer fra det selskapet i mange år og aldri fått fakturaavgift. Skjønner at du byttet, men av helt andre årsaker 2
Einus Skrevet 27. november 2025 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2025 Som jeg har spurt om tidligere, noen som vet om det er noen oppsigelse klausul f.eks AutoSync? 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #9 Skrevet 27. november 2025 Er dette bare på Østlandet eller må vi på randen av fastlands-Europa som bruker Ferde også forholde oss til dette? Anonymkode: fcb99...a24
newman01 Skrevet 27. november 2025 #10 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er dette bare på Østlandet eller må vi på randen av fastlands-Europa som bruker Ferde også forholde oss til dette? Anonymkode: fcb99...a24 Du burde da ha litt oversikt over hva din avtale inneholder av priser og gebyrer?
newman01 Skrevet 27. november 2025 #11 Skrevet 27. november 2025 Einus skrev (1 time siden): Som jeg har spurt om tidligere, noen som vet om det er noen oppsigelse klausul f.eks AutoSync? Det veit jeg ikke. Var ingen gebyrer å betale da jeg kansellerte mitt sikkert 20 år gamle medlemskap i Fjellinjen/Fremtind Service/Autosync tidligere i dag
TBL12 Skrevet 28. november 2025 #12 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er dette bare på Østlandet eller må vi på randen av fastlands-Europa som bruker Ferde også forholde oss til dette? Anonymkode: fcb99...a24 Ferde er et regionalt bompengeselskap som finansierer bompengeprosjekter i Agder, Rogaland og Vestland fylker. Ferde tilbyr ikke AutoPASS-avtaler. Det er tre selskaper som tilbyr AutoPASS avtaler. Alle dekker hele Norge. Bompengene har samme pris hos utsteder selskapene og samme rabatt ved bruk av brikke . Selskapene mottar 1,75% av bompengene som godtgjørelse for kreve inn pengene. Dvs av en regning på 100 kr, da går 1,75 kr til utsteder selskapet og 98,25 kr fordeles på bompengeselskap der en har passert bomstasjoner. Autosync er det største utstederen. De har 5 kr i leie for bombrikke siden høsten 2023. Varslet de ønsker å ta 10 kr i leie for "standard avtalen" fra januar 2026. Nå er det ikke sikkert de kan gjøre denne endringen som standard valg for alle kunder som ikke aktivt velger det bort. Fra og med 1. mars neste år skal alle som har en bombrikke få tilbud om en avtale hvor man kun betaler for utgiften utstederselskapet har hatt for å kjøpe brikken og sende den til brukeren. Det er lov med tilleggstjenester, men det skal finnes en tjeneste uten abonnement. Flyt tar 5 kroner i måneden i leie for bombrikken. Skyttelpass tar en engangs innbetaling på 200 kroner for brikken. Ingen leie. 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #14 Skrevet 28. november 2025 TBL12 skrev (3 timer siden): Ferde er et regionalt bompengeselskap som finansierer bompengeprosjekter i Agder, Rogaland og Vestland fylker. Ferde tilbyr ikke AutoPASS-avtaler. Det er tre selskaper som tilbyr AutoPASS avtaler. Alle dekker hele Norge. Bompengene har samme pris hos utsteder selskapene og samme rabatt ved bruk av brikke . Selskapene mottar 1,75% av bompengene som godtgjørelse for kreve inn pengene. Dvs av en regning på 100 kr, da går 1,75 kr til utsteder selskapet og 98,25 kr fordeles på bompengeselskap der en har passert bomstasjoner. Autosync er det største utstederen. De har 5 kr i leie for bombrikke siden høsten 2023. Varslet de ønsker å ta 10 kr i leie for "standard avtalen" fra januar 2026. Nå er det ikke sikkert de kan gjøre denne endringen som standard valg for alle kunder som ikke aktivt velger det bort. Fra og med 1. mars neste år skal alle som har en bombrikke få tilbud om en avtale hvor man kun betaler for utgiften utstederselskapet har hatt for å kjøpe brikken og sende den til brukeren. Det er lov med tilleggstjenester, men det skal finnes en tjeneste uten abonnement. Flyt tar 5 kroner i måneden i leie for bombrikken. Skyttelpass tar en engangs innbetaling på 200 kroner for brikken. Ingen leie. Ok, jeg frykter vi har Flyt på alle tre bilene...Vettafaen ikke en gang hvordan jeg skal sjekke det. Skjønner ikke at man slipper til profittselskap som det der i veiprosjekt. De suger jo virkelig bare til seg penger uten å bidra konstruktivt. Anonymkode: fcb99...a24
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #15 Skrevet 28. november 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, jeg frykter vi har Flyt på alle tre bilene...Vettafaen ikke en gang hvordan jeg skal sjekke det. Skjønner ikke at man slipper til profittselskap som det der i veiprosjekt. De suger jo virkelig bare til seg penger uten å bidra konstruktivt. Anonymkode: fcb99...a24 Du kan jo starte med å sjekke hvem du får faktura fra? En av grunnene til at mange profittselskaper slipper unna med dårlige avtaler er kunder som ikke engang vet hvem de har avtaler med. Anonymkode: 48a45...3f3 3 1
TBL12 Skrevet 28. november 2025 #16 Skrevet 28. november 2025 https://www.motor.no/aktuelt/ma-forklare-seg-om-prissjokk-pa-bombrikker/338106 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2025 #17 Skrevet 28. november 2025 Jeg hadde flyt. Byttet til skyttelpass med en gang de gjorde om til abo. Da fikk jeg tilbake depositumet for brikken fra dem. Anonymkode: 51fd5...bbf 1
Einus Skrevet 1. desember 2025 Forfatter #18 Skrevet 1. desember 2025 Har flyttet til Skyttelpass fra AutoSync.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2025 #19 Skrevet 1. desember 2025 Brikker har ingen misjon i dag utover å holde liv i en utdøende bransje med skyhøyt lønnede direktører. Anonymkode: e17d2...def 1
rockybalboa Skrevet 1. desember 2025 #20 Skrevet 1. desember 2025 (endret) ØresundPay har gratis brikke og ingen månedsavgift. Skal kunne brukes alle steder det er Auotpass i Norge og på Øresundbroa og Storebelt. https://www.autopass.no/no/kunde/kontakt-et-utstederselskap/ Endret 1. desember 2025 av rockybalboa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå