AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #1 Skrevet 27. november 2025 Hva var det største sjokket du opplevde da du ble mamma/pappa? Pøs på med alle svar ! Anonymkode: 3db54...f1e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #2 Skrevet 27. november 2025 At jeg, som ikke har vært engstelig for noe som helst, kan bli så redd og engstelig for mine egne barn. Anonymkode: 55174...fe3 2 1
mommyaka Skrevet 27. november 2025 #3 Skrevet 27. november 2025 Hvor mye følelser og bekymringer du får he he. Jeg leste meg opp og ned lenge før vi ble gravid. Men fy søren hvor mye du bare må ta på "sparket" he he
Strigiformes Skrevet 27. november 2025 #4 Skrevet 27. november 2025 At jeg har så sterk trang til å beskytte dem. Jeg er overrasket over hvor sterkt morsinstinkt jeg faktisk har, og hvor utrolig sterk det gjør meg. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #5 Skrevet 27. november 2025 Det største sjokket var hvor alene jeg endte opp med å være i småbarnsfasen. Jeg var overraskende rolig og lite engstelig (har mye angst og engster meg for mye generelt), men akkurat barn var litt . Jeg har liksom trua på at jeg får det til, så da kom aldri angsten inn under huden på meg der. Men hadde jeg visst hvor alene jeg skulle bli (har fantastisk partner, er familien min som forsvant) kan det hende vi hadde gjort ting annerledes. Anonymkode: 1594f...dec
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #6 Skrevet 27. november 2025 Kvinnehelse etter fødsel. Jeg brakk halebeinet under fødsel og fikk hemoroider fra helvete. Jeg kunne ikke sitte og gå normalt på flere måneder. Ble jeg opphisset fikk jeg sterke smerter nedentil. Jeg hadde totalruptur som aldri ble bra. I tillegg måtte jeg bruke bleie på puppene for det sprutet ut konstant. En bleie ble full på kort tid. Det gikk ikke an å amme fordi spruten var så hard og baby klarte ikke svelge unna. Jeg produserte flere liter melk i døgnet. Jeg ble jo isolert. Var 19 år og fikk beskjed om at sånn var det for alle, og at det var normalt. I etterkant viste det seg at halebeinet var knekt, jeg måtte reopereres både i vagina og rektalt, nerver osv Melkeproduksjonen kunne vært stoppet/redusert. Jeg var så lettet da jeg endelig traff denne legen som var helt rystet over hvordan det sto til med meg og fortalte meg at dette IKKE var normlat. Anonymkode: 19a8d...059 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #7 Skrevet 27. november 2025 At mine foreldre var så lite engasjerende besteforeldre 🥲 Anonymkode: b63f0...b6c 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #8 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kvinnehelse etter fødsel. Jeg brakk halebeinet under fødsel og fikk hemoroider fra helvete. Jeg kunne ikke sitte og gå normalt på flere måneder. Ble jeg opphisset fikk jeg sterke smerter nedentil. Jeg hadde totalruptur som aldri ble bra. I tillegg måtte jeg bruke bleie på puppene for det sprutet ut konstant. En bleie ble full på kort tid. Det gikk ikke an å amme fordi spruten var så hard og baby klarte ikke svelge unna. Jeg produserte flere liter melk i døgnet. Jeg ble jo isolert. Var 19 år og fikk beskjed om at sånn var det for alle, og at det var normalt. I etterkant viste det seg at halebeinet var knekt, jeg måtte reopereres både i vagina og rektalt, nerver osv Melkeproduksjonen kunne vært stoppet/redusert. Jeg var så lettet da jeg endelig traff denne legen som var helt rystet over hvordan det sto til med meg og fortalte meg at dette IKKE var normlat. Anonymkode: 19a8d...059 Herregud for et MARERITT! Det er IKKE sånn det skal være! Faen altså!!!! Jeg blir sint på dine vegne for st du ble så bagatellisert og umenneskeliggjort!!!! Anonymkode: 1594f...dec 2
Christina82 Skrevet 27. november 2025 #9 Skrevet 27. november 2025 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Fremhevede innlegg