Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stor angst for å gjøre noe feil. Å ta feil valg og å ikke få til det jeg ønsker. Jeg har hund og lyst på kattunge men er usikker på om de ikke skal finne tonen. Eller at det kun blir helt kræsj i alt. Hva skal jeg gjøre om ingen da kan overta katten? Jeg veier for og i mot. Krisemaksimerer alt som kan skje. Hva hadde dere gjort? Sånne levende valg er vanskeligst å ta siden det er levende individer. Jeg har angst for hva jeg burde gjøre når jeg ikke har full kontroll over situasjonen.

Anonymkode: 2882c...b27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du dårlig selvtillit ellers? Litt perfeksjonisme, kanskje? 

Anonymkode: d9459...b97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har så mye angst av dette burde du ikke kjøpe katt nei. Når man har ansvaret for levende vesner må man ha kapasitet til å ta seg av de, og stå i det selv om ikke alt er optimalt hele tiden. En moderne huskatt kan leve i 15-20 år. Når det er sagt har jeg hatt både katt og hund i hus så og si hele livet. De har alltid gått fint overens. Hvordan er hunden din, er den vant med andre dyr? 

Anonymkode: 64053...f87

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis du har så mye angst av dette burde du ikke kjøpe katt nei. Når man har ansvaret for levende vesner må man ha kapasitet til å ta seg av de, og stå i det selv om ikke alt er optimalt hele tiden. En moderne huskatt kan leve i 15-20 år. Når det er sagt har jeg hatt både katt og hund i hus så og si hele livet. De har alltid gått fint overens. Hvordan er hunden din, er den vant med andre dyr? 

Den er ikke vant til katt og det er derfor jeg har fått mere angst. Redd jeg tar på meg ett ansvar som jeg ikke kan holde.

Klarer fint å ta vare på dyr men det er valg som er vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den er ikke vant til katt og det er derfor jeg har fått mere angst. Redd jeg tar på meg ett ansvar som jeg ikke kan holde.

Klarer fint å ta vare på dyr men det er valg som er vanskelig.

Jeg tenker du har et større ansvar for det dyret du allerede har, og må vurdere hvordan en katt kommer til å påvirke han da. Tror du en katt blir et positivt innslag for han også, et nytt flokkmedlem? Eller tror du denne hunden er typen til å ville jage og ta katten? 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er fint at du er litt redd for å gjøre feil når det handler om dyr. Det ansvaret skal man ta på alvor og det virker det som om du gjør. 

Anonymkode: 1bb9f...cfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker du har et større ansvar for det dyret du allerede har, og må vurdere hvordan en katt kommer til å påvirke han da. Tror du en katt blir et positivt innslag for han også, et nytt flokkmedlem? Eller tror du denne hunden er typen til å ville jage og ta katten? 

Det er dette som gjør at valget er vanskelig å ta. Hvordan kommer hunden til å trives med å ha en katt?

Jeg er mere bekymret om det er en kattunge enn valp. Siden katter er selvstendige og gjør det de vil. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er dette som gjør at valget er vanskelig å ta. Hvordan kommer hunden til å trives med å ha en katt?

Jeg er mere bekymret om det er en kattunge enn valp. Siden katter er selvstendige og gjør det de vil. 

Men har du ingen venner med katt, som du vet hvordan hunden oppfører seg i nærheten av? Eller bare generelt hvordan hunden er hvis dere ser katter på tur? Ingen formening om hvordan du tror den vil oppføre seg rundt en katt? Mine har alltid hatt glede av hverandre. Ja, slitsomt når begge zoomer samtidig og lekejager hverandre gjennom huset… men nå feks ligger begge og sover sammen. Jeg har en stor hund, men den er rolig i lynnet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også er en person som overtenker alt fryktelig mye og er redd for å gjøre ting feil. I noen tilfeller er det å tenke igjennom ting men det må ikke ta helt overhånd. 

Hvordan responderer hunden din på katter ellers? Har den omgås katter før, utenom å bare gå forbi på gata? Har du kapasitet til å ta deg av begge?

Anonymkode: b9e72...6ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...