Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Terje Johansen har egen tråd på det svenske forumet flashback. Han bør også ha en her. Saken har blitt omtalt i Åsted Norge. Alt av info er hentet fra det som har blitt omtalt på Åsted Norge, inkludert intervjuet med niesene hans.

Terje 61 år fra Horten forsvant i desember 2021 under mystiske omstendigheter. Planene hans var å kjøre opp til et sted i Troms for å gjennomføre feriehus kjøp. Han hadde tunnel skrekk og planen var å kjøre innom Sverige og deretter tilbake til Norge og nordover for å unngå tunneller. Terje fortalte ikke sine om hva han skulle og hvorfor han endret planene sine. Han kjørte til ei øy utenfor Stockholm og da passerte han gjennom flere tunneller. Hva skulle han der? 

Han overførte et stort beløp til niesene og sa til de se på dette som et forskudd på arv. Dere vet ikke hvor lenge dere har onkelen deres.

I forkant av bilturen hadde Terje ønsket å kjøpe en valp og var i kontakt med et ektepar. Det ble ikke kjøp fordi den lange kjøreturen ville blitt for mye for en liten valp. Terje skrev meldinger med hundeeier etter han var kjørt mot Sverige. Når det ikke ble kjøp var han interessert i å kjøpe valp i Sverige. Om det ble et kjøp av valp i Sverige vet ingen. 

Bilen til Terje ble funnet på en øy utenfor Stockholm. Han måtte taste inn en kode for en veibom på øyen, koden ble tastet feil to ganger før bommen ble kjørt ødelagt. Bilen ble funnet avkjørt av veien, bakerste bilskilt manglet, et tre bak bilen var sagt ned. Terje hadde med seg kontakter til huskjøpet. De var forsvunnet. Han hadde oppgitt en adresse til en vakt på øyen. Vakten husket ikke adressa i ettertid.

Ingen har stått frem om Terje var i kontakt med for kjøp av valp. Det er ingen spor etter kommunikasjon med noen i Sverige. Det ble funnet hvilke adresser han søkte på gps fra bilen men ingen av de på adressene har hatt han som kunde (bilverksted, en hundeselger, en adresse ikke hundeier eller forretning).

En dokumentar om han er på youtube. Den heter nordmannen som forsvant.

Hvorfor fortalte han ikke sine næreste hva han skulle? Hva skulle han så langt innover i Sverige og på ei lita øy? 

Endret av Mildys
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror han rotet med hvor han skulle kjøre og måtte ta beina fatt etter en krasj. Deretter datt han sikkert i vannet.

• Liker 1
Skrevet
visp skrev (4 minutter siden):

Jeg tror han rotet med hvor han skulle kjøre og måtte ta beina fatt etter en krasj. Deretter datt han sikkert i vannet.

Ja det tror jeg også. Jeg har en teori om en spekulativ årsak til forvirring. 

Skrevet
Mildys skrev (1 minutt siden):

Ja det tror jeg også. Jeg har en teori om en spekulativ årsak til forvirring. 

Rus? Det er en stund siden jeg så dette på åsted Norge, men syns å huske at de nevnte noe med det? 

Skrevet (endret)
visp skrev (14 minutter siden):

Rus? Det er en stund siden jeg så dette på åsted Norge, men syns å huske at de nevnte noe med det? 

Det er ingenting som tilsier at han brukte rusmidler. Det er ingen spor som peker i de baner. Jeg tenker i retning uoppdaget begynnende demens. Rent spekulativt. Alternativt psykisk helse.

Endret av Mildys
Skrevet
Mildys skrev (1 time siden):

Det er ingenting som tilsier at han brukte rusmidler. Det er ingen spor som peker i de baner. Jeg tenker i retning uoppdaget begynnende demens. Rent spekulativt. Alternativt psykisk helse.

Men vet ikke familien noe om hans mentale helsetilstand før dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...