Mildys Skrevet 26. november 2025 #1 Skrevet 26. november 2025 (endret) Terje Johansen har egen tråd på det svenske forumet flashback. Han bør også ha en her. Saken har blitt omtalt i Åsted Norge. Alt av info er hentet fra det som har blitt omtalt på Åsted Norge, inkludert intervjuet med niesene hans. Terje 61 år fra Horten forsvant i desember 2021 under mystiske omstendigheter. Planene hans var å kjøre opp til et sted i Troms for å gjennomføre feriehus kjøp. Han hadde tunnel skrekk og planen var å kjøre innom Sverige og deretter tilbake til Norge og nordover for å unngå tunneller. Terje fortalte ikke sine om hva han skulle og hvorfor han endret planene sine. Han kjørte til ei øy utenfor Stockholm og da passerte han gjennom flere tunneller. Hva skulle han der? Han overførte et stort beløp til niesene og sa til de se på dette som et forskudd på arv. Dere vet ikke hvor lenge dere har onkelen deres. I forkant av bilturen hadde Terje ønsket å kjøpe en valp og var i kontakt med et ektepar. Det ble ikke kjøp fordi den lange kjøreturen ville blitt for mye for en liten valp. Terje skrev meldinger med hundeeier etter han var kjørt mot Sverige. Når det ikke ble kjøp var han interessert i å kjøpe valp i Sverige. Om det ble et kjøp av valp i Sverige vet ingen. Bilen til Terje ble funnet på en øy utenfor Stockholm. Han måtte taste inn en kode for en veibom på øyen, koden ble tastet feil to ganger før bommen ble kjørt ødelagt. Bilen ble funnet avkjørt av veien, bakerste bilskilt manglet, et tre bak bilen var sagt ned. Terje hadde med seg kontakter til huskjøpet. De var forsvunnet. Han hadde oppgitt en adresse til en vakt på øyen. Vakten husket ikke adressa i ettertid. Ingen har stått frem om Terje var i kontakt med for kjøp av valp. Det er ingen spor etter kommunikasjon med noen i Sverige. Det ble funnet hvilke adresser han søkte på gps fra bilen men ingen av de på adressene har hatt han som kunde (bilverksted, en hundeselger, en adresse ikke hundeier eller forretning). En dokumentar om han er på youtube. Den heter nordmannen som forsvant. Hvorfor fortalte han ikke sine næreste hva han skulle? Hva skulle han så langt innover i Sverige og på ei lita øy? Endret 26. november 2025 av Mildys 2
visp Skrevet 26. november 2025 #2 Skrevet 26. november 2025 Jeg tror han rotet med hvor han skulle kjøre og måtte ta beina fatt etter en krasj. Deretter datt han sikkert i vannet. 2
Mildys Skrevet 26. november 2025 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2025 visp skrev (4 minutter siden): Jeg tror han rotet med hvor han skulle kjøre og måtte ta beina fatt etter en krasj. Deretter datt han sikkert i vannet. Ja det tror jeg også. Jeg har en teori om en spekulativ årsak til forvirring.
visp Skrevet 26. november 2025 #4 Skrevet 26. november 2025 Mildys skrev (1 minutt siden): Ja det tror jeg også. Jeg har en teori om en spekulativ årsak til forvirring. Rus? Det er en stund siden jeg så dette på åsted Norge, men syns å huske at de nevnte noe med det? 1
Mildys Skrevet 26. november 2025 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2025 (endret) visp skrev (14 minutter siden): Rus? Det er en stund siden jeg så dette på åsted Norge, men syns å huske at de nevnte noe med det? Det er ingenting som tilsier at han brukte rusmidler. Det er ingen spor som peker i de baner. Jeg tenker i retning uoppdaget begynnende demens. Rent spekulativt. Alternativt psykisk helse. Endret 26. november 2025 av Mildys 1
Gjest Maia70 Skrevet 26. november 2025 #6 Skrevet 26. november 2025 Mildys skrev (1 time siden): Det er ingenting som tilsier at han brukte rusmidler. Det er ingen spor som peker i de baner. Jeg tenker i retning uoppdaget begynnende demens. Rent spekulativt. Alternativt psykisk helse. Men vet ikke familien noe om hans mentale helsetilstand før dette?
Mildys Skrevet 27. november 2025 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2025 (endret) Maia70 skrev (9 timer siden): Men vet ikke familien noe om hans mentale helsetilstand før dette? Niesene beskrev ikke direkte om mulig årsak i intervjuet men de fortalte om en endring den siste tiden før forsvinningen. Han tok mer kontakt med ei av niesene. Flere ganger om dagen. Han snakket i koder. De må ha gjort seg noen tanker om hans mentale helsetilstand. Endret 27. november 2025 av Mildys 2
Mildys Skrevet 27. november 2025 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2025 (endret) Adressen som Terje oppga til vakten på øya (vakten husket i adressen men den er på en plass som heter Kanada). Øya heter Muskö. Det er også en plass i Tromsø som heter Kanada. Hva om han egentlig skulle dit men forvillet seg inn i Sverige. Det ville blitt mer naturlig om Kanada i Tromsø var det egentlige planlagte stoppet på vei til huset. Huset han skulle kjøpe ligger i Årviksand som også er i Troms. Kjørte ned bommen, desperasjon etter hva? Valpe eierne han var å besøkte i forkant av forsvinnningen beskrev han som stresset og ønsket å velge valp og få den med seg fortest mulig. Endret 27. november 2025 av Mildys 2 1
Gjest Maia70 Skrevet 27. november 2025 #9 Skrevet 27. november 2025 Jeg har sett litt på dokumentaren nå, og det er noe jeg ikke har fått med meg om faktisk er adressert der. Den personen som snakket med føreren av bilen på militæranlegget, har han beskrevet en person som passer med beskrivelsen av Terje? Og hvorfor vet vi ikke hvilken adresse han sa han lette etter?
Mildys Skrevet 27. november 2025 Forfatter #10 Skrevet 27. november 2025 Maia70 skrev (3 timer siden): Jeg har sett litt på dokumentaren nå, og det er noe jeg ikke har fått med meg om faktisk er adressert der. Den personen som snakket med føreren av bilen på militæranlegget, har han beskrevet en person som passer med beskrivelsen av Terje? Og hvorfor vet vi ikke hvilken adresse han sa han lette etter? Ja det stemmer. Han beskrev en nordmann og som passer til Terjes beskrivelse. Synd at han ikke husket adressen Terje spurte etter. Han husket ikke adressen i ettertid men han husket plassen. Terje la inn flere adresser på sin gps men det kom ikke frem søk på adresse på Muskö. Det er merkelig. Ingen kommunikasjon på telefon med noen fra Sverige. Ingen søk på telefonen som kunne forklare hva han skulle. Jørn Lier Holst tror han befinner seg på øya. Er ikke hele øya gjennomsøkt 🤔
Gjest Maia70 Skrevet 27. november 2025 #11 Skrevet 27. november 2025 Mildys skrev (1 minutt siden): Ja det stemmer. Han beskrev en nordmann og som passer til Terjes beskrivelse. Synd at han ikke husket adressen Terje spurte etter. Han husket ikke adressen i ettertid men han husket plassen. Terje la inn flere adresser på sin gps men det kom ikke frem søk på adresse på Muskö. Det er merkelig. Ingen kommunikasjon på telefon med noen fra Sverige. Ingen søk på telefonen som kunne forklare hva han skulle. Jørn Lier Holst tror han befinner seg på øya. Er ikke hele øya gjennomsøkt 🤔 Takk for forklaring. Så han husker plassen? Men ikke nøyaktig nok til at det går an å spørre rundt i husene på den plassen om noen av dem har hatt kontakt med Terje?
Kalkula Skrevet 28. november 2025 #12 Skrevet 28. november 2025 Det var jo en kvinne som møtte han rett etter han hadde kjørt ned bommen....hun la ut et bilde av en ødelagt bom på den lokale facebooksiden. Merkelig at hun ikke hadde koblet det sammen.... Enda merkeligere at de lokale ikke la merke til bilen som kjørte rundt, en motorsag som er i gang å skjærer ned et tre. Det må jo noen ha hørt. Selv tror jeg han var forvirret, har gått i vannet. Et under at han har havnet der ute.
Gjest Maia70 Skrevet 28. november 2025 #13 Skrevet 28. november 2025 Det virker også på meg som om han var veldig forvirret etter å ha sett hele dokumentaren. Men det er jo en del hull i den teorien også. og jeg lurer på hvorfor politiet ikke sjekket GPSen? Det er jo en massiv tabbe. Og så tenker jeg på at dette var høsten 2021, altså etter covid-vaksinene var rullet ut. Og det har jo blitt rapportert om plutselig demens og psykose etter disse vaksinene, og også etter covid: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11046000/ https://www.nature.com/articles/s41380-024-02627-0 https://academic.oup.com/qjmed/article-abstract/117/10/691/7912527 https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMe2400189 Men vi vet jo ikke om han hadde hatt hverken covid eller var vaksinert. Det virker i alle fall som om han veldig plutselig var annerledes enn han hadde vært, og denne desperasjonen etter å skaffe en valp raskt og kjøre langt med den i bilen, det er rett og slett ikke normalt. Det er jo noe man planlegger nøye med en seriøs oppdretter. Og etter inntrykket av Terje før dette, så var han ikke en skjødesløs eller hensynsløs fyr.
Kalkula Skrevet 28. november 2025 #14 Skrevet 28. november 2025 Maia70 skrev (5 timer siden): Det virker også på meg som om han var veldig forvirret etter å ha sett hele dokumentaren. Men det er jo en del hull i den teorien også. og jeg lurer på hvorfor politiet ikke sjekket GPSen? Det er jo en massiv tabbe. Og så tenker jeg på at dette var høsten 2021, altså etter covid-vaksinene var rullet ut. Og det har jo blitt rapportert om plutselig demens og psykose etter disse vaksinene, og også etter covid: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11046000/ https://www.nature.com/articles/s41380-024-02627-0 https://academic.oup.com/qjmed/article-abstract/117/10/691/7912527 https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMe2400189 Men vi vet jo ikke om han hadde hatt hverken covid eller var vaksinert. Det virker i alle fall som om han veldig plutselig var annerledes enn han hadde vært, og denne desperasjonen etter å skaffe en valp raskt og kjøre langt med den i bilen, det er rett og slett ikke normalt. Det er jo noe man planlegger nøye med en seriøs oppdretter. Og etter inntrykket av Terje før dette, så var han ikke en skjødesløs eller hensynsløs fyr. GPS i bilen ble jo tatt ut å undersøkt. Viste det på åsted norge.
Gjest Maia70 Skrevet 28. november 2025 #15 Skrevet 28. november 2025 Kalkula skrev (15 minutter siden): GPS i bilen ble jo tatt ut å undersøkt. Viste det på åsted norge. Men jeg lurer på hvorfor ikke politiet gjorde noe så åpenbart.
Mildys Skrevet 28. november 2025 Forfatter #16 Skrevet 28. november 2025 Maia70 skrev (19 timer siden): Takk for forklaring. Så han husker plassen? Men ikke nøyaktig nok til at det går an å spørre rundt i husene på den plassen om noen av dem har hatt kontakt med Terje? Ja det stemmer at han husket plassen. Det du nevner er et godt poeng og jeg håper at han har spurt rundt. Jeg kan ikke finne noe informasjon om dette er gjort. Plassen heter Kanada og jeg har søkt det opp på kartet. Det er fire veier der og ikke enormt med hus. Kunne blitt gjennomførbart. Ingen forretninger på plassen. 1
Mildys Skrevet 28. november 2025 Forfatter #17 Skrevet 28. november 2025 Maia70 skrev (8 timer siden): Det virker også på meg som om han var veldig forvirret etter å ha sett hele dokumentaren. Men det er jo en del hull i den teorien også. og jeg lurer på hvorfor politiet ikke sjekket GPSen? Det er jo en massiv tabbe. Og så tenker jeg på at dette var høsten 2021, altså etter covid-vaksinene var rullet ut. Og det har jo blitt rapportert om plutselig demens og psykose etter disse vaksinene, og også etter covid: https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11046000/ https://www.nature.com/articles/s41380-024-02627-0 https://academic.oup.com/qjmed/article-abstract/117/10/691/7912527 https://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMe2400189 Men vi vet jo ikke om han hadde hatt hverken covid eller var vaksinert. Det virker i alle fall som om han veldig plutselig var annerledes enn han hadde vært, og denne desperasjonen etter å skaffe en valp raskt og kjøre langt med den i bilen, det er rett og slett ikke normalt. Det er jo noe man planlegger nøye med en seriøs oppdretter. Og etter inntrykket av Terje før dette, så var han ikke en skjødesløs eller hensynsløs fyr. Det var et svikt i etterforskningen å ikke sjekke ut gps. Asbjørn Hansen hadde flaks når han tok kontakt med bilforetning og gps var å finne. Det var interessant lesing om rapporter om demens og psykose etter covid vaksine. Det har jeg ikke hørt om. Jeg er enig i beskrivelsen og oppfatningen av Terje om hvordan han egentlig var før den siste tiden før forsvinningen. Jeg forstår ikke hans desperasjon og hvorfor han stresset med kjøp av valp og å komme seg til Sverige. Endringer i helsetilstand og ikke rasjonelle valg og tankegang. Ønsket hastekjøp av valp for så å selge videre i nabolandet kan vi nok utelukke.
Mildys Skrevet 28. november 2025 Forfatter #18 Skrevet 28. november 2025 Kalkula skrev (12 timer siden): Det var jo en kvinne som møtte han rett etter han hadde kjørt ned bommen....hun la ut et bilde av en ødelagt bom på den lokale facebooksiden. Merkelig at hun ikke hadde koblet det sammen.... Enda merkeligere at de lokale ikke la merke til bilen som kjørte rundt, en motorsag som er i gang å skjærer ned et tre. Det må jo noen ha hørt. Selv tror jeg han var forvirret, har gått i vannet. Et under at han har havnet der ute. Ja det er merkelig 🤔 Bor en øy der alle kjenner alle og der kommer rullende en norsk skiltet bil og hun kobler ikke ukjent bil mot en ødelagt bom. Jeg deler dine tanker, det er merkelig hvordan ingen har observert han og ingen har hørt motorsag. Jeg tror også han var forvirret og ikke viste hvor han var. Det er også mulig han er på øya. I følge Jørn Lier Holst er det mulig han befinner seg på øya. Da er nok ikke hele øya grundig søkt.
Kalkula Skrevet 28. november 2025 #19 Skrevet 28. november 2025 Mildys skrev (15 minutter siden): Ja det er merkelig 🤔 Bor en øy der alle kjenner alle og der kommer rullende en norsk skiltet bil og hun kobler ikke ukjent bil mot en ødelagt bom. Jeg deler dine tanker, det er merkelig hvordan ingen har observert han og ingen har hørt motorsag. Jeg tror også han var forvirret og ikke viste hvor han var. Det er også mulig han er på øya. I følge Jørn Lier Holst er det mulig han befinner seg på øya. Da er nok ikke hele øya grundig søkt. Enten ligger han død i terrenget et sted eller gått i vannet. https://www.flashback.org/t3391573p502
Mildys Skrevet 29. november 2025 Forfatter #20 Skrevet 29. november 2025 (endret) Er det noen som vet akkurat hvor på kartet av Muskö Terjes bil ble funnet? Endret 29. november 2025 av Mildys
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå