Gå til innhold

Gir dere vipps i julegave?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er vant til at til jul så gir man en gave. Ikke sånn unødvendige ting som aldri blir brukt, men noe som trengs. Alle barna er unge voksne nå, så alltid noe de ønsker seg eller trenger. 
I mannens familie så er det bare vipps som gjelder til barna. Dere er også alle unge voksne. 
Mulig jeg er sær, men syntes det er koselig med en gave på julaften. 
Vipps er i orden til bursdag eller om de sparer til noe helt spesielt, men utover det så er det gave til jul syntes jeg. 
Jeg sier jo selvfølgelig ikke noe, de velger jo hvordan de ønsker å gjøre det. 

Hva tenker dere, gave eller vipps til jul? 

Anonymkode: 33819...4ed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe en bitteliten ting og pakker inn sammen med et kort som det står et vipps-beløp på. Så blir det en liten pakke likevel. 

Anonymkode: e00ea...4df

• Liker 3
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 33bc9...c40

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker vel at det er helt fint så lenge mottaker synes det er helt fint?

Høres ut som det er gjengs i mannens familie, og da tipper jeg de selv synes det er en grei ordning. Så hadde jeg nok alltid, uansett om jeg også ga noe penger, gitt en fysisk gave til barn.

Jeg synes selv det er litt koselig med en gave, og kun penger (Vipps eller kontanter) er ikke vanlig hos oss. Da er det i så fall i tillegg. Men det gjør tross alt ikke noe hvis mottaker synes det er en god gave, så jeg bryr meg ikke om hvordan andre gjør det. 

Anonymkode: d7cdd...35f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg pleier å kjøpe en bitteliten ting og pakker inn sammen med et kort som det står et vipps-beløp på. Så blir det en liten pakke likevel. 

Jeg gjør det også slik. 

Anonymkode: b38bb...1e4

Skrevet

Jeg vippser til foreldrene. Sier at de må ordne presang. Ungene har så dyre ønsker at jeg har ikke sjans til å gi de noe som er på ønskelista. De får dekket det meste av foreldrene til vanlig. Det gjelder også dyre ting. 

Anonymkode: 7068e...f3e

Skrevet

Gir penger,men ikke Vipps. Gir kontanter i konvolutt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tanteungene mine som bor 8t unna får vipps i julegave. Alle andre som er meg nær får vanlig gave.

Skrevet

De siste årene har jeg motatt veldig mye Vipps julegaver. Har dog aldri gitt noen. Da kjøper jeg heller et kino gavekort,og pakker inn det. (eller noe sån) Ikke at jeg er i mot en Vipps gave. Liker jo at pengene kommer på konto,istedet for kontanter. Kjekt å få. Litt kjedelig å gi. Etter min mening.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg gjør akkurat det samme. Like populært hver gang:-)

Heller gjøre det slik enn å gi de noe som ikke helt faller i smak.

Skrevet

Søsteren min ønsker seg gavekort, så hun får sånn Vipps-gave med innpakning og konfetti. Det viktigste for meg er at mottakeren liker gaven jeg gir, og det kommer hun til å gjøre.

Anonymkode: 9e3cb...60f

Skrevet

Nei, jeg gir ikke vipps, kontanter eller gavekort i julegave. 

Den dagen jeg ikke lenger kan kjøpe noe som passer den enkelte, er det på tide å slutte med julegaver. 

Anonymkode: 66505...167

• Liker 1
Skrevet

Nå er det jo ikke oppntil meg å bestemme hva andre ønsker seg. Jeg syns det er litt sært at noen skal si at de selv syns det er et teit ønske, så da gidder jeg ikke gi det... Man gir vel for å glede mottaker, ikke for å tilfredsstille seg selv? 

Det sagt så hadde jeg gått for andre ting på øndkelisten før penger. Hos noen av våre er det kun penger som ønskes, så da blir det Vipps. Jeg har kjøpt et par Flax-lodd ved siden av slik at det blir en fysisk gave/noe å pakke opp også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...