Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Elias
Skrevet

Hej,

Vad har ni for regntøy till barneskolen, har ni set med selebukse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Nope. Regnbukse med strikk i livet og regnjakke.

Skrevet

Bare vær obs så du ikke kjøper regntøy av PVC til små barn. Dette inneholder ftalater som er hormonhermende.

Skrevet

Vi har fleecefodrade byxor med hängslen och likadan jacka.

Hos oss rosar personalen fodret. Det gör att sonen slipper ha tjocka overallen under när det är varmt ute. Det räcker med vanliga byxor och en stickad tröja.

Enkelt för dem.

Inte för varmt för lillkillen

Smidigt att röra sig för lillkillen.

Skrevet

Hos oss er det uhyre barnslig med selebukse, det er det bare småunger som har (!). Altså er det ingen av ungene som vil ha selebukse, og heller ingen som har det, heller ikke min. Han har bukser med strikk i livet, og det går fint, lette å ta på også, men da er det viktig å ha en regnjakke av en sid type. Er den for kort i livet kan dere få vann inn imellom klærne, ungene står jo ikke akkurat iro når de er ute!

Vil også tipse om å kjøpe et foret regnsett til kaldere dager, på skolen følges det opp litt dårligere enn i barnehagen, iallefall på sfo hvor ungene går litt ut og inn som de selv vil. Da er det fort gjort at de tar på seg regnsettet men hopper over ulltøyet under fordi de skal bli først ferdige. Masse fine sett der ute, men obs store prisforskjeller her!

Skrevet

Det er lurt å kjøpe rengtøy med strikk rundt armene og beina for å hindre at det kommer vann inn til klærne. I tillegg til at det må være strikk under til støvel.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Kalle_*
Skrevet

Vi har selebukse, 3.klasse

Skrevet

På de skolene jeg har jobbet har noen hatt med og noen uten seler. (1.-3. klassinger). Det som gjerne har vist seg er at de som har seler er de som holder seg tørre lengst. Spesielt ved aktiviteter i sklie, slaps og våte bakker som er gøye å skli på.. Har aldri opplevd at noen barn har fått kommentarer pga om regnbuksen har seler eller ikke heldigvis! Jeg kommer til å ha seler på mitt barns regnbukse så sant man får fatt i det når h*n nå begynner på skolen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...